Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Crew Beta - kraschar?

Permalänk
Medlem

The Crew Beta - kraschar?

Hejsan hejsan!

Gamestop la ut en länk på deras facebook om att de hade 300 beta-nycklar till The Crew (det jäkligt spännande bilspelet), och givetvis signade jag upp för det och höll tummarna.
Idag fick jag nyckeln och aktiverade den i uPlay DIREKT för att spela så fort som möjligt. Lät den stå och ladda ner de "nödvändiga filerna för att spelet ska vara spelbart", och startade därefter och var jättetaggad. Skärmen blir svart efter en relativt lång väntan, och sen ploppar den väldigt trista men ack så bekanta rutan upp: "The Crew.exe har slutat fungera.". Testade att starta om uPlay men det fungerade inte heller, testade även att köra igång det senare för jag tänkte att det kanske hade med internettrafiken att göra, men icke.
Nu sitter jag här och laddar ner det på nytt efter en avinstallation och hoppas bannemej det vill fungera nu.

Efter detta sagt så kommer frågan: Är det någon mer som inte kunnat spela det pga krascher? Vill gärna veta, för om det är fler som har samma problem så är det inte min dator det är fel på iaf...

Ha det bra så länge, uppskattar svar!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Hejsan hejsan!

Gamestop la ut en länk på deras facebook om att de hade 300 beta-nycklar till The Crew (det jäkligt spännande bilspelet), och givetvis signade jag upp för det och höll tummarna.
Idag fick jag nyckeln och aktiverade den i uPlay DIREKT för att spela så fort som möjligt. Lät den stå och ladda ner de "nödvändiga filerna för att spelet ska vara spelbart", och startade därefter och var jättetaggad. Skärmen blir svart efter en relativt lång väntan, och sen ploppar den väldigt trista men ack så bekanta rutan upp: "The Crew.exe har slutat fungera.". Testade att starta om uPlay men det fungerade inte heller, testade även att köra igång det senare för jag tänkte att det kanske hade med internettrafiken att göra, men icke.
Nu sitter jag här och laddar ner det på nytt efter en avinstallation och hoppas bannemej det vill fungera nu.

Efter detta sagt så kommer frågan: Är det någon mer som inte kunnat spela det pga krascher? Vill gärna veta, för om det är fler som har samma problem så är det inte min dator det är fel på iaf...

Ha det bra så länge, uppskattar svar!

Det är inte din dator.......

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Det är inte din dator.......

Jag tar det som att du har samma fel? Eller menade du något annat?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Är det inte så att den startar imorgon(alltså onsdag)?

Fick det här vid reg för beta:

"You will receive an email confirmation if you’re chosen to participate in the PC closed beta starting July 23rd"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Är det inte så att den startar imorgon(alltså onsdag)?

Fick det här vid reg för beta:

"You will receive an email confirmation if you’re chosen to participate in the PC closed beta starting July 23rd"

Hmm... Har faktiskt inte läst eller hört någonting om det där.
"Click on the "GO TO MY GAMES" button

Click on the "THE CREW" game icon, download the game and get ready!

Check if your PC matches the System Requirements to perfectly enjoy the Beta, by clicking here."

var det enda som stod i min mail där nyckeln var med, och har inte fått något annat mail :S

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag tar det som att du har samma fel?

Precis

Skrivet av Tunnland:

Är det inte så att den startar imorgon(alltså onsdag)?

Fick det här vid reg för beta:

"You will receive an email confirmation if you’re chosen to participate in the PC closed beta starting July 23rd"

Pågår för fullt......

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Är det inte så att den startar imorgon(alltså onsdag)?

Fick det här vid reg för beta:

"You will receive an email confirmation if you’re chosen to participate in the PC closed beta starting July 23rd"

Dom flyttade fram det till den 21e.

I vilket fall, jag var inne och spelade första biten, nu kommer jag inte in på spelet igen, sitter fast på loading.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Precis

Pågår för fullt......

Det fungerar nu! Kom en uppdatering idag

Skrivet av Zodiam:

Dom flyttade fram det till den 21e.

I vilket fall, jag var inne och spelade första biten, nu kommer jag inte in på spelet igen, sitter fast på loading.

Det hände mig precis när jag höll på att spela. Det ploppade upp en ruta om att den skulle gå tillbaka till "main-menu" och det gjorde den, sen stod den och loadade en bra stund, men sen gick det att spela igen

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Visst har jag förstått det rätt att nu e det bara lägga upp videos å screens från The Crew?

Dom posta ju det här på deras facebook....

https://www.facebook.com/thecrewgame/photos/a.144526469079730...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Awww.. Jag fick ingen beta Hur mycket har ni hunnit testa? Hur är fartkänslan i spelet? Såg någon promo eller något och då såg det helt förfärligt ut. De låg i typ 140mph och "kulliserna" susade förbi i typ 60 km/h medans trafiken for förbi som de körde i ljusets hastighet.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Awww.. Jag fick ingen beta Hur mycket har ni hunnit testa? Hur är fartkänslan i spelet? Såg någon promo eller något och då såg det helt förfärligt ut. De låg i typ 140mph och "kulliserna" susade förbi i typ 60 km/h medans trafiken for förbi som de körde i ljusets hastighet.

Det är ingen simulator men det har dom nog inte heller satsat på. Vill man ha simulatorracing satsa på Race 07 eller nåt liknande. Det här är som TDU/TDU2 körspel inte simulator.

Jag gillar spelet men jag älskade TDU 2 också så visst jag spelar dessa spel för cruisingen och inte för racingen.

Kolla på youtube så ser du ju en massa filmer efter NDA är lyft, jag har också laddat upp några filmer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Det är ingen simulator men det har dom nog inte heller satsat på. Vill man ha simulatorracing satsa på Race 07 eller nåt liknande. Det här är som TDU/TDU2 körspel inte simulator.

Jag gillar spelet men jag älskade TDU 2 också så visst jag spelar dessa spel för cruisingen och inte för racingen.

Kolla på youtube så ser du ju en massa filmer efter NDA är lyft, jag har också laddat upp några filmer.

Nej, har absolut förstått att det inte är någon simulator, till det har jag massor av andra spel. Det som många letar efter är just freeroaming likt TDU.

Däremot kan man tycka att allt rör sig i en hastighet, och inte tre som jag har sett på massor av klip.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Nej, har absolut förstått att det inte är någon simulator, till det har jag massor av andra spel. Det som många letar efter är just freeroaming likt TDU.

Däremot kan man tycka att allt rör sig i en hastighet, och inte tre som jag har sett på massor av klip.

Tycker också det ser så ut när jag ser videos men när jag spelade var det inget jag tänkte på i alla fall, bara njuta av den härliga omgivningen och den gigantiska världen

EDIT: Bara ett litet exempel, jag upplevde inte att det var så när jag gjorde den här videon men när man tittar på den så inger den ju inte direkt "bra fartkänsla".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är hyggligt stort...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Tycker också det ser så ut när jag ser videos men när jag spelade var det inget jag tänkte på i alla fall, bara njuta av den härliga omgivningen och den gigantiska världen

EDIT: Bara ett litet exempel, jag upplevde inte att det var så när jag gjorde den här videon men när man tittar på den så inger den ju inte direkt "bra fartkänsla".
ikchwAK1iPo

Som sagt jag har inte spelat det, så jag kan inte säga för mycket om hur man upplever det Det som stör mig mest är att visa saker är "up to speed". Tex curbs, asfalt osv men sedan så är det större objekt som verkar stå still, även ifall du låg i 160km/h.

Och varför är hela banan täckt i sand moln...

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |