Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

En del Bokmärken och flikar försvann i Fox 23 i W 7

Permalänk
Avstängd

En del Bokmärken och flikar försvann i Fox 23 i W 7

Jag provade något som jag inte hittar igen när jag fick upp typ galleri med rutor på varandra. När det togs bort försvann en lång rad sparade flikar och alla Bokmärken i dropplisten längst till höger i Bokmärkesfältet. Jag hade just tittat på en sida där som togs bort. Hittar inget liknande i sök och inget finns i backup.

Permalänk
Rekordmedlem

Menar du Firefox 23, det var en gammal version det, men kolla i historiken om dina flikar syns där eller så förklara bättre vad som hänt.
Använd Mozbackup för att göra backup.
http://mozbackup.jasnapaka.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Gillar inte dom nya så jag backar. Finns inget att hitta enkelt, har nästan alla favoriter på sticka. Få leta i historiken, det var överlastat med gamla flikar och bokmärken.

Permalänk
Rekordmedlem

Gillar du inte den nya designen så prova Pale moon, den finns dessutom som 64bit, annars finns classic theme restorer tillägget.
http://www.palemoon.org/

https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/classicthemere...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Var funktionen Flikgrupper som stängdes fel, jag simulerade felet nu

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Internity:

Var funktionen Flikgrupper som stängdes fel, jag simulerade felet nu

Hur kan den stängas fel ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Hur kan den stängas fel ?

Man kryssar ner till vänster när man är trött, det ska stängas till höger

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Internity:

Man kryssar ner till vänster när man är trött, det ska stängas till höger

Menar du att du växlade till en tom flikgrupp ? Det finns väl inget sätt att stänga flikgrupper med nere till vänster, jag har iallafall inget speciellt nere till vänster för att stänga gruppen utan bara ett vanligt kryss uppe till höger. Däremot om du klickat fram en ny grupp så borde du kunna växla till den gamla gruppen, har du provat att kolla i fönstret som visar flikgrupper ? Har du bara växlat grupp så finns det gamla kvar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Menar du att du växlade till en tom flikgrupp ? Det finns väl inget sätt att stänga flikgrupper med nere till vänster, jag har iallafall inget speciellt nere till vänster för att stänga gruppen utan bara ett vanligt kryss uppe till höger. Däremot om du klickat fram en ny grupp så borde du kunna växla till den gamla gruppen, har du provat att kolla i fönstret som visar flikgrupper ? Har du bara växlat grupp så finns det gamla kvar.

Jag provade vad flik-grupp var så alla hamnade i en flik-grupp som kryssades ner uppe till vänster var det, när de ska stängas uppe till höger.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Internity:

Jag provade vad flik-grupp var så alla hamnade i en flik-grupp som kryssades ner uppe till vänster var det, när de ska stängas uppe till höger.

Skumt, ser det inte ut så här för dig ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Skumt, ser det inte ut så här för dig ?
http://ladda-upp.se/files/2014/b124867.png

Det blir en, jag vet inte hur man gör fler än eller om jag behöver det.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Internity:

Det blir en, jag vet inte hur man gör fler än eller om jag behöver det.

Det är bara att dra en flik till ett tomt ställe så blir det en ny grupp, öppna ett par flikar och klicka på flikgrupper och prova att dra isär och lägga tillbaks dem så ser du hur det funkar.

Det är väldigt praktiskt att kunna gruppera efter tex ämne om man har mycket flikar, jag använder bara flikar idag och har minst ett par hundra i stället för att behöva söka eller använda bokmärken för saker jag vil återvända till.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det är bara att dra en flik till ett tomt ställe så blir det en ny grupp, öppna ett par flikar och klicka på flikgrupper och prova att dra isär och lägga tillbaks dem så ser du hur det funkar.

Det är väldigt praktiskt att kunna gruppera efter tex ämne om man har mycket flikar, jag använder bara flikar idag och har minst ett par hundra i stället för att behöva söka eller använda bokmärken för saker jag vil återvända till.

Samma här, går dom att exportera/importera?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Internity:

Samma här, går dom att exportera/importera?

Hur menar du nu ? Du kan göra en komplett backup på hela webbläsaren med Mozbackup, det tar ju med allt om man vill det, alla tillägg och inställningar och man kan återställa det på en annan maskin om du menar att du vill flytta med dig alla flikar och annat du ställt in till en annan dator.
http://mozbackup.jasnapaka.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.