Permalänk

fjärrstyrning över nätverk?

tänkte höra om det fanns något trevligt program eller tips/trix
på att fjärrstyra en dator i ett localt nätverk utan internet uppkoppling?
Alla förslag välkomnas

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk

kanske råkade lägga denna tråd i fel avdelning.
admin får gärna flytta tråden till mer passande katergori om så önskas.

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk

Borde väl fungera med VNC? Finns flera program för det.. bara välja och vraka, här är tre rätt så populära:

http://www.tightvnc.com/
https://www.realvnc.com/
http://www.uvnc.com/

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Remote desktop om det är Windows.

Permalänk

Jag fundera på ultra vnc om det kan fungera över lokalt nätverk?

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Medlem

Både Remote Desktio och VNC fungerar i lokalt nätverk, även TewamViewer i senaste versionen om jag inte mins fel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymmeMannen:

tänkte höra om det fanns något trevligt program eller tips/trix
på att fjärrstyra en dator i ett localt nätverk utan internet uppkoppling?
Alla förslag välkomnas

Skulle säga att remote desktop är smidigast om du kör windows, det är så jag remotar alla mina virtuella servrar/klienter

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Borde väl fungera med VNC? Finns flera program för det.. bara välja och vraka, här är tre rätt så populära:

http://www.tightvnc.com/
https://www.realvnc.com/
http://www.uvnc.com/

Tackar tackar jag ska kolla in dessa förslag .

Skrivet av dabman:

Remote desktop om det är Windows.

ja jo det stämmer ja jo det skulle ju i och för sig med funka om jag inte hitta något annat kul program så testa jag det

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Både Remote Desktio och VNC fungerar i lokalt nätverk, även TewamViewer i senaste versionen om jag inte mins fel.

jaha okej för teamviewer var ju internet baserat innan om jag inte minns fel.

Skrivet av wRRM:

Skulle säga att remote desktop är smidigast om du kör windows, det är så jag remotar alla mina virtuella servrar/klienter

Okej ska testa det om jag inte hittar något spännande program

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymmeMannen:

Tackar tackar jag ska kolla in dessa förslag .

jaha okej för teamviewer var ju internet baserat innan om jag inte minns fel.

)

Jag är nästan helt säker på att den känner av att den inte har någon internetanslutning och letar upp de klienter som finns i det lokala nätverket. Så får man ett meddelande om att endast lokala klienter syns

Men du måste ju fortfarande se till så att en DHCP tilldelar adresser till alla, alternativt sätta det manuellt. Men det kanske du redan har koll på

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Lego Master
Skrivet av GrymmeMannen:

jaha okej för teamviewer var ju internet baserat innan om jag inte minns fel.

Det är det fortfarande, "egentligen", men du kan forcera LAN-anslutningar genom att:
1. Tillåta LAN-anslutningar på datorn du vill ansluta till (i inställningarna)
2. Skriva in IP-adressen till datorn du vill ansluta till istället för Teamviewer-IDt

Tyvärr verkar man inte kunna spara lokala adresser som permanenta kontakter i sitt konto, så man får skriva in IP-adressen varje gång man ska ansluta. Men utöver det tycker jag personligen TV är jäkligt kompetent.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag är nästan helt säker på att den känner av att den inte har någon internetanslutning och letar upp de klienter som finns i det lokala nätverket. Så får man ett meddelande om att endast lokala klienter syns

Men du måste ju fortfarande se till så att en DHCP tilldelar adresser till alla, alternativt sätta det manuellt. Men det kanske du redan har koll på

okej ska kanske prova det sen ska testa ett annat program först och se hur det lirar.
ja jo jag kör fast ip address till "servern" än så länge

Skrivet av Shudnawz:

Det är det fortfarande, "egentligen", men du kan forcera LAN-anslutningar genom att:
1. Tillåta LAN-anslutningar på datorn du vill ansluta till (i inställningarna)
2. Skriva in IP-adressen till datorn du vill ansluta till istället för Teamviewer-IDt

Tyvärr verkar man inte kunna spara lokala adresser som permanenta kontakter i sitt konto, så man får skriva in IP-adressen varje gång man ska ansluta. Men utöver det tycker jag personligen TV är jäkligt kompetent.

Okej tack för tipset ska kolla det sen ska testa ett annat program först hade jag tänkt mig
sen bli det teamviewer om det andra inte uppfyller mina små krav XD

Förresten är inte grafiken sämre i fri versionen än i betalversionen?
Eller det kanske jag som minns fel

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Lego Master
Skrivet av GrymmeMannen:

Förresten är inte grafiken sämre i fri versionen än i betalversionen?
Eller det kanske jag som minns fel

Inte vad jag vet eller har märkt, däremot kan man ju ändra inställningar för att prioritera kvalitet eller respons, eller låta klienten lösa det automagiskt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield