Hjälp med virus/popups

Permalänk
Medlem

Hjälp med virus/popups

Hej. Har börjat få upp olika sorters annonser och reklam/spam oavsett hemsida jag är på och under varje "annons" står det "Ad by Provider". Någon som har tips på hur man får bort det? Använder Firefox men det är samma problem oavsett om jag startar chrome osv.

Tack.

Permalänk

Kolla så det inte är ett tillägg som ligger i webbläsaren!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Kolla så det inte är ett tillägg som ligger i webbläsaren!

Jag provade inaktivera adobe flash och då försvann det och så får jag upp rutan "tillåt www.sweclockers.com att köra adobe flash"?
Tillåter jag då så kommer det tillbaka. Fortsätter jag ha det inaktiverat så kan jag inte se några filmer/klipp ?

Permalänk
Medlem

Testa AdwCleaner och Malwarebytes!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Testa AdwCleaner och Malwarebytes!!

Testat båda, gjorde ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av labbarn:

Testat båda, gjorde ingen skillnad.

Pröva att köra dem i felsäkert läge också.

Några konstiga processer i aktivitetshanteraren?

Permalänk
Medlem

Kolla i kontrollpanelen där man avinstallerar program om det finns något.

Permalänk
Medlem

Provade köra Norton nu, gratis versionen och har just startat om så för tillfället verkar det fungera iallafall.

Permalänk

Kolla dina installerade program, finns sånna som kan smyga med när du installerar andra program och bara klickar accept i installers, är det någon du inte känner igen så googlar du namnet så vet du om det är skit eller ej.

Dessa program lägger till extensions/addons, toolbars, ändrar sökmotorer etc i dina webbläsare

Efter att du har avinstallerat programmet så måste du ta bort extension/addon i chrome/firefox och ändra sökmotor tillbaka till tex google.com

Här är ett exempel http://malwaretips.com/blogs/search-ask-com-removal/

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro