Tappar drivrutinerna under strömsparläge?

Permalänk
Medlem

Tappar drivrutinerna under strömsparläge?

Hej, har ett Radeon RX 6600XT + 2 skärmar (AOC)

Ibland när jag kommer åter från strömsparläge så tänds bara ena skärmen och den bara flimrar, vilket innebär att jag få stänga av och på datorn. Då funkar ena skärmen som den ska, den andra är dock släckt.

Går jag in i enhetshanteraren så får man följande på grafikkortet

"Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att läsa in de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31)

{Åtgärden kunde inte utföras}
Det gick inte att utföra begärd åtgärd."

Väljer man att uppdatera drivrutiner så får man at man har den bästa drivrutinen.

För att få igång skärmen igen måste man antingen

  1. Återställa till en tidigare drivrutin och sedan uppdatera

  2. eller välja avinstallera enheten och sedan söka efter maskinvaruförändring

Någon som vet vad det kan vara och vad man kan göra?
Har ett lite äldre nätdel men ändå rätt okej kräm, om den pallar riktigt borde väl inte den väl inte bete sig såhär?

Hälsningar
Rejs

Permalänk
Medlem

Läser jag på om detta förfarande i diverse forum och enkel googling så säger majoriteten att det löste sig "magiskt" när de bytte till ett nätaggregat som hade lite mer kräm.

Så:
Vad har du för nätagg idag?
Har du kopplat tillräckligt med ström till kortet? Och kopplat 2x 8pin kontakter eller kör du daisy chain (1 kabel som du ansluter till båda)?

Då vi bor i underbara Sverige och har öppet köp så kan du beställa hem ett nätagg och testa dig fram. Skulle det vara lösningen så är det bara att behålla och vara glad

Permalänk
Medlem

@Rejs Har du fått rätt på det?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Läser jag på om detta förfarande i diverse forum och enkel googling så säger majoriteten att det löste sig "magiskt" när de bytte till ett nätaggregat som hade lite mer kräm.

Så:
Vad har du för nätagg idag?
Har du kopplat tillräckligt med ström till kortet? Och kopplat 2x 8pin kontakter eller kör du daisy chain (1 kabel som du ansluter till båda)?

Då vi bor i underbara Sverige och har öppet köp så kan du beställa hem ett nätagg och testa dig fram. Skulle det vara lösningen så är det bara att behålla och vara glad

Tjenare, jag har ju tänkt att köpa nytt nätagg. Men det har liksom funkat och har inte trott att det kunde bete sig så här om det var det. Det är ett Corsair CX600M så det är ju lite lite kräm, men som sagt rullat fint som det ska i övrigt. Tror du det kan visar sig på detta sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Rejs Har du fått rätt på det?

Nej, och det kommer och går väldigt mycket. Datorn kan rullar i veckor utan problem så någon gång när man ska dra igång datorn så hamnar den i detta läget...

Permalänk
Medlem

Testa att tanka ner MSI Afterburner och ta bort ultra power saving mode eller vad det heter.

Jag förstår inte varför AMD envisas att ha kvar den funktionen.. laptops, javisst.. men stationära.. meh.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem

rise my little minions

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm