Dreambox dödar internet då och då

Permalänk
Medlem

Dreambox dödar internet då och då

Hej. Har precis fått igång min dreambox men jag får problem med internet under tiden den är påslagen.
Med jämna mellanrum tappar routern/modemet internetanslutningen och det fortsätter tills jag stänger av dreamboxen, då fungerar allt som vanligt utan avbrott, jag blir inte klok på vad som kan vara fel.
Routern/modemet är en Technicolor TG799vn v2.

Permalänk

När jag hade en felconfad dreambox kunde den försöka ansluta till en server som nekade mig, tills jag fick ett email där jag blev hotad med 'abuseanmälan' eller vad han nu kallade det för att han fick så många anrop.

kanske?

Permalänk
Medlem

Configen är rätt, den försöker inte anropa någon okänd adress
Men tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Trasigt nätverkskort.

Permalänk
Medlem

I dreamboxen? Hade samma problem med den förra dreamboxen, så då var nätverkskortet trasigt där med?

Permalänk

kan ju vara bra att skriva vilken dreambox modell det är

Prova statisk IP på boxen.

Permalänk
Medlem

Det är en DM500

Permalänk
Skrivet av Awsed123:

Det är en DM500

försök ta reda på om det är en klon eller inte, ska finnas guider på hur man gör det.
en original dreambox är ju känd för att vara pålitlig så borde ju inte vara några problem egentligen

Permalänk
Medlem

Undersidan tyder på klon.. Baksida, ovansida och framsida tyder på original..
Troligtvis är det en klon då original slutade väl tillverkas för några år sen och nån gammal begagnad är det inte.

Vet inte hur klon eller inte skulle påverka att min router/modem tappar internetanslutning när boxen är igång?

statiskt IP hjälpte inte :/

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att det inte är tillåtet att bumpa (posta meningslösa inlägg vars enda syfte är att "bumpa" upp tråden i historiken). Bumpning ger ett orättvist forum och irriterade medlemmar. Ta gärna en titt på §4:

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...