Permalänk
Medlem

Telia Fiber problem sen 6 mars.

Någon annan som märkt av några problem med Telia sen den 6 mars? Detta hände för mig då.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Någon annan som märkt av några problem med Telia sen den 6 mars? Detta hände för mig då.
http://i.imgur.com/u55hRh1.png

Felanmäla?

Permalänk
Medlem

Har gjort en felanmälan. Men skulle ta ganska långt tid nu över påsk trodde han. Var bara nyfiken på om det endast drabbat mig.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Har gjort en felanmälan. Men skulle ta ganska långt tid nu över påsk trodde han. Var bara nyfiken på om det endast drabbat mig.

Varför väntar du 3veckor med att felanmäla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Varför väntar du 3veckor med att felanmäla?

Jag får en månadsvis rapport över mitt nätverk. Upptäckte felet först då.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Har också märkt en hel del strul senaste månaden, dock kanske främst med PING-tider och annat, som jag inte kunnat förklara på något bra sätt. Inte hela tiden men det kommer i skurar och påverkar då främst uppslagningar, typ att sökningar på Google bara försvinner. Har dock testat att byta DNSer och inte märkt någon större skillnad, så det bör inte vara nya DDoS attacker mot Telias DNSer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Har också märkt en hel del strul senaste månaden, dock kanske främst med PING-tider och annat, som jag inte kunnat förklara på något bra sätt. Inte hela tiden men det kommer i skurar och påverkar då främst uppslagningar, typ att sökningar på Google bara försvinner. Har dock testat att byta DNSer och inte märkt någon större skillnad, så det bör inte vara nya DDoS attacker mot Telias DNSer.

Latensen har jag inte haft problem med enligt rapporten. Ligger stadigt på ~14ms.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Coolt rapport, hur fixar du den?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Rekordmedlem

Inga problem för mig, obs att "jättedippen" går ner till 98,7 Mbit/s, skalan är som den är

Skrivet av rickie:

Coolt rapport, hur fixar du den?

Jag är med i EU kommisionens mätprojekt som sköts av SamKnows, www.samknows.com och har hårdvara för mätning hemma och rapporterna man kan plocka ut ser ut så för mig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Coolt rapport, hur fixar du den?

Detta är jag med i. Du får en "Box" som kontrollerar nätverket.
https://www.samknows.eu/?lang=sv

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Det din graf visar hastigheten mellan din enhet och servern den mäter ifrån. Den visar inte att det är fel hos Telia.

Om du kör bredbandskollen, vad får du då?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |