Permalänk

AutoPatcher?

Hej!
Jag som skriver detta inlägge heter Karl-Olov Nordin. Och jag vill veta om det finns ett likdant program som detta AutoPatcher så att man ska installera både Service Pack 1 och även Service Pack 2 för Windows XP fast då ska programmet också vara gjort för den Svenska Versionen.

För det program jag har nu i min Dator har lika namn men då har den en Databas som innehåller en del Patchar som ska vara till Windows XP, men då har jag sett att det skulle vara Kopplat till den Engelska Versionen utav Windows XP.

Därför undrar jag om det finns några som vet att man kan få tag på ett Program som AutoPatcher men då gjord för den Svenska Versionen utav Windows XP.

Har ni uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Hedersmedlem

Förstår inte riktigt vad programmet är bra för.
Du kan ju ställa in i XP att den automatiskt ska ladda ned och installera alla senaste uppdateringar.
Sen är det ju så att om du installerar Service Pack 2 så inkluderar det alla patchar som tidigare släppts.
Så på en nyinstallerad XP så behöver du bara installera SP2 så är systemet "up to date".

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

Svar om AutoPatcher!

Hej!
Jag har fått ett svar ifrån en annan som heter Johan F som är medlem på ett annat Forum som är kopplat till Sidan med Namnet www.windowsxp.se och han menade att Service Pack 2 innehåller även Service Pack 1 osv. Har du uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

har kollat programmets hemsida, och det verkar bara vara en klient för nerladdning av uppdateringar....

grejen är ju att windows xp redan innehåller detta! ??

iaf, använd windows update för att installera uppdateringar, och med sp2 så kommer det skötas mycket smidigare, ganska likt det system som programet du pratar om har... det arbetar i bakgrunden..

om jag har missuppfattat allting så får du gärna förklara för mig vilken funktion du vill ha som inte finns i Windows Update.

Permalänk

Svar om AutoPatcher!

Hej!
ingulf. Jag måste förklara lite för digm att jag en kompis som heter Mikael Wigblad och han har också en CD Skiva med Windows XP på, men den inhåller inte några Service Pack alls, och därför ställde jag den här frågan, för han har bara Windows XP utan Service Pack i då menar jag alltså både Service Pack 1 samtidigt Service Pack 2 som nu Microsoft släppt den 6 september för Nedladdning och den stora Filen ligger på ca 258MB. Och den innehåller även det nya Säkerhetscenter som ska hålla koll på både dom automatiska Uppdateringarna samt hålla koll på vilket Antvirus jag har i Datorn t ex. Plus lite annat Nytt. Har du uppfattat mig korrekt rätt ingulf? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Och det enda som behöver installeras är sp2.

Permalänk

Svar om AutoPatcher!

Hej!
Janne. Jag har uppfattat dig korrekt rätt. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Haha, alltså. Windows XP har du. Installera SP2 så har du allt du behöver. Det programmet du dillar om är inte nödvändigt, i och med att funktionaliteten du letar efter (ladda hem uppdateringar automatiskt allteftersom de blir tillgängliga) redan finns integrerad i Windows XP.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan ju Slipstreama din Windowscd så att du får med servicepack 2 när du installerar Windows. Är det det du menar?
Står lite om slipstream här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=267433
Ibland kommer det även hotfixes dvs småuppdateringar dessa skall man åxå kunna slipstreama in på sin Windowscd så allt kommer med när man installerar om.

Sen finns åxå ett anant program (detta nya program har jag inte testat) som kollar av vilka updates man har installerat, ifrån det inbyggda Windows update:
http://www.nirsoft.net/utils/wul.html

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

Svar om AutoPatcher!

Hej!
Fredo. Jag vet att Service Pack 2 har allt jag behöver, men det var en del andra frågor jag hade som var kopplat till AutoPatcher och ingenting annat, därför behöver inte du uttala dig om detta när jag behöver hjälp så det så Fredo. Har du uppfattat mig korrekt rätt Fredo?

Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Karl-Olov, utgå ifrån att folket här på detta forum vet exakt vad dom pratar om, det är inga dummerjönsar här. Jag ställer mig bakom fredo och säjer samma sak. Ditt autopatcher verktyg gör samma jobb som det integrerade verktyget i XP. (Men det krävs att man vet om hur Windows update fungerar, för filerna lägger sig på disk och du kan bränna ner dom etc, precis som med autopatcher)

P.S. Ett hett tips är att riva bort din kontaktinfo innan du börjar gå mot hållet att vara otrevlig. Vem vet vad din e-post adress hamnar i för kontaktannonser eller vilka som skickar tena inkontenensskydd hem till dig när någon blir duktigt irriterad.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Hej!
Gurk. Jag vet nog vad jag pratar om. Men nu är det ett annat Program som jag ska använda senare, och det heter Bara AutoStreamer som kommer ifrån en sida som heter så här:

www.autopatcher.com

Har du uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Alla har nog uppfattat dig korrekt rätt, Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun

Permalänk

Hej!
Worm. Tack för den upplysningen. Är du en ett Virus eller en Datormask? Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!
Gurk. Jag vet nog vad jag pratar om. Men nu är det ett annat Program som jag ska använda senare, och det heter Bara AutoStreamer som kommer ifrån en sida som heter så här:

www.autopatcher.com

Har du uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun.

Jag vet det, och jag säjer det igen... du kan göra samma sak med windows egna verktyg.
Hur många här ska behöva tala om för dig att det gör samma sak?
Har du fattat nu?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Hej!
Gurk. Ja du har nog inte uppfattat ändå att jag kommer att anända AutoStreamer för att kunna skapa en Kopia på Hårddisken som är Streamad fil i form av en ISO Fil på Hårddisken som inne håller både själva Operativsystemet och Service Pack 2 på Svenska Språket, och det här gör jag för dom som har en CD Skiva med Windows XP som inte har något Service Pack alls på CDn därför göra jag detta ändå Gurk. Har du uppfattat mig korrekt rätt Gurk?

Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Har jag *inte* uppfattat? (omg)
Då tycker jag att du väljer att gå upp till menyraden och klickar på ordet "sök" och fyller i texten "slipstream" och tar del av den samlade information som finns på detta forum i ca 15 trådar (som enbart handlar om detta du försöker göra)

//edit det är en estimering med 15 trådar, sökresultat gav 27 trådar och slipstreaming bakom star ship enterprise föll liksom bort etc

Det du efterfrågar är något som folk gör till sport på detta forum! Folk gör slipstreamade DVD-skivor som helt automatiskt installerar operativsystem och programvara helt unattended med senaste patchnivå. *Som sport*

Är du med nu eller ska vi gå upp på läktarn leda ner dig?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Svar om SlipStreaming!

Hej!
Gurk. Jag vet nog hur man gör en SlipStreamad CD med både Själva Operativsystemet Windows XP samt Service Pack 2 på. Och det gör inte jag via olika Kommandon eller så. För det har jag provat med i förra veckan på på Tisdag Kväll den 7 september 2004.

Men jag bara misslyckades hela tiden, så nu är det alltsaå AutoStreaming som gäller via AutoStreamer och ingenting kan stoppa mig just nu. Har du uppfattat mig korrekt rätt Gurk? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Här är ett bra program för att slipstreama sp2 med xp: http://nuhi.msfn.org/ , har själv gjort det och det fungerade bra.

Permalänk

Svar om AutoStreamer

Hej!
Janne. Jag litar mest på AutoStreamer ändå Janne. Mvh KalleNordin. För då vet att jag allt kommer på Plats i en samma ISO Fil.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Re: Svar om AutoStreamer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!
Janne. Jag litar mest på AutoStreamer ändå Janne. Mvh KalleNordin. För då vet att jag allt kommer på Plats i en samma ISO Fil.

Det gör det med det programmet också. Man kan också ta bort program från installationen om vill.

Permalänk
Medlem

Re: Svar om SlipStreaming!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!
Gurk. Jag vet nog hur man gör en SlipStreamad CD med både Själva Operativsystemet Windows XP samt Service Pack 2 på. Och det gör inte jag via olika Kommandon eller så. För det har jag provat med i förra veckan på på Tisdag Kväll den 7 september 2004.

Men jag bara misslyckades hela tiden, så nu är det alltsaå AutoStreaming som gäller via AutoStreamer och ingenting kan stoppa mig just nu. Har du uppfattat mig korrekt rätt Gurk? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Alltså, du gör givetvis som du vill men kolla gärna runt lite i detta forum så ska du få se att även du klarar att göra en slipstreamad installations skiva som är bootbar. Men om ingenting kan stoppa dig, så gör nog autpatcher det när du sitter med inkompabilitetsproblem på grund av språkversionerna. Hör av dig och berätta gärna hur bra/dåligt det gick.

Du har inte möjligtvis någon diagnos som vi kan få ta del av?
/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

<Off topic>
Det här var nog dagens roligaste/märkligaste tråd
</Off topic>

Som redan har nämns så passar nog nLite dina behov perfekt. (om jag har uppfattat dig korrekt)

Permalänk

Hej!
paje. Jag kan informera dig att jag använder mig av AutoStreamer ändå även om jag kan lita på nLite. Mvh KalleNordin.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Hej!
ze0n. Jag har bestämt mig så sluta att tyck illa om mig för att jag använder AutoStreamer. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Snälla sig att du är ett skämt!

Han menar ju så klart "har jag fattat dig korrekt" snackat du larvar dig med.

Och angående din fråga. Har du läst på hemsidan till Autopatcher? Har du SP2 installerat så ska du bara dra ner "Tweak Release". Sen om den är kompatibel med svenskt XP får du ta reda på själv.

Permalänk

Hej!
armis. Sluta du med. Jag använder AutoStreamer ändå. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, har jag sagt att jag tycker illa om dig? Jag höll bara med Paje om att detta var dagens roligaste/märkligaste tråd. Jag bryr mig faktiskt inte om du använder AutoStreamer eller vad som helst. Jag tyckte bara att det var en rolig tråd.

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju gå i god för nLite jag med, det är ett mycket trevligt litet program.

Imponerad av att antingen moderatorerna gör ett så bra jobb som rensar eller att ingen här retats att driva med Karl-Olovs lite... egenartade sätt.

Visa signatur
Permalänk

Hej!
Fredo. Jag upplever att ni håller på att mobba mig nu. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin