Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ChineseBoy
Antec's och Corsair's vattenkylningar är slutna system och är inte syftade för att utökas eller moddas, vill du ha vattenkylning så får du börja från grunden!
Visst, men enligt så många andra som redan har gjort modifieringar med större radiatorer och/eller reservoarer konstaterar, så höjer det prestandan. Spekulationer på livslängd kan ju göras, men vad jag vet finns inget konkret.
TS:
Jag skulle nog inte rekommendera att använda pump från 620 och 920 i samma loop... De båda pumparna har olika flödesspecs så 620:n kommer nog snarare att bromsa vattnet än att hjälpa till. Detta är mestadels för att en pump är trots allt en elektrisk motor som är lindad för att gå ett visst antal varv. Körs då den motorn i långsammare/snabbare varvantal KOMMER den så småningom att brinna upp i lindningen.
Liten kapning:
Jag är också lite sugen på att konstruera min egen loop med sluten vattenkylning som bas... Mycket på grund av att min ekonomi inte tillåter annat i dagsläget. En fullt ut custom vattenkylning med mina GTX480 i SLI och min i7:a ligger på runda slängar 8tkr, medans om jag kör med t.ex 3st H70 så kommer jag undan med 1/4 av det. Har kikat lite på modifikationer gjorda av andra, och det är helt klart möjligt att modifiera dessa kylare med reservoar osv. Det ökar prestandan vad jag har läst, dock så är väl risken rätt solklar att man förkortar livslängden på pumpen. Har lite funderingar på att dra ihop 3st H70 i en seriloop, med en extern 360 Radiator samt en reservoar. 2 av H70

rna kommer att sättas på mina GTX480, den tredje på min i7 950.
Att använda 2 eller fler identiska borde kunna funka pga att dom går ju på samma varv. Dock så kan det ju bli olika motstånd beroende på vart dom sitter i en loop? Det har jag inte en aning om!

Man tycker ju dock som sagt att identiska pumpar borde ju kunna jobba tillsammans?
Bara lite av mina tankar...