Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Windows 7 bug

Hej! Såg för en stund sen på aftonbladet att den nya uppdateringen till windows 7 som släpptes för ett par dagar sen, har en så kallad bug i sig. Det var tydligen redan några stycken som fått sin dator krashad och fått bluescreen. Bara undrar om man borde avinstallera den senaste versionen av windows och vänta på en den nya? rätt dum fråga kanske..

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd
Skrivet av diinkeyy1337:

Hej! Såg för en stund sen på aftonbladet att den nya uppdateringen till windows 7 som släpptes för ett par dagar sen, har en så kallad bug i sig. Det var tydligen redan några stycken som fått sin dator krashad och fått bluescreen. Bara undrar om man borde avinstallera den senaste versionen av windows och vänta på en den nya? rätt dum fråga kanske..

Tack på förhand

Sluta läs aftonbladet.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av diinkeyy1337:

Hej! Såg för en stund sen på aftonbladet att den nya uppdateringen till windows 7 som släpptes för ett par dagar sen, har en så kallad bug i sig. Det var tydligen redan några stycken som fått sin dator krashad och fått bluescreen. Bara undrar om man borde avinstallera den senaste versionen av windows och vänta på en den nya? rätt dum fråga kanske..

Tack på förhand

Gissar att du syftar på följande uppdatering och BSOD. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_update/blue-screen-stop-0x50-after-applying-update/6da4d264-02d8-458e-89e2-a78fe68766fd

Permalänk

Vadå? så du påstår att det vore fejk??? Man lägger väl inte upp nåt sånt på aftonbladet isåfall, eller?

Permalänk
Rekordmedlem

Att avinstallera win 8.1 och vänta på 9an är ju en rätt drastisk metod men du menar väl att avinstallera uppdateringen till win 7 x64 och inte avinstallera senaste versionen av win ?
Har du problem så borde du märkt det och har du inte det så finns det väl ingen större anledning att ta bort uppdateringen?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ah precis de jag menade , hehe Men det är ju inte säkert att den "krasha" men i och med att det stod att många har ringt in och klagat för att det har fått bluescreen, så blir man lite si sådär.

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Jag har den installerad och har inge problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diinkeyy1337:

Ah precis de jag menade , hehe Men det är ju inte säkert att den "krasha" men i och med att det stod att många har ringt in och klagat för att det har fått bluescreen, så blir man lite si sådär.

Tack för hjälpen

Jag har uppdaterat nästan alla uppdateringar som finns, men det var bra länge sedan min dator fick blåskärm

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

En del fick uppleva buggen. En del som fick buggen och hade stängt av systemåterställning fick bittert installera om allt. En del kunde inte ens ladda windows, innan operativsystemet startades om.