Total War: Attila

Permalänk
Medlem

Total War: Attila

Så nyss visades Total war: Attila på EGX. Såg intressant ut med lite ny gameplay mekanik men känns fortfarande lite för mycket som Rome 2. Någon mer som tittade på streamen och kan det blir bra?

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem

:meh:

The Creative Assembly har bränt sitt förtroendekapital hos mig. Om det blir köp så blir det efter att ha läst spelarrecensioner av det, vågar inte lita på spelpressen heller längre. Har nog förhandsbokat mitt sista spel om det inte gäller utvecklare jag känner är värda mitt stöd även om spelet visar sig mediokert.

Permalänk

Väntar på Medival 3 Total War! 2an var grymt sedan har det bara gått utför tycker jag

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Håller med, har visserligen förbeställt nya WoW expansionen men det var först efter ha sett vad de som spelat i betan tycker och liknande. Men efter lanseringar som Rome 2, Watch Dogs och Destiny så kommer jag nog aldrig lita på vad utvecklarna visar och säger.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk

Man gör en Napoleon och mjölkar spelserien..

Vem ska vi tacka SEGA eller CA? Jag tycker det är för trist när dom gör såhär. Var bättre innan när det gick 2-3 år mellan varje spel då bjöds det faktiskt på någpt nytt också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

February 2015

Against a darkening background of famine, disease and war, a new power is rising in the great steppes of the East. With a million horsemen at his back, the ultimate warrior king approaches, and his sights are set on Rome…

The next instalment in the multi award-winning PC series that combines turn-based strategy with real-time tactics, Total War: ATTILA casts players back to 395 AD. A time of apocalyptic turmoil at the very dawn of the Dark Ages.

How far will you go to survive? Will you sweep oppression from the world and carve out a barbarian or Eastern kingdom of your own? Or will you brace against the coming storm as the last remnants of the Roman Empire, in the ultimate survival-strategy challenge?

The Scourge of God is coming. Your world will burn

Apocalyptic destruction mechanics
Wield the ferocious power of fire in battle to set buildings ablaze and terrify defenders, or wipe entire cities and regions from the face of the campaign map with the new raze mechanic.

Legendary start position
Playing as the Western Roman Empire you will begin with vast territories under your control, but weakened by political in-fighting and threatened on all sides by enemies, your dominance will quickly become a struggle to survive.

Overhauled game mechanics
Improved core gameplay and UI through the latest optimised and modified Total War game mechanics, including politics, family tree, civic management and technological progression.

Incredible period detail
With new period-specific technologies, arms and armaments, religion, cultures and social upheaval, Total War: ATTILA delivers an authentic experience of this ominous chapter of our history.

Outstanding visual fidelity
Improvements and optimisations to both campaign and battle visuals create a chilling vision of a looming apocalypse and the ruin of the civilized world.
With breath-taking scale, atmosphere and improved graphical performance, witness the end of days and the rise of a legend.

Announcement trailer

Permalänk
Medlem

Här är en viktig detalj!
http://www.ign.com/articles/2014/09/25/total-war-attila-annou...

Citat:

Attila and his forces are not a faction in the traditional sense and can’t be played. They’re more like a force of nature that sweeps across the map, destroying and spoiling everything they touch.

Låt det sjunka in lite.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Vi ska alltså ha Atilla som helt plötsligt dyker upp vid ens städer lagom tills man lämnat dom då antar jag? Jo det låter riktigt roligt verkligen! Är väl så redan i Rome II även om man tar alla städer från en nation springer deras trupper runt på kartan.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Dom lär inte få en spänn innan jag vet att det fungerar den här gången. Det låter intressant med lite ny spelmekanik dock. Spelet har trots allt inte förändrats mycket på 10+ år

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Men suck... blir väl ändå så där lagom intressant att läsa recensioner som baseras på ett press demo och inte det riktiga spelet.
Tråkigt att dom stannar kvar i samma period och försöker att rädda sitt skinn pga Rome 2 fiaskot.

Fått ett litet sug att spela något nytt Total War spel efter man fastnat i Europa Universalis m.m men allt känns så urvattnat när det kommer till dom befintliga spelen =/

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Men suck... blir väl ändå så där lagom intressant att läsa recensioner som baseras på ett press demo och inte det riktiga spelet.
Tråkigt att dom stannar kvar i samma period och försöker att rädda sitt skinn pga Rome 2 fiaskot.

Fått ett litet sug att spela något nytt Total War spel efter man fastnat i Europa Universalis m.m men allt känns så urvattnat när det kommer till dom befintliga spelen =/

Fortsätt spela Europa Universalis istället där snackar vi riktig strategi.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Lite bilder från det nya UI:t
http://forums.totalwar.com/showthread.php/138154-Some-UI-scre...

Mer bilder i länken.

Edit: Dök upp en bild på kampanjkartan också

Religion har en roll i Attila

Permalänk
Medlem

Här kan man se EGX visningen, med gameplay från Attila. Demon börjar runt 04:30
http://www.twitch.tv/egx/c/5182999

Edit: Samma som ovan fast på Youtube och lite bättre kvalite (demo börjar runt 04:20)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Aha!
Man byter ut inbördeskriget i Rome II, mot en mongolhord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Aha!
Man byter ut inbördeskriget i Rome II, mot en mongolhord!

Är lite orolig över det, att Hunner, Saxare och annat blir irritationsmoment istället för krig. Inte direkt övertygad efter demot heller, där det till synes dykt stora armeer på lite slumpartade ställen och att man "ska" spränga sina städer för att undvika ge dem en bas.

Däremot är jag gillar jag nya UI:t, familjeträd, vyerna på översiktskartan, snyggare kampanjkarta och allt annat runtomkring. Problemet är väl bara att det aldrig lär bli bakåtportat till Rome 2. Synd med "fristående" expansioner som inte tillför något i grundspelet.

Permalänk

Tråkigt att de inte verkar släppa det som en expansion till ROME II. Hade gärna sett t.ex. UI-uppdateringar och familjeträd i detta spel. Man kan väl iaf hoppas på att Attila blir mer polerat än sin föregångare.

Permalänk
Medlem

De presenterade nyss Saxarna som en spelbar fraktion.
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ATTILA_saxons

Spelbara fraktioner presenterade så här långt;

  • Eastern Roman Empire

  • The Visigoths

  • The Vandals

  • The Sassanid Empire

  • The Alans

  • The Saxons

Permalänk
Medlem

Så...
Nu hoppas jag alla lärt sig av "Rome II"-läxan och inte förbokar.
Bättre vänta tills:
- Det kommer på rea
- Tills "kända" personer släpper reviews

Permalänk
Medlem

Förboka aldrig någonsin ett spela ifrån SEGA/Total war igen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Buio:

De presenterade nyss Saxarna som en spelbar fraktion.
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ATTILA_saxons

Spelbara fraktioner presenterade så här långt;

  • Eastern Roman Empire

  • The Visigoths

  • The Vandals

  • The Sassanid Empire

  • The Alans

  • The Saxons

Kommer absolut inte förboka detta. Speciellt inte nu när man måste förboka för att få med de nordliga fraktionerna, de ligger geografiskt sett i södra Sverige och Danmark. Blev riktigt glad över att man kommer kunna spela som Sverige, men har inga intentioner att förboka spel numera, speciellt inte ett SEGA spel. Nu med det här skitiga draget ifrån deras sida så tänker jag ju inte direkt vänta till efter release på recensioner, för att sedan köpa både spelet samt DLC för "Sverige".

Det blir att införskaffa lagom till sommarrean tror jag, då med DLC. http://forums.totalwar.com/showthread.php/141886-Total-War-AT...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så...
Nu hoppas jag alla lärt sig av "Rome II"-läxan och inte förbokar.
Bättre vänta tills:
- Det kommer på rea
- Tills "kända" personer släpper reviews

Ja tyvärr är det så. Rome 2 tog ju drygt ett år på sig att bli spelbart, har inga större förhoppningar på att detta kommer bli annorlunda.

Permalänk
Medlem

Ja, det är trist att de kör samma skit med pre-order DLC igen. För att få spela nordbo, har man att välja på att köra pre-order och få DLC:n gratis, eller beställa sen och få vänta till de släpper den som vanlig DLC och då betala extra.

De som är med i Viking Forefathers, DLC pre-order pack är Göter, Jutar och Daner. Utöver det har de fyllt på med tre fraktioner fler sen sist jag kollade. Östgoter, Franker och Västromerska riket.

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ATTILA_factions

Edit: Märkte att detta blev mitt 10 000:e inlägg på forumet. Grattis mig! Åtminstone 38 av alla inläggen är sansade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ja, det är trist att de kör samma skit med pre-order DLC igen. För att få spela nordbo, har man att välja på att köra pre-order och få DLC:n gratis, eller beställa sen och få vänta till de släpper den som vanlig DLC och då betala extra.

De som är med i Viking Forefathers, DLC pre-order pack är Göter, Jutar och Daner. Utöver det har de fyllt på med tre fraktioner fler sen sist jag kollade. Östgoter, Franker och Västromerska riket.

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ATTILA_factions

Edit: Märkte att detta blev mitt 10 000:e inlägg på forumet. Grattis mig! Åtminstone 38 av alla inläggen är sansade.

Skeptisk till att det verkligen kostar extra köpa DLC i efterhand... Bara någon vecka eller två efter att Rome II lanserades gick det att köpa för cirka 200:- inklusive DLC kontra 5-600:- som det kostade att förboka.

Minns att väldigt många var arga över det snabba prisraset. Jag var mest förbannad över alla buggar dock

Inte alls värt att forboka ATTILA. Jag kommer att köpa det när jag fått tillräckligt mycket kött på benen från diverse pålitliga spelkritiker.

Och förresten, grattis till 10k inlägg

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

0H60c_WyAdU

"For legal reasons, I have just taken an arrow above the shin!" Faktiskt lite roligt.

I övrigt, undrar om de kollat lite på Lars när de designat Hunnernas bågskyttar.
https://www.youtube.com/watch?v=BEG-ly9tQGk

Permalänk
Medlem

De har en historisk återspelning av spel online här: https://chronicles.totalwar.com

Exempel på en från CA
https://chronicles.totalwar.com/CA_Pete/chapter/179

Permalänk
Medlem

Köpte det just för 240:- inkl. dlc. Det blir inte många öre per speltimme.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag kommer göra precis som jag gjorde med Rome II - och de flesta andra spel på senare år - vänta och se hur stabilt det är, invänta patchar. Sen köpa det både billigare och stabilare. Man önskar att fler kunde göra likadant så att det inte lönade sig att släppa ofärdiga spel.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Det här spelet är tungdrivet, speciellt i 2560x1440 som jag kör. Men efter lite tweakande har jag nått en hyfsad framerate. Ska göra ett par tester till, sen lägger jag upp resultaten. Gissar att det kommer klagas en del på prestanda när det gäller Attila.

Bästa startmeny-bakgrund och musik i ett Total War spel hittills i alla fall! Fantastiskt snyggt gjort med enkla medel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det här spelet är tungdrivet, speciellt i 2560x1440 som jag kör. Men efter lite tweakande har jag nått en hyfsad framerate. Ska göra ett par tester till, sen lägger jag upp resultaten. Gissar att det kommer klagas en del på prestanda när det gäller Attila.

Bästa startmeny-bakgrund och musik i ett Total War spel hittills i alla fall! Fantastiskt snyggt gjort med enkla medel.

Låter lovande Ser fram emot dina resultat + recension!

Jag väntar med ATTILA, har ingen brådska känner jag. Förväntar mig att det kommer patchas rätt hårt närmaste två-tre månaderna som vanligt.