HBO Nordic - vad tycker vi?

Permalänk
Medlem

HBO Nordic - vad tycker vi?

Jag tror vi var väldigt många som var lite exalterade över den annonserade lanseringen av HBO Nordic när vi började höra talas om den.

Sen drog det ut på tiden och den levererades först långt efter den utlovats.

Sen vad avtalet idiotiskt med 1 års bindningstid, som visserligen åtgärdades efter mycket kritik.

Sen var kvaliteten riktigt riktigt dålig på vissa serier och även på dom som såg bra ut så fanns det inte i HD och var det absolut inte i närheten av vad man kan vänta sig ens av streamad HD.

Sen visar det sig att serier som utlovats finnas tillgängliga inte alls finns tillgängliga. T.ex. Real Time with Bill Maher som HBO Nordics twitter intygade skulle finnas tillgängligt.

Sen visar det sig att deras spelare är buggig, seg och vissa avsnitt inte vill visas ordentligt öht.

Sen visar det sig att man inte kan installera deras app på rootade telefoner och surfplattor.

Sen visar det sig att serierna inte alls kommer finnas tillgängliga inom 24 timmar som utlovat utan inom 1vecka.

Jag sade upp mitt abonnemang samma dag som jag registrerade mig, den urusla kvaliteten på Carnivale och bristen på serier jag blivit lovad var nog för mig att be dom dra.

Jag vill gärna spendera pengar på serier som Game of Thrones, men jag kan inte tänka mig att betala för en så usel tjänst som det verkar vara i dagsläget.

Vad har ni för erfarenheter?
Är det så dåligt som jag tycker det verkar eller finns det saker som funkar bra?

Permalänk

Tycker Netflix är bättre! Funkar kanon. Känns lite som spotify när det kom så det kommer nog att komma mer nytt när fler skaffar det.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Jag provade det under några dagar nu, men nej jag sa upp det inte länge efter. Dåligt utbud, dålig kvalitet på streamingen och buggig spelare. Inte alls värt pengarna ännu. Netflix kör jag som är mycket bättre, ska prova hulu plus med i helgen och se. HBO Nordic har långt kvar..

Permalänk
Medlem

Jag har också netflix och är faktiskt väldigt nöjd.

Gillar verkligen hur man kan stänga av mitt i ett avsnitt på mobilen och fortsätta titta på TVn precis där man var.
Utbudet känns lite tråkigt än så länge men ökar hela tiden.

Jag var lite besviken på House of Cards även om jag gillade den. Gillade verkligen formatet och att kunna släppa en hel serie på en gång på det viset är fantastiskt!

Hade mer än gärna betalat en hundring i månaden för HBO Nordic om dom hade levererat en tjänst som funkade lika bra, även om deras utbud skulle vara begränsat till deras egna serier. Om dom fortsätter göra saker som Game of Thrones, Sopranos, Rome osv.

Permalänk

Kompletera Netflix med Hulu Plus och du behöver inte HBO Nordic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennywize:

Kompletera Netflix med Hulu Plus och du behöver inte HBO Nordic.

"Sorry, currently our video library can only be watched from within the United States."
Om jag ändå ska bryta mot upphovsrätten så behöver jag ingen sådan tjänst öht.

Grejen är ju att jag vill spendera mina pengar på saker som Game of Thrones och American Gods ser också väldigt lovande ut.

Permalänk

Ja då använder vi det för olika anledningar Jag anser att HBO Nordic är ljusår från att vara värd nästan dubbla priset vad Netflix/Hulu kostar, endast pga. två serier. Tjänsten är dessutom inte undermålig endast på utbudet, utan även på uppspelningstekniken (som ibland fryser och vägrar buffra vidare mitt i klippet) och videokvalitén (inte ens 720p).

HBO Nordic förlorar på alla sätt, hur man än jämför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennywize:

Ja då använder vi det för olika anledningar Jag anser att HBO Nordic är ljusår från att vara värd nästan dubbla priset vad Netflix/Hulu kostar, endast pga. två serier. Tjänsten är dessutom inte undermålig endast på utbudet, utan även på uppspelningstekniken (som ibland fryser och vägrar buffra vidare mitt i klippet) och videokvalitén (inte ens 720p).

HBO Nordic förlorar på alla sätt, hur man än jämför.

Jo, det är ju därför jag inte har den.
Men jag tycker det är så jävla tråkigt.

Permalänk
Medlem

Håller med er. Anledningen att jag skaffade det var Game of thrones. Men kvalitén är så fruktansvärt dålig att jag ska säga upp det. Jag har en mailkonversation med dem om just deras kvalité men det verkar kört. Snacka om beta.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Fungerar mycket sämre än Netflix. Är bara intresserad av Game of Thrones, så känns inte värt det.

Permalänk
Medlem

Jaha då är det dags.. drog igång serien på hbo och stängde ner det lika fort. Det går inte att se serien. Det hackar, ljudet fryser och pixlar stora som hus. Näe fy fan. Går till lite andra källor för att se den.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Nu är det dock 720p om man aktiverar HD (men fortfarande rätt hårt komprimerat) så det har blivit bättre än när det lanserades.
Ljudet är fortfarande inte 5.1 tyvärr och det tycker jag är det större problemet just nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydberg:

Nu är det dock 720p om man aktiverar HD (men fortfarande rätt hårt komprimerat) så det har blivit bättre än när det lanserades.
Ljudet är fortfarande inte 5.1 tyvärr och det tycker jag är det större problemet just nu.

Jag kollade på game of thrones på DVD, tyckte inte 5.1 mixen var något speciellt, kändes lika levande med fejkat tyckte jag så det reagerar jag inte så mycket på.

Skönt att höra att kvaliteten blivit bättre, men när jag kollade såg youtubes 480p bättre ut!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skulle nog välja Netflix istället för HBO i dagsläget då man kör Mediahint på netflix... Spelaren i HBO är halvkass och "HD" kvalién är skit...

Jag skulle ge HBO ett tag till på sig att fixa spelaren innan jag ger mig på de igen.

Ett annat plus är att netflix fungerar på jobbdatorn medans HBO inte gör det =D

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Hur kan ni begära att utvecklarna ska stödja rootade enheter?

Jag som utvecklare måste väl veta vilket system jag skriver för och vad som finns där i form av api:er och stöd, jag kan inte stödja en enhet där man i princip kan göra vad som helst, installera andra varianter av android, installera eller ta bort stöd för olika saker och överhuvudtaget stöpa om systemet bäst man vill.

De appar som stödjer sådant gör det med risken att något slutar funka, och kanske till och med skulle kunna riskera något annat allvarligt fel, hängningar, förlorade data ...etc

Är inte det erat val om ni vill pilla med era enheter ? Jag ser det gnället rätt ofta på Google Play men har inte riktigt fattat hur ni tycker ni har rätt att begära det.

För övrigt så kör väl HBO som de andra med Silverlight eftersom den stödjer kryptering av strömmen, tyvärr gör det att det krävs en rätt bra maskin för att fungera smidigt, glöm atom baserade htpc och att android laggar är nog oundvikligt, ser samma sak på telia play+ till exempel.

Permalänk
Medlem

Har haft HBO sedan dag 1. Håller med om att utbudet är snålt och att spelaren är buggig. När jag sett klart på Game of thrones och True blood(den kommande säsongen) kommer jag säga upp det jag med.

Permalänk
Medlem

Jag väcker denna tråd till liv. Köpte precis en månad för att kolla True Detective. Kör på min Mac Mini från 2009 över wifi och det fungerar utmärkt. Bildkvaliten är bra, men inte perfekt, och det laggar inte. Värt 79kr!

Någon som vet ifall det går att byta till Engelska undertexter?

Permalänk
Medlem

så sjukt usel spelare och allt som tillhör sidan egentligen

men men det är HBO så det kanske man får ta?

Permalänk
Avstängd

Tycker man får ta det för vad det är just nu, HBO Nordic är relativt nytt och alla serier de har finns inte i norden än trots att de har dem i USA, men det handlar om avtal för att få sända/streama dem och det kommer, man måste bara ge det lite tid

Permalänk
Medlem

Någon som fått Hbo att fungera i metro läget i Windows 8.1 och kan ge tips på hur man går till väga. Jag lyckas inte och om jag förstått det rätt så går det inte.

Permalänk

Har CMore via Canal Digital....de har HBO....no problem:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av jlki:

Hur kan ni begära att utvecklarna ska stödja rootade enheter?

Jag som utvecklare måste väl veta vilket system jag skriver för och vad som finns där i form av api:er och stöd, jag kan inte stödja en enhet där man i princip kan göra vad som helst, installera andra varianter av android, installera eller ta bort stöd för olika saker och överhuvudtaget stöpa om systemet bäst man vill.

De appar som stödjer sådant gör det med risken att något slutar funka, och kanske till och med skulle kunna riskera något annat allvarligt fel, hängningar, förlorade data ...etc

Är inte det erat val om ni vill pilla med era enheter ? Jag ser det gnället rätt ofta på Google Play men har inte riktigt fattat hur ni tycker ni har rätt att begära det.

För övrigt så kör väl HBO som de andra med Silverlight eftersom den stödjer kryptering av strömmen, tyvärr gör det att det krävs en rätt bra maskin för att fungera smidigt, glöm atom baserade htpc och att android laggar är nog oundvikligt, ser samma sak på telia play+ till exempel.

Ahh, så det är Silverlight som drar så jävla mycket kraft? Då har jag en förklaring varför min dator blev jättevarm samt att batteritiden blev usel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogmod:

Någon som fått Hbo att fungera i metro läget i Windows 8.1 och kan ge tips på hur man går till väga. Jag lyckas inte och om jag förstått det rätt så går det inte.

Tror inte det funkar. Bara att gå via deras hemsida och titta om man har Windows 8.1.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk

Pallar inte HBO, vänta på allt tills dom har översatt, kan ingen förklara för dom på ett enkelt och pedagogiskt sätt att 99.9% av deras kunder har engelska som andraspråk och det är Sverige vi pratar om så folk orkar inte vänta 1 månad på deras svenska version och laddar hellre hem.
Dumt jävla företag, skjuter sig själva i fötterna, liiiite grann får man anpassa sig till en ny marknad inte förvänta sig att marknaden ska anpassa sig efter dom.

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av statsministern:

Pallar inte HBO, vänta på allt tills dom har översatt, kan ingen förklara för dom på ett enkelt och pedagogiskt sätt att 99.9% av deras kunder har engelska som andraspråk och det är Sverige vi pratar om så folk orkar inte vänta 1 månad på deras svenska version och laddar hellre hem.
Dumt jävla företag, skjuter sig själva i fötterna, liiiite grann får man anpassa sig till en ny marknad inte förvänta sig att marknaden ska anpassa sig efter dom.

Jag har visserligen HBO via telia, men jag kan titta på avsnitten dagen efter det har sänds i USA med svensk text.

Permalänk
Medlem

Brukar väl ta en vecka tills nytt avsnitt läggs upp.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Enda anledningen varför jag använde HBO Nordic var Game of Thrones. När ny säsong kommer så använder jag HBO igen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag valde att säga upp HBO nordic efter en vecka då jag tyckte att tjänsten fungerade värdelöst. Prövade på ett antal olika datorer men fick alltid samma problem. Videos pausade och när man tryckte play igenom så hoppade de fram 5-10 minuter. Var inte så sugen på att betala för en videospelartjänst som inte ens klarar av att spela upp en video felfritt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jag valde att säga upp HBO nordic efter en vecka då jag tyckte att tjänsten fungerade värdelöst. Prövade på ett antal olika datorer men fick alltid samma problem. Videos pausade och när man tryckte play igenom så hoppade de fram 5-10 minuter. Var inte så sugen på att betala för en videospelartjänst som inte ens klarar av att spela upp en video felfritt.

Problem som sagt när man använder det senaste Windows. Jag börjar också tröttna. Undrar hur länge de måste "beta" köra detta. Jag får oftast starta om sidan det jag tittade på och många gånger själv dra fram tiden där jag var då allt flippade ur

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D