Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

gigabyte GA-790XTA-UD4 passar till AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition?

Permalänk

gigabyte GA-790XTA-UD4 passar till AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition?

Kommer denna processor: AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition att passa med detta moderkort: gigabyte GA-790XTA-UD4 utan problem? och kommer jag kunna att överklocka på det?

Visa signatur

processor: AMD FX 8350,Processorkylare: Antec Khuler H20 620
Moderkort: Asus SABERTOOTH 990FX R2.0,Minnen: Corsair Vengeance 16gb(4x4)
Hårddisk: Intel 335 180Gb,Grafikkort: Sapphire Radeon Hd 7870 2Gb
Nätagg: Power Fractal Design Newton R3 800W ,chassi: Cooler Master CMstorm Trooper

Permalänk
Medlem

Ja, det ska funka. Letar man så hittar man.

Permalänk

ok, tack så mycket

Visa signatur

processor: AMD FX 8350,Processorkylare: Antec Khuler H20 620
Moderkort: Asus SABERTOOTH 990FX R2.0,Minnen: Corsair Vengeance 16gb(4x4)
Hårddisk: Intel 335 180Gb,Grafikkort: Sapphire Radeon Hd 7870 2Gb
Nätagg: Power Fractal Design Newton R3 800W ,chassi: Cooler Master CMstorm Trooper

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en guide på hur man överclockar med denna kombination. Vet ni någon guide? Jag har googlat men hittar inte dessa två (cpu+moderkortet) tillsammans. Och jag är osäker på om det verkligen är Black Edition, och jag orkar inte ta bort cpukylaren bara för att kolla.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stilfull:

Jag letar efter en guide på hur man överclockar med denna kombination. Vet ni någon guide? Jag har googlat men hittar inte dessa två (cpu+moderkortet) tillsammans. Och jag är osäker på om det verkligen är Black Edition, och jag orkar inte ta bort cpukylaren bara för att kolla.

Enkelt ta hem CPU-Z och kolla vilken det är. Sedan tar du hem manualen till mobot och ser hur/var du ska gå in för att ställa in multipeln till CPU:n.

Om det är 965 är det alltid BE.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Perfekt! Men även om det är BE, hjälper det inte att man även höjer volten på cpu:n och minnena manuellt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stilfull:

Perfekt! Men även om det är BE, hjälper det inte att man även höjer volten på cpu:n och minnena manuellt?

Om den inte klarar den hastighet du gett så prova att höja CPU:ns spänning lite grand tills den ev blir stabil. Men då ska du kolla att den inte blir för varm. (max 62 grader C) Minnet behöver du inte pilla med då detta inte påverkar datorns prestanda nämnvärt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Gött! Tack så mycket