kan inte ändra upplösning

Permalänk
Medlem

kan inte ändra upplösning

Hej! Har precis installerat Windows på min dator men kan inte ändra upplösning då jag har hdmi kabeln till grafikkort (640x480). Vet inte vad som är fel har prövat uppdatera drivrutiner osv men funkar inte. Så vad kan jag pröva mer?

I5 4690k
12gb ram
sapphire r9 290
Asrock z87 formula oc/ac
Cx750

Permalänk
Keeper of the Bamse

Har du testat att avinstallera drivrutinerna och installera om dem? Testat en äldre version?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av torkan58:

Hej! Har precis installerat Windows på min dator men kan inte ändra upplösning då jag har hdmi kabeln till grafikkort (640x480). Vet inte vad som är fel har prövat uppdatera drivrutiner osv men funkar inte. Så vad kan jag pröva mer?

I5 4690k
12gb ram
sapphire r9 290
Asrock z87 formula oc/ac
Cx750
Cx750

Har du dubbla nätagg? Annars om du installerar W7 så behövs alla uppdateringar till detta för att du ska kunna installera Catalyst då det kräver .NET Framework 4.0/4.5

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in HDMI-kabeln till grafikkortet och inte till moderkortet?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Omsintallerade drivrutinerna och nu funkar det. Men istället nu är det jätte dålig kvalitet på bilden, någon som vet vad det kan vara för fel?

Permalänk
Medlem

Fel upplösning kanske? Bör i alla fall vara bättre än 640x480.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av torkan58:

Omsintallerade drivrutinerna och nu funkar det. Men istället nu är det jätte dålig kvalitet på bilden, någon som vet vad det kan vara för fel?

Gå in i CCC Välj "mina platta bildskärmar" / "Skalningsalternativ" och ställ översvep på 0%.

Edit:
prova först "mina platta bildskärmar" / "Egenskaper" och bocka ur "Bildskalning"

Fo3

(CCC heter numera något i stil med "visual engine control center" i senare versioner.)

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”