Skicka filer = Långsamt Ta emot filer = snabbt

Permalänk

Skicka filer = Långsamt Ta emot filer = snabbt

Hej, här om dagen dog mitt internet, men efter kanske 30 min var det tillbaka. Dock mycket långsammare. Kollar man via bredbandskollen har vårat internet en hastighet på runt 4 Mbit skicka filer och 90 Mbit på ta emot. Detta var underligt eftersom de både låg på ungefär 90 Mbit innan det krascha. Detta skedde direkt efter internet uppehållet. Vi har prövat att starta om routern utan resultat, och vad som är konstigt är att vi har ett WIFI nätverk kopplat till samma kabel som visar hastigheter uppemot 80 Mbit, alltså är det endast fibern som det är något problem med, inte det trådlösa. Vad kan problemet vara? Någon sladd eller kabel som det är problem med? Varför tar den emot snabbt men skickar otroligt långsamt. Nu har vi väntat några dagar utan resultat. Vår internetleverantör säger att det måste vara ett problem med kabeln. Vad tror ni? Tack

Permalänk

Standard för oss vanliga dödliga är att nedladdning går i raketfart medans uppladdning går i snigelfart.
Tala gärna om vem som levererar ditt bredband. BBB har fått många klagomål angående varierande prestanda.

När du skriver att trådlösa går i 80Mbit antar jag att du mäter med samma testprogram Bredbandskollen ?
(Prova även Speedtest.net) I så fall använder du hela tiden din internetleverantörs Fiberanslutning (?).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA