[LÖST] Uppdateringar i W8 installeras inte

Permalänk
Avstängd

[LÖST] Uppdateringar i W8 installeras inte

Gjorde en nyinstallation. Tyvärr går det inte, med min nyckel, att ladda ner och installera W8.1 direkt. Blev W8. För att jag ska kunna uppgradera till W8.1 måste jag först installera uppdateringar. För att uppdateringarna ska installeras måste datorn startas om. Jag startar om men får samma meddelande igen och samma i Windows update. Startat om datorn 14 gånger nu.

Vad kan göras? Har ingen lust att ominstallera igen, och kanske igen och igen.

EDIT
Återställde systemet och tog inte Firefox som standardläsare så hoppade uppdateringen av Windows uppdate igång. Jaja, då får man börja om från början igen.

Men kanske inte... älskar Windows 8.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Jo, det lyckades till slut. Men jag glömde av att stänga av viloläge som är standard i Windows så när jag gick ifrån datorn och kom tillbaka var just datorn i viloläge. Pillade på musen och sedan var det timmas stirrande på en blå skärm med "22 av 83 uppdateringar installeras" med musen redo. Tror aldrig jag haft roligare.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Jo, det lyckades till slut. Men jag glömde av att stänga av viloläge som är standard i Windows så när jag gick ifrån datorn och kom tillbaka var just datorn i viloläge. Pillade på musen och sedan var det timmas stirrande på en blå skärm med "22 av 83 uppdateringar installeras" med musen redo. Tror aldrig jag haft roligare.

Viloläge är inte standard i Windows. Allt beror ju på vilket "standard-energi-schema" du valt. Du kan ju också göra egna energischeman om du vill.
Att sitta och blänga på en blå skärm utan att våga gå iväg känns ju verkligen riktigt coolt.

Permalänk
Avstängd

Jag har alltid fått pilla bort viloläge efter en installation av både Vista/W7/W8.
Ska dra in Dualboot med Ubuntu också.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Jag har alltid fått pilla bort viloläge efter en installation av både Vista/W7/W8.
Ska dra in Dualboot med Ubuntu också.

Loggar du in med ett Microsoftkonto så synkroniseras inställningarna och du slipper "pilla bort viloläge" efter en installation av W8 och senare.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Jag har alltid fått pilla bort viloläge efter en installation av både Vista/W7/W8.
Ska dra in Dualboot med Ubuntu också.

Jag förstår inte vad du menar med att "pilla bort"?
Eftersom du har win8.1, högerklicka på start-ikonen och välj "Energialternativ"
Där har du 3st alternativ som standard. Välj "hög prestanda" och datorn går inte in i viloläge mer. Välj "energisparläge" och det motsatta inträffar osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wickman:

Jag förstår inte vad du menar med att "pilla bort"?
Eftersom du har win8.1, högerklicka på start-ikonen och välj "Energialternativ"
Där har du 3st alternativ som standard. Välj "hög prestanda" och datorn går inte in i viloläge mer. Välj "energisparläge" och det motsatta inträffar osv.

Ungefär så, ja.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)