Installera drivrutiner utan skiva, windows 7

Permalänk

Installera drivrutiner utan skiva, windows 7

Hejsan!

Har nyss byggt ihop en dator och den här gången skippade jag CD-läsare. Installerade windows 7 genom ett USB, men nu är jag fundersam på hur jag ska installera drivrutiner.

Har skivor med drivrutiner till moderkortet och till grafikkortet, går dessa att föra över till USB? Den dator jag haft tidigare har varit en Macbook, ifall det spelar någon roll.

Googlade även lite på problemet och hittade några sidor som påstod att windows 7 inte kräver att du installerar drivrutiner, ligger det någon sanning i det?

Notera att jag är en nästintill komplett idiot på datorer!

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Generella regeln vid nyinstallation är att alltid ladda ned de senaste drivrutinerna från moderkortstillverkaren och GPU tillverkaren.

Bara ladda ned och installera direkt från HDD'n/SSD'n

Windows 7 och i ännu högre grad Windows 8 har redan många generiska drivrutiner i paketet men det är rekommenderat att ladda ned de senaste och specifika drivrutinerna från tillverkarens hemsida.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Okej, tack så jättemycket!