Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Energischema ändrar inställningar självt

Permalänk

Energischema ändrar inställningar självt

Hej!

Har ett litet problem, inte så jobbigt men ändå ett problem.

Jo, det är så att på mina energialternativ så har jag aktiverat "Hög Prestanda" schemat.
Där står det att datorn ska gå in i strömsparläge efter 4 timmar, men datorn ändrar det efter ett tag(några omstarter).
Helt plötsligt när jag lämnar datorn i 40 min så är den i strömsparläge, vilket den inte ska.
Då har det ändrats i alternativen till 30 min till strömsparläge, medans att stänga av skärmen är på samma som innan.

Till min fråga, varför?
Det har varit så i någon månad och ändrar tillbaka till 30 min när jag åter ställer in på 4 timmar, även när jag byter schema och ställer in 4 timmar där så ändrar den sig själv igen.

Tack för svar!
Mvh,
SillyPumpkin

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk
Medlem

Testa att sätta det hårt i lokala group policy hanteraren,

win + r > skriv gpedit.msc

navigera till Computer Configuration > Administrative Templates > System > Power Management > Sleep Settings så hittar du en hel del alternativ där.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Skrivet av celoz:

Testa att sätta det hårt i lokala group policy hanteraren,

win + r > skriv gpedit.msc

navigera till Computer Configuration > Administrative Templates > System > Power Management > Sleep Settings så hittar du en hel del alternativ där.

Åh vad bra! Ska jag komma ihåg nästa gång det spökar!

Tack!

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk

Har haft samma problem att den ändrat energischemat direkt jag startat om datorn, provade det celoz sa och inaktiverade där nu funkar det kanon!

Tack!