Sidan 2 av 2 1 2
 
Verktyg Visningsval
2012-03-23, 14:58   #31

Selulance

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2009

Hmm, gör en gräsmatta med flera hundra tusen grässtrån = ett spel där man spelar som myra! D:
Selulance är inte uppkopplad
2012-03-23, 15:07   #32

Lasse Laserman

Medlem

Lasse Lasermans avatar

Plats: Hallsberg

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tobblish Visa inlägg
Undra om det blir som som förra demot med Dawn. ^^

JA DU FATTAR!
Newd Awn
__________________
Desktop: Gammalt Phenom II-system
Laptop:
Lenovo IdeaPad Z757 (AMD A4-3300M) - Upgraderad med 8GB RAM + 120GB Kingston Hyper-X 3K + Ubuntu 13.04
Lasse Laserman är inte uppkopplad
2012-03-23, 15:35   #33

Chris_Kadaver

Medlem

Chris_Kadavers avatar

Plats: Sthlm/Värmdö

Registrerad: feb 2007

Ojdå... Nu blir det ännu mindre tid för utvecklarna till att bygga en genomtänkt "spel"-motor, med smart spelmekanik. Quake 3 hade inte blivit bättre även om man såg porerna. Fokus flyttas hela tiden från att göra ett bra "spe", till att göra "interaktiv upplevelse" där man lyckas pricka in allt vad grafikkränssnittet har att erbjuda. Vore kul om det kom något vettigt spel med DX8 och shader model 2. Alltså där de lagt ner lika mycket tid som de gör på dagens spel.
__________________
Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : http://www.sweclockers.com/forum/140.../#post12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?featur...&v=g7gofmFMCMg
Chris_Kadaver är inte uppkopplad
2012-03-23, 15:46   #34

SolidReactor

Medlem

Plats: göteborg

Registrerad: nov 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cooling23 Visa inlägg
Tyvärr kommer vi aldrig se ett spel som använder sig av tekniken
Nä ellerhur.... ehhmm... va?!!! Vad säger du människa!
Misströsta ej det kommer bli asgrymt snart jag lovar! Det garanterar jag med min solidreactor stämpel

SolidReactor är uppkopplad nu Folding
2012-03-23, 15:49   #35

Lösbonde

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver Visa inlägg
Ojdå... Nu blir det ännu mindre tid för utvecklarna till att bygga en genomtänkt "spel"-motor, med smart spelmekanik. Quake 3 hade inte blivit bättre även om man såg porerna. Fokus flyttas hela tiden från att göra ett bra "spe", till att göra "interaktiv upplevelse" där man lyckas pricka in allt vad grafikkränssnittet har att erbjuda. Vore kul om det kom något vettigt spel med DX8 och shader model 2. Alltså där de lagt ner lika mycket tid som de gör på dagens spel.
Problemet är att vi som konsumenter inte är överens om vad som är en genomtänkt spelmotor.

De flesta som köper vill ha ett enkelt spel utan några större utmaningar, a la casual. Medans vi få nördar vill ha något svårt och tävlingsinriktat gärna något där vi får glänsa med en gigantisk e-peen.

Titta bara på många av storsäljarna till konsoller där du i princip trycker på samma knappar i samma kombinationer hela spelet igenom, kunder vill inte ha ett svårt välgjort spel. De vill ha ett enkelt spel som ser snyggt ut.
__________________
Vill ni ha svar, så citera!
Lösbonde är inte uppkopplad
2012-03-23, 16:48   #36

Th3_0slar

Medlem

Th3_0slars avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ozzed Visa inlägg
Det är så tråkigt att alla spelutvecklare konsolhorar nu för tiden. Kommer ju ta 10 år innan vi får spel som ser ut så om det fortsätter såhär..
Jo fast poängen är att det inte kommer fortsätta såhär särskilt länge till, bara nåt år kvar tills de nya stationära konsolerna kommer. Bara att hålla ut, vi befinner väl oss i pcgamerns värsta tid just nu...
__________________
ll Fractal Design Define R2 ll Asus P7P55D-E PRO ll Intel Core i5 750 @ Stock ll Luftkylning: Akasa Nero S ll Corsair XMS3 @ 1600Mhz ll 2x Asus Radeon HD6870 ll Benq G2420HD ll Corsair HX750W ll Windows 7 64-bit Home Premium ll + Acer W510 + Lumia 920
System som är snåla utan att tumma på upplevelsen upphetsar mig mer än rå och dyr prestanda.
Th3_0slar är inte uppkopplad
2012-03-23, 16:53   #37

Humper

Medlem

Plats: .

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lösbonde Visa inlägg
Problemet är att vi som konsumenter inte är överens om vad som är en genomtänkt spelmotor.

De flesta som köper vill ha ett enkelt spel utan några större utmaningar, a la casual. Medans vi få nördar vill ha något svårt och tävlingsinriktat gärna något där vi får glänsa med en gigantisk e-peen.

Titta bara på många av storsäljarna till konsoller där du i princip trycker på samma knappar i samma kombinationer hela spelet igenom, kunder vill inte ha ett svårt välgjort spel. De vill ha ett enkelt spel som ser snyggt ut.
Men är ju svårt att klaga på de som tycker de också.

Vissa spel ska vara en "upplevelse", mera som en interaktiv film. Men de finns ju gränser också.
__________________
Samsung 700Z7C 17,3" - i7 3615QM - GT 650M - 8GB - 750GB - Crucial m4 256GB SSD

Citera gärna så ser jag ditt meddelande!
Humper är inte uppkopplad
2012-03-23, 17:33   #38

Tanax

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2011

Sexigt
Ja, tekniken alltså..
__________________
Asus Sabertooth P67 | Intel i5 2500k | Gainward 570 Phantom | Corsair Vengeance 2 x 4GB | Intel 510 SSD | Corsair AX1200 | Fractal Design Define XL | Dell U2311H | Logitech G510 | Razer Naga
Tanax är inte uppkopplad
2012-03-23, 17:43   #39

Devil May Cry

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2005

Nvidia är så mycket mer engagerade när det gäller att samarbeta med spelutvecklare och släppa teknikdemos.

Nu kan man ju ogilla demot men faktum kvarstår att dom tagit sig tiden att göra detta för sina kunder. Jag gillar sådant.
__________________
|Intel i5 4670K@4.5GHz| |ASUS Maximus VI Hero| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |MSI GTX 780 Twin Frozr IV@1202MHz/7400MHz| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Black 1TB| |WD Green 3TB| |WD Green 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R3| |LG IPS Display@74Hz|
Devil May Cry är uppkopplad nu
2012-03-24, 19:41   #40

rektor

Medlem

Registrerad: okt 2011

Första demot var imponerat med sådan real-time renderad grafik och hårstrån.

Men andra demot var lamt. Det gick inte göra henne ännu mer naken va?
Sluta använd sex för att sälja.
rektor är uppkopplad nu
2012-03-25, 23:02   #41

Memento mori

Medlem

Plats: Hudiksvall

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av rektor Visa inlägg
Första demot var imponerat med sådan real-time renderad grafik och hårstrån.

Men andra demot var lamt. Det gick inte göra henne ännu mer naken va?
Sluta använd sex för att sälja.
Finns det någon bättre användning för tekniken menar du då? Som någon vis sa i denna tråden, spel blir inte bättre för att grafiken blir bättre. Däremot blir en modellerad kvinna vackrare ju mera polygoner man använder till henne. Lite mjukare och mindre konstgjord.
__________________
Every take-off is optional. Every landing is mandatory.
Memento mori är inte uppkopplad
2012-03-26, 11:52   #42

Hummus

Medlem

Hummuss avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: feb 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ozzed Visa inlägg
Kanske inte i framtiden, men när Ps3 kom har jag för mig att den var fetare än PC-grafiken, i något år eller så.
PS3 kom med en DX9 GPU precis efter DX10 hade lanserats på bred front, så nej, de låg inte före PC på något sätt. Xbox360 däremot skeppade med en GPU som var DX9 men med några DX10 features redan 2005, så där låg en konsol före ett litet tag.
__________________
Besök min hemsida för fina demos
Hummus är inte uppkopplad
2012-03-26, 12:36   #43

Ozzed

Medlem

Ozzeds avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hummus Visa inlägg
PS3 kom med en DX9 GPU precis efter DX10 hade lanserats på bred front, så nej, de låg inte före PC på något sätt. Xbox360 däremot skeppade med en GPU som var DX9 men med några DX10 features redan 2005, så där låg en konsol före ett litet tag.
Så hemskt. Det får de väl för fan begripa att om de ska lansera konsoler så måste de ju vara banbrytande och hålla måttet i flera år framöver, men nej, vad gör de? Jo, de lanserar gammal skit, och sedan får PC-spelarna lida alla helvetes kval för arr spelutvecklarna är pengakåta. Det är förjävligt.
__________________
http://ozzed.net
Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök :)

Jag finns också på Jamendo och last.fm
Ozzed är inte uppkopplad
2012-03-26, 13:46   #44

Zotamedu

Entusiast

Zotamedus avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hummus Visa inlägg
PS3 kom med en DX9 GPU precis efter DX10 hade lanserats på bred front, så nej, de låg inte före PC på något sätt. Xbox360 däremot skeppade med en GPU som var DX9 men med några DX10 features redan 2005, så där låg en konsol före ett litet tag.
Fast när PS3 kom var grafiken i spelen väldigt höftig jämfört med vad man kunde se på PC vid samma tillfälle. I alla fall om man tittar på pris/prestanda. Det är ju inte så konsitgt då processorn är special i PS3 och spelen är optimerade för just den hårdvaran, allstå kan man pressa ut exakt allt som finns i prestandaväg. PS3 har väl dessutom en fysikprocessor som öppnar för massa häftiga effekter.
__________________
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
Zotamedu är inte uppkopplad Folding
2012-03-28, 21:47   #45

rektor

Medlem

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Memento mori Visa inlägg
Finns det någon bättre användning för tekniken menar du då? Som någon vis sa i denna tråden, spel blir inte bättre för att grafiken blir bättre. Däremot blir en modellerad kvinna vackrare ju mera polygoner man använder till henne. Lite mjukare och mindre konstgjord.
Dom behövde inte ha gjort henne så avklädd.

Dom skulle kunna göra ett bättre demo med att blåsa vind i hennes hår (tusentals hårstrån) och sätta lite kläder på henne för att sedan visa hur kläderna med hjälp av fysik faller naturligt (cloth modeling) när hon rör sig. Få henne att ramla, hoppa eller nåt för att visa ragdoll physics.

Zooma in så att man ser ögonfransarna. Realistiska detaljer och imperfektioner som födelsemärken.
Detaljer och struktur på iris, reflektioner i pupillerna. Linjerna på fingrarna, ådror och blodkärl på armarna, vecken på armarna.
rektor är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker