Rasbmc endless reboot.....

Permalänk
Medlem

Rasbmc endless reboot.....

Allt har fungerat super i en vecka, med min RPI med Rasbmc och Gotham 13. Idag stängde jag av den då jag skulle dra strömen. Skrev sudo halt.

Nu när jag startar den kommer jag ingenstans, den startar om av sig själv hela tiden, med texten " Relax, XBMC vill restart shortly. Press ESC for command file."

Vad gör man? Har sökt runt och testat en del från Putty, men ingen hjälper.... Någon som varit med om detta eller har en aning om vad man kan göra? Känns riktigt surt om man måste formatera och börja om...

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolle1:

Allt har fungerat super i en vecka, med min RPI med Rasbmc och Gotham 13. Idag stängde jag av den då jag skulle dra strömen. Skrev sudo halt.

Nu när jag startar den kommer jag ingenstans, den startar om av sig själv hela tiden, med texten " Relax, XBMC vill restart shortly. Press ESC for command file."

Vad gör man? Har sökt runt och testat en del från Putty, men ingen hjälper.... Någon som varit med om detta eller har en aning om vad man kan göra? Känns riktigt surt om man måste formatera och börja om...

Fråga dig själv: Tar det längre tid att installera om eller att försöka hitta en lösning för att lösa det?
Självklart är ju informationen senare användbar för dig om problemet uppstår igen men om problemet tar en vecka att lösa så är det ju knappast effektiv tid. Rör det sig om att mappa om externa diskar till den och installera några addons så tar ju de kanske en timma om ens.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40