JottaCloud - Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

JottaCloud - Vad tycker ni?

Någon som har provat och har åsikter om tjänsten?

www.jottacloud.com

http://www.zdnet.com/norways-jottacloud-offers-data-sheltered...

Det här verkar ju extra vettigt, sen att man har samma funktioner med public sharing som dropbox har fast till en ren bråkdel av priset på $9/mån gör det ju ännu mer intressant. Eller?

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant men hur tänkte personen som designade sidan..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Helt klart intressant men hur tänkte personen som designade sidan..

Säkert same som hen som designade CrashPlan/Sugarsync/Spotify samt alla andra nya företags hemsidor?

Permalänk
Medlem

har använt jottacloud ett bra tag nu och det fungerar klanderfritt, fler och fler funktioner har kommit till.

jottacloud är det EL-Giganten använder i sin onlinebackup-tjänst.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

Om man skulle jämföra Jottacloud med Shoeboxapp.com . Någon som har använt båda tjänsterna?

Permalänk

Är detta samma som gjorde Jolicloud?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixer:

Om man skulle jämföra Jottacloud med Shoeboxapp.com . Någon som har använt båda tjänsterna?

Är också intresserad i att veta. Vill bort från dropbox då de är dyrare än alla andra.

Permalänk

Jag har använt Shoeboxapp.com ca 1 vecka.. Dock kommer jag itne fortsätta använda det då jag inte gillar gränssnittet. Ladda flera foton samtidigt funktionen är inte alls bra etc.. Ne tanken god men i praktiken gillar ja inte tjänsten så som den är nu. Lutar åt att jag får kryptera alla foton lokalt på datorn och sedan skicka upp dom i nått moln, Drive, Onedrive etc..