Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tjäna coins på olika forum

Permalänk
Medlem

Tjäna coins på olika forum

Hej!
Jag undrar om det finns någon Datorforum som man kan tjäna lite coins på genom att svara på inlägg. Tex att man lägger reklam på sin signatur som ger coins/post. Eller om frågeställaren ger coins till bästa svaret osv..... men forumet måste vara ett allmänt datorforum som typ sweclockers (men på engelska).
Har ni några förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Hej!
Jag undrar om det finns någon Datorforum som man kan tjäna lite coins på genom att svara på inlägg. Tex att man lägger reklam på sin signatur som ger coins/post. Eller om frågeställaren ger coins till bästa svaret osv..... men forumet måste vara ett allmänt datorforum som typ sweclockers (men på engelska).
Har ni några förslag?

Eeeh nej, shitstorm would break out!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Eeeh nej, shitstorm would break out!

haha ok, tack för svaret iaf!
är den någon som vet något sånt så får den gärna skriva!

Permalänk
Medlem

Om det inte finns någon får ni gärna komma med förslag på hur man kan tjäna lite coins gratis! Allt förutom mining och "visit this site" liknande är välkommet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

TS vill inte jobba för coinsen, enkelt ska det vara, typ som att trycka på en tangent.

Skämtåsido, TS, det finns en sån där grej som vi vuxna brukar ägna oss åt. Vi utför tjänster och tar därefter betalt för det det, kallas för JOBBA. Hört talas om det?

[FACEPALM]
bitcointalk.org till exempel, man lägger upp en annons i sin singnatur och får bitcoins för varje post.
Eller rugatu.com är man får bitcoins när man svarar rätt på frågor.
Jag menade nån sån sida men mer datorinriktad som sweclockers....
Vet ni några såna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Inte bara vuxna...jobbat sen jag var 12, och nj vet jag inte TS ålder, men han kanske är extremt lat? XD

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte pengarna som är problemet, det är ju kul att försöka tjäna bitcoins på olika sätt.
Vissa minar, vissa klickar på annonser och jag har sett flera forum där man tjänar pengar på sin signatur osv. Jag undrade bara om ni kände någon sådan fast med mer dartorinriktning....

Permalänk
Medlem

Alltså du verkar inte så munter, men om du tar och söker "Riktiga" jobb så blir det nog lättare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Det är inte pengarna som är problemet, det är ju kul att försöka tjäna bitcoins på olika sätt.
Vissa minar, vissa klickar på annonser och jag har sett flera forum där man tjänar pengar på sin signatur osv. Jag undrade bara om ni kände någon sådan fast med mer dartorinriktning....

självklart, det är inget fel i att undra det! 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Alltså du verkar inte så munter, men om du tar och söker "Riktiga" jobb så blir det nog lättare

tror du seriöst att jag tar detta som ett jobb? Detta är ju en hobby som tex mining att tjäna coins på olika sätt... Problemet är att jag har nvidiakort och det blir inte lönt att mina.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Repair:

tror du seriöst att jag tar detta som ett jobb? Detta är ju en hobby som tex mining att tjäna coins på olika sätt... Problemet är att jag har nvidiakort och det blir inte lönt att mina.

Då är det väl enklare att byta till AMD än att fiska efter gratis coins? Det ger garanterat bättre karma. Kan inte tänka mig att Sweclockers är det enda forum som stänger av direkt för sådana försök till referrals eller annat utstuderat tiggeri.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Då är det väl enklare att byta till AMD än att fiska efter gratis coins? Det ger garanterat bättre karma. Kan inte tänka mig att Sweclockers är det enda forum som stänger av direkt för sådana försök till referrals eller annat utstuderat tiggeri.

Vad menar du?...... Vadå tiggeri...?....vadå karma?........
Om du går in på tex bitcointalk.org, och läser där lite så ser du att alla gör det.... Det är ju tillåtet. Samma sak med Rugatu. Där ställer man frågor och ger coins och svarar och får coins. Vad är problemet? Det har inget med sweclockers att göra. bitcointalk hanlar ju bara om bitcoins så jag frågade om nån känner en bra liknande sida med datorinriktning som sweclockers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Repair:

Vad menar du?...... Vadå tiggeri...?....vadå karma?........
Om du går in på tex bitcointalk.org, och läser där lite så ser du att alla gör det.... Det är ju tillåtet. Samma sak med Rugatu. Där ställer man frågor och ger coins och svarar och får coins. Vad är problemet? Det har inget med sweclockers att göra. bitcointalk hanlar ju bara om bitcoins så jag frågade om nån känner en bra liknande sida med datorinriktning som sweclockers.

Du kan fibbla med coinfacuets t.ex.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Du kan fibbla med coinfacuets t.ex.

vad är det? (tack för ett seriöst svar!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Repair:

vad är det? (tack för ett seriöst svar!)

Det är olika sidor som skänker vissa coins efter en specifik tidsinterval (brukar vara en timme eller någonting sådant).

Denna sida t.ex.
Finns mer än bara den. Lite google så hittar du ett flertal.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Det är olika sidor som skänker vissa coins efter en specifik tidsinterval (brukar vara en timme eller någonting sådant).

Denna sida t.ex.
Finns mer än bara den. Lite google så hittar du ett flertal.

jaha! Jag vet, har sett hundratals såna men man måste typ samla skitmycket tills de betalar...
Och det är inte lika kul heller. Men tack iaf!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Repair:

jaha! Jag vet, har sett hundratals såna men man måste typ samla skitmycket tills de betalar...
Och det är inte lika kul heller. Men tack iaf!

Samla? De få coinfaucets jag har använt skickar direkt, sedan är det bara att vänta innan man kan klicka "skicka" igen.
Sök Coin faucet på Bitcointalk så hittar du sådana sidor som är legit.

Annars fungerar CUDAminer helt okej för Nvidia. 580 ger cirka 240khash, 780 ger upp mot 700. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Samla? De få coinfaucets jag har använt skickar direkt, sedan är det bara att vänta innan man kan klicka "skicka" igen.
Sök Coin faucet på Bitcointalk så hittar du sådana sidor som är legit.

Annars fungerar CUDAminer helt okej för Nvidia. 580 ger cirka 240khash, 780 ger upp mot 700. (:

kan du skicka länk till en sån som skickar direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

kan du skicka länk till en sån som skickar direkt?

Du vill verkligen få allt serverat på silverfat?

Snabbt, enkelt, så mycket som möjligt helst igår!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Repair:

[FACEPALM]
bitcointalk.org till exempel, man lägger upp en annons i sin singnatur och får bitcoins för varje post.
Eller rugatu.com är man får bitcoins när man svarar rätt på frågor.
Jag menade nån sån sida men mer datorinriktad som sweclockers....
Vet ni några såna?

Annons? Man lägger till sin wallet för att folk ska kunna donera som uppskattar ens post.

Du lär få leta väldigt länge, bitcoin och andra kryptovalutor är fortfarande i ett alldeles för tidigt stadie för att användas på forum som liknar Swec.
Det närmsta du kommer är att peta in din wallet i din signatur.

Ladda ner senaste Cuda-miner så ska du se att ditt Nvidia-kort inte är lika hemskt som du tror.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Annons? Man lägger till sin wallet för att folk ska kunna donera som uppskattar ens post.

Du lär få leta väldigt länge, bitcoin och andra kryptovalutor är fortfarande i ett alldeles för tidigt stadie för att användas på forum som liknar Swec.
Det närmsta du kommer är att peta in din wallet i din signatur.

Ladda ner senaste Cuda-miner så ska du se att ditt Nvidia-kort inte är lika hemskt som du tror.

ja, kolla till exempel detta https://bitcointalk.org/index.php?topic=425135.0
man får tex 0.00002 bitcoin per post i forumet.
jag menade någon bra datorforum med sånt så att det skulle kännas lite roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

ja, kolla till exempel detta https://bitcointalk.org/index.php?topic=425135.0
man får tex 0.00002 bitcoin per post i forumet.
jag menade någon bra datorforum med sånt så att det skulle kännas lite roligare.

Alltså, är du så desperat på att tjäna 1 cent per post? Hade jag fått 1 cent per post här på swec hade jag nu tjänat 23dollar, jag har väll lagt 80timmar i rent skrivande på dessa posts, sen kanse 500timmar för att hitta dessa posts

Alltså, du kommer få råd med en cola burk per månad kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Alltså, är du så desperat på att tjäna 1 cent per post? Hade jag fått 1 cent per post här på swec hade jag nu tjänat 23dollar, jag har väll lagt 80timmar i rent skrivande på dessa posts, sen kanse 500timmar för att hitta dessa posts

Alltså, du kommer få råd med en cola burk per månad kanske

som jag sa förut, jag har inte behov av pengar. Jag vill bara hitta olika sätt att tjäna coins på och samtidigt ha något att göra.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd upplåst*

Tänk på §1 folk, trivsel och respekt.

TS, du bör vara varsam och läsa igenom §9 om marknadsföring. Ämnet du valt att diskutera kan lätt glida över dit. Lugnt än så länge.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*tråd upplåst*

Tänk på §1 folk, trivsel och respekt.

TS, du bör vara varsam och läsa igenom §9 om marknadsföring. Ämnet du valt att diskutera kan lätt glida över dit. Lugnt än så länge.

ok, sorry.
Detta har inget med sweclockers att göra.
Jag vill hitta ett annat forum med datorinriktning att tjäna lite coins på

Permalänk

Minea då...