Hur lång tid tar det att aktivera mac-adress, fiber?

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att aktivera mac-adress, fiber?

Hej!

Har efter 10 års ADSL användning äntligen fått fiber, allt är indraget och klart och papprerna skickade förra veckan.
SKulle testa koppla på fibern idag och se ifall det är aktivt och jag kommer ut på internet, dock på salanets hemsida som säger att min mac-adress ej är aktiverad till mitt abonemang.

Jag ringer support och hon säger att det kan ta 1-2 veckor innan adressen aktiveras, jag tänker inte med på det och säger adjö.
Men sen när jag reflekterar över det hela så förstår jag inte hur det kan ta 1-2 veckor för adressen att aktiveras, tar det seriöst så lång tid? det är väl bara knappa in det på mitt abonemang och trycka OK? eller ska jag ringa igen och be att få prata med någon som förstår sig på?

Först sa de att fibern aktiveras så fort de får papprerna och nu 1-2 veckor till för mac-adressen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xanan:

Hej!

Har efter 10 års ADSL användning äntligen fått fiber, allt är indraget och klart och papprerna skickade förra veckan.
SKulle testa koppla på fibern idag och se ifall det är aktivt och jag kommer ut på internet, dock på salanets hemsida som säger att min mac-adress ej är aktiverad till mitt abonemang.

Jag ringer support och hon säger att det kan ta 1-2 veckor innan adressen aktiveras, jag tänker inte med på det och säger adjö.
Men sen när jag reflekterar över det hela så förstår jag inte hur det kan ta 1-2 veckor för adressen att aktiveras, tar det seriöst så lång tid? det är väl bara knappa in det på mitt abonemang och trycka OK? eller ska jag ringa igen och be att få prata med någon som förstår sig på?

Först sa de att fibern aktiveras så fort de får papprerna och nu 1-2 veckor till för mac-adressen

Det ska inte ta 1-2 veckor. Det enda jag sett tidigare är att man får logga in i något system och aktivera sin egen mac-adress.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Yeah, den enda sida jag kommer ut är deras hemsida där min mac-adress står och att jag kan regga den.

Gjorde det på hemsidan samt ringde kundtjänst och reggade, känns riktigt weird att "aktivera" något kan ta så lång tid, med tanke på att allt annat är klart, ikopplat och har kontakt med stationen..

Permalänk
Medlem

8a dagar sen jag ringde och gav dem min mac-adress, mailade idag och frågade vad som tar tid. 8 dagar för knappa in en mac-adress? think not..