Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Microsoft lockar Dropbox-användare med 100 GB gratis molnlagring i Onedrive

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lockar Dropbox-användare med 100 GB gratis molnlagring i Onedrive

Det blir ännu mer gratis molnlagring när Microsoft drar igång en ny kampanj för att locka över Dropbox-användare till den egna tjänsten Onedrive.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ännu mer "gratis" lagring

Permalänk
Hedersmedlem

Bada Bing, bada boom.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Hääääärligt!

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Rättelse: "Microsoft drar igång en ny kampanj för att lura över Dropbox-användare".

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Om inte OneDrive legat så långt efter konkurrerande alternativ när det gäller funktioner och användarvänlighet så kanske jag skulle vara intresserad....

Permalänk
Medlem

Verkar inte funka om man inte använder sin MS mail på dropbox?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Är själv inte intresserad av denna "gratis" lagring om den försvinner i framtiden, mest för att jag aldrig kommer att betala för mer molnlagring så om jag av någon anledning skulle använda mer än vad jag har som bas (25GB tror jag) så skulle jag behöva flytta runt allt som jag har där när tiden går ut, blir bara omständligt tycker jag.

Förövrigt så skulle jag aldrig lita på OneDrive/DropBox/andra stora molnlagrings tjänster med min data, om de implementerar ett system likt Mega där de anställda själv inte kan läsa filen och då inte kan ge okrypterad kopia till de som frågar efter det.. Då kanske. Hittills så nöjer jag mig med Mega, ger mig 50GB lagring gratis och med kryptering.

Fast man skulle kunna använda tjänster som SkyDrive och kryptera filerna innan man laddar upp dem, men tror det återigen blir omständligt då du måste kunna dekryptera filerna på olika enheter som tex telefoner.. Myeeh, hittills har jag inte sett någon perfekt lösning men Mega passar mig bättre.

Permalänk
Medlem

Gillar Onedrive på min laptop eftersom det blir som en mapp i utforskaren likt "dokument" osv. Dock gäller detta bara min laptop som kör Win8. På min dator n1 i sign som kör Windows 10 så blir det inte samma sak vilket gjort att jag inte orkat bry mig om det eftersom jag vill ha enkelheten i det hela, använder bara dokument och textfiler som tar några få kB ändå så mängden minne man får spelar liksom ingen roll för min del

Permalänk
Medlem

Var det inte Onedrive som skulle ha "Obegränsat" med lagringsutrymme.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Var det inte Onedrive som skulle ha "Obegränsat" med lagringsutrymme.

Deras mål är det. Du kan redan nu skriva upp dig på listan om du är Office 365 kund. Men just nu får du nöja dig med 1 tb eller vad man får med 365.
Edit. https://preview.onedrive.com/?wt.mc_id=oo_blog_onedrive_onedr...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Var det inte Onedrive som skulle ha "Obegränsat" med lagringsutrymme.

Jo fast då får du så klart betala för det. Du kan få obegränsat utrymme om du kör med Office 365 prenumerationen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Var det inte Onedrive som skulle ha "Obegränsat" med lagringsutrymme.

Deras "obegränsade" mängd är 10 TB. Det var det jag fick med office prenumerationen iallafall. Just FYI

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jo fast då får du så klart betala för det. Du kan få obegränsat utrymme om du kör med Office 365 prenumerationen.

Det skulle även gälla privata konton som jag förstod det.

Permalänk
Medlem

Med risk att låta otacksam, jag hade blivit gladare för 5GB extra utrymme som inte var begränsat tidsmäsigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av greenbarret:

Ännu mer "gratis" lagring

Skrivet av Dr.Mabuse:

Rättelse: "Microsoft drar igång en ny kampanj för att lura över Dropbox-användare".

Precis! Finns inget som är "gratis" i världen, man betalar för allt på ett eller annat vis.
Ex Gmail, Outlook (hotmail), Onedrive, Google Drive, Google (sök) Yahoo, eller diverse annan "gratis" tjänst, vilken du betalar med din information. Ex alla dina mail söks igenom för att ge dig mer relevant reklam från annonsörer, din information säljs vidare till de som vill köpa denna etc. Så även om du inte betalar med rena pengar själv, så är det du som är produkten då de använder din information för att tjäna pengar av ditt användande.

Skrivet av SanyaIV:

Är själv inte intresserad av denna "gratis" lagring om den försvinner i framtiden, mest för att jag aldrig kommer att betala för mer molnlagring så om jag av någon anledning skulle använda mer än vad jag har som bas (25GB tror jag) så skulle jag behöva flytta runt allt som jag har där när tiden går ut, blir bara omständligt tycker jag.
.

Som det ser ut nu så är det giltigt i 1 år som det står i artikeln. Det är ju så oftast leverantörerna gör, ge bort mycket utrymme som nyttjas av kunden, och efter något år ta betalt och då har de kunden i en rävsax som får välja att antingen betala, eller att nedgradera och tvingas flytta allt som är lagrat och ändra skna vanor helt.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Rekordmedlem

Sur Ransomware kampanj för att kunna utpressa folk efter ett år, betala eller vi raderar dina filer !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Med risk att låta otacksam, jag hade blivit gladare för 5GB extra utrymme som inte var begränsat tidsmäsigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer fler gratiskampanjer, du behöver nog inte vara orolig över att ha ont om utrymme när den här tiden går ut.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Sur Ransomware kampanj för att kunna utpressa folk efter ett år, betala eller vi raderar dina filer !

Inget försvinner när tiden går ut.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Storage Jar:

Inget försvinner när tiden går ut.

Då är de ju extremt dåliga på att marknadsföra det på rätt sätt, de säger ju tidsbegränsad gratislagring.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kan ge mig den på att när man verkligen behöver de där filerna så ligger Internet nere (eller så är man någonstans där man inte har Internet). Så då behöver man lägga dem på en extern hårddisk ändå (vilket man nog bör göra i vilket fal som helst) och att då ha dem i molnet blir ju ganska överflödigt - när man ändå har dem på disken, liksom. Dessutom är det lite (!?) svårare för Microsoft att snoka igenom min externa hårddisk.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Vem har någon större nytta av detta tillfälliga lagringsutrymme? Bondfångeri.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Om man bara är ute efter mycket utrymme finns mega som ger 50gb för all framtid. Jag använder dropbox för saker som är viktiga att ha synkat mellan mina datorer, OneDrive för sånt som är mindre viktigt och för att det är inbyggt i w8.1. OneDrive är långt mycket sämre än dropbox på synk, dropbox klår alla alternativ jag testat, och det är många. Extremt få gånger har jag fått "duplicates" eller filer i konflikt. Dessutom är det alltid snabbt. OneDrive däremot är skrattretande långsamt, och jag har fått göra till vana att alltid dubbelkolla att det jag lagt i min OneDrive-mapp synkats mellan datorerna. Väldigt ofta får jag göra en tvingad synk för att det ska ske. Näst bäst för synk är Bittorrent sync, men det är ju utan molnlagring.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

"gratis" att använda era sparade filer och kanske kopiera dem och sedan sälja till olika organisationer mm.

Permalänk
Medlem

Perfekt med 200GB gratis lagringsutrymme i 1(2) år, två tummar upp till Microsoft! För mina ändamål passar det perfekt, dvs backup på familjefoton, dokument från universitetet och äldre filer som jag bevarar av nostalgiskäl.

Jag har tidigare betalat $2.50 i månaden till Google för 100GB utrymme i Drive och är det så att det inte finns några liknande gratiskampanjer när OneDrive-utrymmet försvinner har jag inget emot att betala en liten summa i månaden för den molntjänst som är bäst då. Det blir oavsett billigare än att bygga och driva en NAS.

Permalänk
Medlem

Nu kanske det inte är så svårt att lista ut, men det framgår inte i artikeln exakt hur Dropbox är involverat i detta?

Instämmer med önskemål om permanent utrymme istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Storage Jar:

Inget försvinner när tiden går ut.

Det fann en intressant formulering i villkoren som motsäger dig:

OneDrive Preview kan lägga till bonusutrymme i ditt konto, och även ta bort det utrymmet (men inget annat lagringsutrymme) när som helst.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

"gratis" att använda era sparade filer och kanske kopiera dem och sedan sälja till olika organisationer mm.

Polerat klart tinfoliehatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det fann en intressant formulering i villkoren som motsäger dig:

OneDrive Preview kan lägga till bonusutrymme i ditt konto, och även ta bort det utrymmet (men inget annat lagringsutrymme) när som helst.

Visst, utrymmet försvinner men filerna ligger kvar. Det enda som händer är att man inte kan ladda upp fler filer. Du kommer fortfarande kunna ladda ner dina filer.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det fann en intressant formulering i villkoren som motsäger dig:

OneDrive Preview kan lägga till bonusutrymme i ditt konto, och även ta bort det utrymmet (men inget annat lagringsutrymme) när som helst.

Ja utrymme, men inte filerna. Filerna ligger kvar även när ditt utrymme gått ut, men du kan då inte lägga till något nytt om du inte betalar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell