Permalänk
Medlem

Um. Jag har inget emot dig, även om jag tvivlar på att det här är seriöst.

nLite är som sagt väldigt trevligt, men jag efterlyser (lite offtopic) en helhetslösning för att kunna installera separata program typ Firefox och Miranda osv, unattended.

Jag vill ha profilerna på en partition, programmen på en annan, och Windows på en tredje. Vill därför också veta hur man går till väga för att redan innan mapparna skapats under winstallationen flytta sökvägen till en annan partition. Dvs ändra "C:\Program Files" som är default, till "D:\", och "C:\Documents and Settings" till "E:\". Tacksam för kunniga svar.

Visa signatur
Permalänk

Svar om AutoStreamer

Hej!
Fredo. Jag har ingen vetskap att kunna hjälp dig fast jag kör på AutoStreamer ändå än olika Partion namn jag kör bara en Partion och det är alltså C:\ inkl en annan Hårddisk som D:\ och CD Brännaren på E:\ Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

??? Ja, nog är det här en märklig tråd.

Är du nu så envis och inte kan ta till dig de svar och råd som användarna här har givit dig så får du väl pyssla på själv och stånga huvudet i väggen.
Ingen tycker illa om dig, men du bör lära dig att lyssna lite bättre.

Permalänk

Svar om AutoStreamer

Hej!
Denka. Ja jag ska lära mig och lyssna bättre. Men som sagt så kan inte vanliga Kommandon när jag ska göra SlipStreamad CD med både Operativsystemet Windows XP och Service Pack 2 på Svenska Språket, så jag kommer att använda AutoStreamer ändå eftersom det finns en annan Kompis på ett annat Diskussions Forum och heter www.windowsxp.se säger dig detta någonting Denka? Och den kompis heter Mats Karlsson, och det var han som rekommenderade detta programmet till mig. Har du uppfattat mig korrekt rätt Denka?

Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inte uppfattat dig korrekt rätt. Dina meningar är inte fullständiga.

Har du ens tittat på nLite som någon föreslog här i tråden?

Permalänk
Medlem

Vad är det du behöver hjälp med egentligen? I datorväg alltså?

Läser det du skriver några gånger men jag fattar ändå inte...

Permalänk
Permalänk

Kan hända det är så att tråden är jätterolig för alla utom den riktige Karl-Olov Nordin vars personuppgifter säkert ligger uppe här utan hans samtycke.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

Hej!
Kapten Haddock. Jag har inte lagt mina Peronsuppgifter utan samtycke, utan jag lagt upp dem bara för att ni ska veta vem jag är just nu. För jag vill vara ärlig och inte vara en anonym Person. Jag vill vara en person som född som jag är just nu. Därför tycker jag det är fel att man ska vara anonym så det så. Har du uppfattat mig korrekt rätt Kapten Haddock? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt säker på vad du vill göra, men jag gissar på att du vill skapa en CD-skiva innehållandes Windows XP Pro med svenska Service Pack 2.

Och du vill inte använda nLite, du vill använda ett program som heter AutoStreamer.

Stämmer det? Det är inte så lätt att hjälpa till om man inte förstår vad du vill ha hjälp med.

Har jag uppfattat dig korrekt (rätt)?

Behöver du fortfarande hjälp med detta (eller har du löst det) och isåfall mer specifikt vilken del?

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk

Hej!
Srekel. Jag måste förklara att det var Windows XP Home Edition men även Windows XP Pro som jag ska göra med AutoStreamer att skapa en SlipStremad CD med både Service Pack 2 för Windows XP oavsett om det gäller Home Edition eller om det gäller Pro. Utan jag ska hjälpa två Windows XP Ägare med då det gäller det både Home Edition och Pro som jag ska strima in Service Pack 2 på Svenska Språket. Har du uppfattat mig korrekt rätt Srekel? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem
Citat:

Därför undrar jag om det finns några som vet att man kan få tag på ett Program som AutoPatcher men då gjord för den Svenska Versionen utav Windows XP.

Har inte sett Svensk version av det nej, men det finns något som heter Flexbeta Slipstreamer som du kan köra Svenska versioner med.

Flexbeta.net

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem

Men du Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun, du vill alltså lägga in svensk service pack 2 på dina vänners maskiner!?

Det enda du behöver göra är att ladda hem service pack 2 från Microsoft och installera.
Du behöver inget tredjepartsprogram för detta.

Permalänk
Medlem

Även Autostreamer funkar utmärkt med svensk verision av XP.

Permalänk

Hej!
Armis. Jag att AutoStreamer fungerar även på Svenskt Operativsystem utav Windows XP inkl Service Pack 2 också det nu på Svenska Språket som kom den 6 september 2004. Har du uppfattat mig korrkt rätt Armis? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Nej det har jag inte! Vad fan försöker du skriva??

Permalänk

Hej!
Armis. Jag sa att AutoStreamer även fungerar till Windows XP Home Edition inkl Windows Pro på Svenska Språket samt för Service Pack 2 också det på Svenska Språket. Och jag kanske förklarade fel till dig då jag ber som mycket ursäkt om detta om du har missuppfattat mig helt. Har du det Armis? Har du uppfattat mig korrekt rätt Armis? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!
Armis. Jag att AutoStreamer fungerar även på Svenskt Operativsystem utav Windows XP inkl Service Pack 2 också det nu på Svenska Språket som kom den 6 september 2004. Har du uppfattat mig korrkt rätt Armis? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

hahah det där var det otydligaste jag läst på länge

snälla: gör om gör rätt!

edit: aha ja sådär ja det var bättre

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk

Hej!
thakspsolo. Jag sa att även AutoStreamer fungerar för Svenskt Operativsystem utav både Windows XP Pro inkl Windows XP Home Edition även om jag Slipstreamar in Service Pack 2 även detta på det Svenska Språket. Har du uppfattat mig korrekt rätt Thakspsolo? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Nej det har vi inte.... Vad vill du egentligen?

Permalänk

Hej!
Armis. Du begriper ingenting just nu. Mvh KalleNordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!
Armis. Du begriper ingenting just nu. Mvh KalleNordin

haha

allså vad snackar du om eg?

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Herr Karl-Olov Nordin, kan du förklara vad ditt problem är igen och vad det är du vill uppnå ? Har försökt tyda dina inlägg men det är en enda röra.. Har du uppfattat mig korrekt rätt ?

Hahaha...Ojojoj hoppas verkligen inte att du är seriös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!
Armis. Du begriper ingenting just nu. Mvh KalleNordin

Ursäkta Kalle... men jag har också svårt att förstå vad du vill.
Jag vet att det kan vara besvärligt att kommunicera via text och Internet men med lite god vilja burkar det gå bra. Det är inte så att du har skriv och lässvårigheter av någon anledning? Det är givetvis något vi bör respektera i så fall, anser jag.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Finns flera trådar om sliptreaming, vänligen sök.

Citat:

[size="1"]Innan du postar
För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:
§2.1 Läs den F.A.Q. som finns i varje forum innan du ställer frågor.
§2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

[/size]