Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Trubbel med ny ssd och windows

Permalänk

Trubbel med ny ssd och windows

Idag köpte jag en ny sdd och då ska jag såklart formatera min gamla ssd och använda min nya som primärhårddisk. Jag har windows 7 och sen har jag köpt uppgraderingen till windows 8 och har det installerat ovanpå w7. Problemet är att jag har skivan till w7 men har tappat bort koden och kan bara få fram koden till mitt w8 genom "keyfinder". Så det jag vill veta är hur jag får fram koden till w7 och kan installera det.

Tack på förhand/Alex

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Avstängd

Om du nu har koden till win 8 så använd den för att installera en ren installation av windows.
om du gjort en upgrade från win7 på din gamla burk och använd nyckeln till 8:an så tror jag inte att du kan hitta den längre i datorn om du inte har en lapp någonstans.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Alltså, ladda ner en laglig win 8.1 installer och använd din nyckel till den.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Alltså, ladda ner en laglig win 8.1 installer och använd din nyckel till den.

Precis jag har koden till w8 men det är inte en fullverision, skulle det gå ändå?

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Avstängd

Vad menar du med att det inte är en fullversion?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Det ska gå ändå om du har en Key till det..

Min bror har en Upgrade key från vista till win 7 och den funkar utmärkt att använda till en ren Windows 7 installation!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Vad menar du med att det inte är en fullversion?

Att det är uppgraderingen från w7 till w8 är dock lite osäker om hur det funkar.

Skrivet av BM-Mods:

Det ska gå ändå om du har en Key till det..

Min bror har en Upgrade key från vista till win 7 och den funkar utmärkt att använda till en ren Windows 7 installation!

Jag gör så att jag installerar nya disken och provar att bara köra w8 skivan och behåller den gamla som den är till vidare.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Avstängd

Ja det går att göra en ren installation.. DU har en Uppgradering av win 7 till 8.1 Så du har En Fullversion Lycka till. ladda ner och använd Usb installer

Skrivet av mrpaintballer:

Att det är uppgraderingen från w7 till w8 är dock lite osäker om hur det funkar.

Jag gör så att jag installerar nya disken och provar att bara köra w8 skivan och behåller den gamla som den är till vidare.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Ja det går att göra en ren installation.. DU har en Uppgradering av win 7 till 8.1 Så du har En Fullversion Lycka till. ladda ner och använd Usb installer

Du hade helt rätt i att skivan innehöll en fullverision av windows 8 men inte att koden bara gäller för uppgradering så nu sitter jag här med ogiltigt windows (haha) Skyller absolut inte på dig men jag ska bara vilja veta om det finns något annat sätt att göra detta på än att köpa en ny kod?

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

Du hade helt rätt i att skivan innehöll en fullverision av windows 8 men inte att koden bara gäller för uppgradering så nu sitter jag här med ogiltigt windows (haha) Skyller absolut inte på dig men jag ska bara vilja veta om det finns något annat sätt att göra detta på än att köpa en ny kod?

Du kan kolla om denna sida har någon lösning på ditt problem http://www.eightforums.com/tutorials/13375-clean-install-wind...

Visa signatur

janee

Permalänk
Avstängd

Förstår inte vad du menar.. Installera windows bara och ange nyckeln. Det ska gå.

Skrivet av mrpaintballer:

Du hade helt rätt i att skivan innehöll en fullverision av windows 8 men inte att koden bara gäller för uppgradering så nu sitter jag här med ogiltigt windows (haha) Skyller absolut inte på dig men jag ska bara vilja veta om det finns något annat sätt att göra detta på än att köpa en ny kod?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ