Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Min dotters nya gaming-monster!

...eller kanske inte så mycket monster, men den funkar för att spela på Bollibompa!

Har byggt en dator till min dotters 4års dag och tänkte att jag kunde visa resultatet.

Chassit orginal (Deltaco LA-114):

Fronten maskerad:

Det färdiga chassit:

Permalänk
Medlem

Väldigt F4 det där, bra jobbat!

Gjort några andra mods på insidan?

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Ha ha brilljant!!!!

Kanon snyggt! kan tro att du har en mkt nöjd liten dotter där hemma nu!

Snyggt jobbat!!!

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

söööööt! får ont i ögonen! nä men bra jobbat, vart hittade du färgen? ser ju ut som spray? har tyvärr inte hittat rosa sprayfärg

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt jobbat! *hatten av*

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Bra gjort! Frihandat motivet? Ser riktigt snyggt ut. 5/5!

Visa signatur

CPU: Intel i7-950 @ stock, Noctua NH-U12P | MoBo: ASrock Extreme3 X58 | Ram: 6gb Corsair Dominator 1600mHz | GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1gb OC i SLI | HDD: 1x Corsair F80 + 1x Samsung Spinpoint 1tb | PSU: 850w Chieftec Nitroseries | Chassi: NZXT Phantom - Black

Permalänk

Inspiration! Något sånt får det bli till lillans fyraårsdag!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Väldigt snyggt, märks tydligt att någon älskar sin ögonsten väldigt mycket
Hoppas hon växer upp och blir en riktig nörd.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt fint, Hoppas motivet fortsätter med en rosa skärm, mus, tangentbord och musmatta. ^^

Permalänk
Medlem

Snyggt, jag har min dotters 5års dag en månad bort så det kanske blir något liknande. Jag byggde en Hello Kitty säng åt hon i somras och det var uppskattat.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creedo:

Snyggt, jag har min dotters 5års dag en månad bort så det kanske blir något liknande. Jag byggde en Hello Kitty säng åt hon i somras och det var uppskattat.

Hoppas bara inte sängen hade samma motiv som din avatar.

Permalänk

Jättefint! Bra jobbat

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Väldigt bra, blir nog extremt uppskattad!

Tänkte på en sak som kanske kan förgylla upplevelsen, har du möjlighet att spraya den grå biten av fronten till vit?

Permalänk

Tack så mycket för all possitiv respons!

Allt är gjort med spraylack, förutom konturlinjer som är gjort med lackpenna.
Så här gjorde jag:

Jag ritade först upp motivet på en pappkartong och skar ut det runt konturlinjen.
Tejpade sedan fast detta där jag ville ha det på chassit och lackade med rosa färg på resten av chassit.
Maskerade sedan runt konturlinjen och lackade allt innanför med vitt.
Därefter använde jag en lackpenna med 8mm udd och ritade konturlinjer samt dem svarta detaljerna i figuren.
Maskerade sedan runt och i rosetten och lackade den rosa.
Avslutningsvis så lackade jag tre lager klarlack (matt) på allt.

Gissningsvis så tog det ca 15h att utföra allt.

DarkAlf-> Det är en P4:a på 2.8GHz och ett ATI 9600Pro kort i den, så den är ganska klen. Men det funkar till det hon klarar av just nu, får uppgradera när hon blir äldre.

Kel-> All sprayfärg är köpt hos www.highlights.nu. Sprayen heter Montana Gold. Kan varmt rekomendera den, den täcker otroligt bra! Även lackpennan är köpt där.

syntacVI-> Hon ska få en mus också, en rosa med Disneys prinsessor på.
Tänkte även lacka skärmen rosa, har bara inte hunnit det än. Tangentbord har jag inte hunnit leta, men det borde ju finnas rosa även där... lol

Kalasis-> Mycket bra tips! Hade jag inte tänkt på och jag har ju kvar vit sprayfärg, så jag får nog ta och göra det. Hinner dock inte innan hon får den eftersom att hon fyller år imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Hoppas bara inte sängen hade samma motiv som din avatar.

Psykopater dyker ju inte upp från ingenstans, någon måste ju uppfostra dom...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem

Riktigt bra gjort, tummen upp!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Snyggt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creedo:

Psykopater dyker ju inte upp från ingenstans, någon måste ju uppfostra dom...

Precis, alltid roligt med erkännanden. Har du fortfarande kontakt med föräldrarna?

Permalänk
Medlem

Häftigt!
Tror hon blir riktigt glad!
Som Kalasis sa, vit front! Var nästan de första jag reagerade på. Du får sno fronten när hon sover!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Nandai:

Väldigt snyggt, märks tydligt att någon älskar sin ögonsten väldigt mycket
Hoppas hon växer upp och blir en riktig nörd.

HAHAHAHAHAHAAHHA

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Fan vad söt. Nu blev jag lite avundsjuk : (

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Fan vad söt. Nu blev jag lite avundsjuk : (

jag med. skulle vilja ha ett sånt chassi

Permalänk

Grymt bra gjort! Fast jag skulle seriöst må dåligt över att ha en dator med det där motivet på, fast din dotter lär vara överlycklig

Permalänk
Medlem

När fyller hon? skulle gärna vilja få veta hennes reaktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Grymt bra gjort! Fast jag skulle seriöst må dåligt över att ha en dator med det där motivet på, fast din dotter lär vara överlycklig

varför, kan säga att jag skulle fan tycka att det var asnajs, förmodligen mer än min syrra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke1977:

Tack så mycket för all possitiv respons!

Allt är gjort med spraylack, förutom konturlinjer som är gjort med lackpenna.
Så här gjorde jag:

Jag ritade först upp motivet på en pappkartong och skar ut det runt konturlinjen.
Tejpade sedan fast detta där jag ville ha det på chassit och lackade med rosa färg på resten av chassit.
Maskerade sedan runt konturlinjen och lackade allt innanför med vitt.
Därefter använde jag en lackpenna med 8mm udd och ritade konturlinjer samt dem svarta detaljerna i figuren.
Maskerade sedan runt och i rosetten och lackade den rosa.
Avslutningsvis så lackade jag tre lager klarlack (matt) på allt.

Gissningsvis så tog det ca 15h att utföra allt.

DarkAlf-> Det är en P4:a på 2.8GHz och ett ATI 9600Pro kort i den, så den är ganska klen. Men det funkar till det hon klarar av just nu, får uppgradera när hon blir äldre.

Kel-> All sprayfärg är köpt hos www.highlights.nu. Sprayen heter Montana Gold. Kan varmt rekomendera den, den täcker otroligt bra! Även lackpennan är köpt där.

syntacVI-> Hon ska få en mus också, en rosa med Disneys prinsessor på.
Tänkte även lacka skärmen rosa, har bara inte hunnit det än. Tangentbord har jag inte hunnit leta, men det borde ju finnas rosa även där... lol

Kalasis-> Mycket bra tips! Hade jag inte tänkt på och jag har ju kvar vit sprayfärg, så jag får nog ta och göra det. Hinner dock inte innan hon får den eftersom att hon fyller år imorgon.

Kanonsnyggt, min snart femåriga dotter skulle också älska den

Btw, såg på Mediamarkt att de har rosa tangentbord med disney's prinsessor på, skulle gissa på att det funkar till din dotter

Permalänk

Nu har hon fått den.
Hon blev sjukt glad, ville typ inte sluta krama mig.
Pricken över i:et var när hon fick en mus med disneys princessor på också...
Sen satt hon och hennes två kusiner och körde Bollibompa på den resten av dagen.

Nu ska jag leta reda på ett sånt tangentbord som tipsades om också, Mediamarkt i umeå hade inget.

Permalänk
Medlem

Får jag bara fråga hur många flaskor färg och lack som gick åt?

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Skrivet av DarkAlf:

Får jag bara fråga hur många flaskor färg och lack som gick åt?

Det gick en burk vit, en burk rosa och en burk klarlack. Med lite kvar i alla tre.
Den täckte otroligt bra den där färgen.