Permalänk
Medlem

Rikta Funkwerk antenn

Hej!

Jag har köpt en Funkwerk antenn till mitt telenor 3g bredbandsmodem som går genom en dovado pro router. Har så jäkla kass mottagning utan funkwerk. Kopplar in funkwerken så gör det susen. I alla fall så blir signalen stabilare om man kollar i routern, från 25% till 75%....... Men farten ökar inte på så mycket mer. Ligger på 3upp och 3ner. Har telenors upp till 16mbit fri surf.

Därför undrar jag om någon vet något bra program som man kan finjustera antennen med. Just nu är det ett jäkla klättrande upp på taket och ner igen och sen kolla Bredbanskollen.

Typ ett program med en flytande graf. Har kollat runt lite men hittar inget gött.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Har du telenor på din telefon också? I praktiken så tar det en stund att antennen ska funka och då blir det lite halvjobbigt att gå upp/ ner från taket.
Det finns en app till android som heter open signal och om du har telenor på telefonen och om dina antenner är inlagda i open signal appen så kan du få upp en "gps" där du kanske kan finjustera riktningen på antennen

Permalänk
Medlem

Detta ska jag testa. Har väl fått till det ganska bra. Men man vill ju alltid få ut det bästa som går.