Få Win7 och XP att tala med varandra.

Permalänk
Inaktiv

Få Win7 och XP att tala med varandra.

Har äntligen gett upp på XP, vill föra över saker till Win7 nya burken.

Men, detta är andra gången som en ny Win7 burk "ser" min gamla XP maskins utdelningar, detta enbart första gången Win7 är igång.

Efter omstart försvinner XP maskinen som synlig, verkar som för evigt?! Exakt samma sak hände med min Laptop (Win7) som jag köpte i höstas, första gången den var på såg jag allt som XP maskinen delade ut, sedan, aldrig igen.

Men, det roliga är att om man går in i historiken och går in på nätverkshårddisken den vägen, så fungerar genvägen som ligger där... En sak som fungerar är att kopiera den genvägen till skrivbordet på Win7 och flytta allt via den, men, den hårddisken syns ingen annanstans och går ej att mappa?!

Permalänk
Medlem

Det kan vara lite tjorvigt och Windows är inte särskilt bra på att hitta datorer i nätverket. Jag använder alltid "\\datornamn" (utan citationstecken) för att komma in på en annan dator. Det kan du göra genom att skriva in(tex om min dator heter kalleplutt) \\kalleplutt i sökvägsfältet i Windows Explorer.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

är det inte bara lättare att peta in hårddisken i den nya burken och föröver de du vill ha?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Skumt nog aldrig haft detta problemet, dock har jag pillat en del på grundinställingarna för delning av filer i nätverk och så. Gör annars bara en genväg ill din utdelade disk på nätverket så går det snabbare än att bläddra i nätverket. Detta brukar vara toksegt i övrigt jämnfört med en direktlänk till delad resurs.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com