Jailbreak för IOS 8.1 – Iphone 6 och Ipad Air 2 på ingång

Permalänk
Melding Plague

Jailbreak för IOS 8.1 – Iphone 6 och Ipad Air 2 på ingång

Bara dagar efter lanseringen av IOS 8.1 lyckas kinesiska hackare lyfta Apples spärrar och öppna upp för icke-godkända appar, dessutom på nya Iphone 6, Ipad Air 2 och Ipad Mini 3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trodde inte Sweclockers skriv om sådant

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

How shocking

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det höll ju länge!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Vågar man lita på kinesiska hackare? o_0

Permalänk
Medlem

Jailbreak är så gott som ett måste för de som vill köra emulatorer på iOS 8.1, då Apple genom uppdateringen gjorde det omöjligt att använda dessa utan jailbreak. Detta är anledningen till att åtminstone jag låter bli att uppdatera.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Btw, går inte nyhetsteamet emot sina egna regler lite här nu?

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Ett Jailbreak kan väl anses vara att kringgå ett kopieringsskydd, eller?

Permalänk
Medlem

ääh skitsamma mer sådana nyheter tack inte för att jag kör iOS men ändå...

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Btw, går inte nyhetsteamet emot sina egna regler lite här nu?

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Ett Jailbreak kan väl anses vara att kringgå ett kopieringsskydd, eller?

Kan du inte bara gilla att dom skriver om dessa nyheter?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Btw, går inte nyhetsteamet emot sina egna regler lite här nu?

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Ett Jailbreak kan väl anses vara att kringgå ett kopieringsskydd, eller?

Detta är som att kalla BitTorrent för något olagligt. Att det kan användas i piratkopierade syften är en sak, men det är inte What it's all about. Samma sak gäller med jailbreak.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

Btw, går inte nyhetsteamet emot sina egna regler lite här nu?

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Ett Jailbreak kan väl anses vara att kringgå ett kopieringsskydd, eller?

Jailbreak har inget med piratkopierng att göra. Jailbreak kan däremot missbrukas för att piratkopiera men det är ju en helt annan sak.

Permalänk

Känns ju nästan onödigt att spendera så mycket tid och pengar på kopieringsskydd och andra skydd när de går så otroligt fort att få bort de.

Permalänk
Geeks Gaming

Det enda du gör med ett jailbreak är att bryta mot Apples användaravtal, men det är varken ett brott mot piratkopiering eller kopieringsskydd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Btw, går inte nyhetsteamet emot sina egna regler lite här nu?

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Ett Jailbreak kan väl anses vara att kringgå ett kopieringsskydd, eller?

Fyfan vad artiklen beskriver hur man kringgår kopieringskydd.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Trodde inte Sweclockers skriv om sådant

Välkommen ut ur grottan Ac3R

Skrivet av Def_Dog:

Btw, går inte nyhetsteamet emot sina egna regler lite här nu?

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Ett Jailbreak kan väl anses vara att kringgå ett kopieringsskydd, eller?

Kan väl anses, ja.

Men det är väldigt lagligt att Jailbreaka sin enhet.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Menade inte att detta va kopieringsskydd. Va mest generellt

Permalänk
Medlem

Kul att höra. Lär inte jailbreaka själv men kul att veta att möjligheten finns iaf.
Blev också förvånad att Sweclockers skriver om detta, minns inte att ni gjort det tidigare.

Ang piratkopiering tycker jag det är synd att jailbreak har fått en "jailbreak == piratkopiering" stämpel. Många vill kanske bara köra f.lux på sin telefon eller ta filer ifrån den via SSH eller ha en hyfsad last.fm scrobblare i bakgrunden (det är iaf därför jag hade jailbreakat )

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

De har skrivit flera gånger om jailbreak. Exempelvis http://www.sweclockers.com/nyhet/16478-apple-ios-61-jailbreak... Nästan samma titel denna gång också

Skönt att höra i alla fall, ska bara få min sexa också... (Skulle få den i början av denna månad, men fick precis reda på att det ska ta ytterligare fyra veckor från och med idag :'()

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Kul att höra. Lär inte jailbreaka själv men kul att veta att möjligheten finns iaf.
Blev också förvånad att Sweclockers skriver om detta, minns inte att ni gjort det tidigare.

Ang piratkopiering tycker jag det är synd att jailbreak har fått en "jailbreak == piratkopiering" stämpel. Många vill kanske bara köra f.lux på sin telefon eller ta filer ifrån den via SSH eller ha en hyfsad last.fm scrobblare i bakgrunden (det är iaf därför jag hade jailbreakat )

Ja visst är det synd med "stämpeln"

Körde själv jailbreak från 2G till 4S. Men när det kom till 4S:en så blev det mer bry än glädje att hålla på att f*tta med jailbreak. Så jag la ner det.

Jag har idag helt gett upp Iphone/IOS och gått över till Android/ROOT och livet blev lite skönare.

Inte för att jag ogillar Apples mobiler alls, dom är sköna!

Men det finns skönare och lättare och roligare och trevligare och öppnare mobiler där ute

Bara att slippa iTunes är ett stort ju

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Fyfan vad artiklen beskriver hur man kringgår kopieringskydd.

En länk är väl alltid en länk, sen hur du väljer att ta till dig av informationen är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

En länk är väl alltid en länk, sen hur du väljer att ta till dig av informationen är en annan femma.

Jag var sarkastisk :).

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Skrivet av boniz:

Det höll ju länge!

Skrivet av pnordlund:

Känns ju nästan onödigt att spendera så mycket tid och pengar på kopieringsskydd och andra skydd när de går så otroligt fort att få bort de.

Troligtvis har de suttit på denna och väntat på att Apple ska släppa 8.1 så att de inte kan täppa hålet innan, dvs samma exploit hade fungerat på 8.0. Detta är inget ovanligt, speciellt nu när exploitsen blir allt mer komplicerade. Ni skulle sett iOS 7.0 som tog flera månader innan jailbreak anlände.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Def_Dog:

Btw, går inte nyhetsteamet emot sina egna regler lite här nu?

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Ett Jailbreak kan väl anses vara att kringgå ett kopieringsskydd, eller?

Det är inget olagligt att jailbreaka en telefon. Det är inte ens en gråzon. Apple har försökt påstå att man inte får göra det men de kan inte göra annat än att plocka bort garantierna. Apple kan inte påverka vad du gör med saker du köper. Jailbreak är inte på något vis samma sak som piratkopiering. Det är ett första steg man måste göra för att kunna piratkopiera men det är inte samma sak. Det är inga som helst problem att jailbreaka utan att hålla på med piratkopiering. Till exempel nämns Cydia i artikeln som är en alternativ appbutik. Den fungerar ungefär som vanliga app store fast man behöver inte ta omvägen via Apple för att distribuera sina appar. Det kan vara smidigt då Apple har en del udda regler för vad de godkänner och inte. Till exempel får spel inte innehålla ett budskap utan de ska bara vara en stunds förströelse. Sex får inte förekomma och satir och annat politiskt innehåll riskerar också att nekas. Sen finns det en del funktionalitet som kräver jailbreak. Till exempel om man vill ändra något i gränssnittet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av pnordlund:

Känns ju nästan onödigt att spendera så mycket tid och pengar på kopieringsskydd och andra skydd när de går så otroligt fort att få bort de.

Tror den har avsedd effekt, är tillräckligt krångligt för att vanligt folk ska orka göra det.

Permalänk
Medlem

Jailbreakade min 4a jag hade, men efter någon uppdatering så vart jag av med det och har aldrig brytt mig om att göra det igen då jag sällan använde funktionerna som medföljer. Laddade väl ner någon app eller två men i min mening för mycket jobb för en app.. Ville jag ha funktionerna som erbjuds hade jag kunnat köpa android!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Tror den har avsedd effekt, är tillräckligt krångligt för att vanligt folk ska orka göra det.

Tills någon visar dom ja, sen är det helt plötsligt inte raketforskning

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Då kan de även satsa på att jailbreaka Apple TV, 3rd Gen. :'(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Casper:

Detta är som att kalla BitTorrent för något olagligt. Att det kan användas i piratkopierade syften är en sak, men det är inte What it's all about. Samma sak gäller med jailbreak.

Reglerna på Sweclockers gäller bara användarna, tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Tror den har avsedd effekt, är tillräckligt krångligt för att vanligt folk ska orka göra det.

Självklart har den avsedd effekt, men de behöver inte bli jobbigare än de är idag för att "vanligt" folk inte ska fixa och trixa. Egentligen räcker det som säkerhet att tex skriva "Denna app är inte godkänd, vill du installera skriv in dessa 50 tecken"

De hade avskräckt "vanligt" folk lika mycket att installera grejer som inte är godkända Dom som vill fixa och trixa gör de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Trodde inte Sweclockers skriv om sådant

De har skrivit många gånger förr, varför skulle de inte?

http://www.sweclockers.com/nyhet/11935-jailbreak-for-iphone-3...
http://www.sweclockers.com/nyhet/16478-apple-ios-61-jailbreak...
http://www.sweclockers.com/nyhet/12451-iphone-4-jailbreak-via...
http://www.sweclockers.com/nyhet/18070-jailbreak-for-apple-io...

Skrivet av Def_Dog:

Vågar man lita på kinesiska hackare? o_0

Det är samma grupp som släppte jailbreak för iOS 7.1.x, så ja.

iOS 7.1.x http://en.pangu.io/

iOS 8.x http://pangu.io/

Skrivet av Def_Dog:

Btw, går inte nyhetsteamet emot sina egna regler lite här nu?

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Ett Jailbreak kan väl anses vara att kringgå ett kopieringsskydd, eller?

Jag ser inget om piratkopiering i denna artikel, så regeln gäller inte där. Jämför detta med att byta ROM på en androidlur.

Skrivet av Segas:

Reglerna på Sweclockers gäller bara användarna, tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad syftar du till?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070