Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Error-meddelanden varje gång jag startar datorn

Permalänk

Error-meddelanden varje gång jag startar datorn

Hur kan jag få bort dessa meddelanden som kommer upp efter varenda start?

Detta kom upp nyss när jag startade datorn:

Och dessa brukar komma:

Annars funkar datorn utan problem.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan testa "Visa information" för att se vad som faktiskt rapporteras vara fel.

Om dessa varningar inte försvinner trots att du kvitterat dem så kan du rensa "varningsbanken" genom

sudo rm /var/crash/*

(dvs ta bort allt i katalogen `/var/crash/` — vill du använda en grafisk filhanterare så går det lika bra). Ifall felrapporterna därefter kommer tillbaka vid nya omstarter så kan det vara läge att närmare undersöka varifrån de kommer.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av phz:

Du kan testa "Visa information" för att se vad som faktiskt rapporteras vara fel.

Om dessa varningar inte försvinner trots att du kvitterat dem så kan du rensa "varningsbanken" genom

sudo rm /var/crash/*

(dvs ta bort allt i katalogen `/var/crash/` — vill du använda en grafisk filhanterare så går det lika bra). Ifall felrapporterna därefter kommer tillbaka vid nya omstarter så kan det vara läge att närmare undersöka varifrån de kommer.

Det funkade tackar

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile