W7 klagar över att det inte är äkta

Permalänk
Medlem

W7 klagar över att det inte är äkta

Har en gammal dator som fixades till windows 7 år 2011 och har den har funkat perfekt till idag. Idag när jag staratde den så står det nere i hörnet på skrivborde *Windows 7 Build 7601 Det här Windows-exemplaret är inte äkta*
Vad kan ha hänt? Har det försvunnigt någon fil någonstans? Kan licensen gått ut?

Permalänk
Medlem

är det en skol-licens så kan den ha gått ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

är det en skol-licens så kan den ha gått ut.

Nej det är inte en skol-licens. Jag testade att återställa den till en tidigare tidpunkt och det funkade det stod inget i hörnet men efter 5 min så kom det tillbaka.

Permalänk
Hjälpsam

"Fixades till Windows 7"? Låter som det är en gammal XP burk som det har installerats Win7 på med något hack/fix/bootloader av nåt slag som inte längre fungerar? Finns det en äkta Windows 7 licens till den (dvs med nyckel och allt)?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

hände mig med på min laptop men orkade aldrig göra något åt det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort:ASUS Z97-A ATX | CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | SSD: Samsung SSD EVO 850-Series 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

"Fixades till Windows 7"? Låter som det är en gammal XP burk som det har installerats Win7 på med något hack/fix/bootloader av nåt slag som inte längre fungerar? Finns det en äkta Windows 7 licens till den (dvs med nyckel och allt)?

Aa den hade XP innan. Det finns äkta Windows 7 licens till den men det är ej jag som har den :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvsent:

Aa den hade XP innan. Det finns äkta Windows 7 licens till den men det är ej jag som har den :/

Säger allt då!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Arvsent:

Aa den hade XP innan. Det finns äkta Windows 7 licens till den men det är ej jag som har den :/

Skrivet av DatorMuppen:

Säger allt då!

Jupp endast en maskin med samma äkta Windows 7 licens/nyckel kan vara aktiverad åt gången.

Med andra ord, din licens är inte äkta och därför klagar den.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, trådrubrik förtydligad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro