Permalänk

Dator vill ej starta.

Tjabba swec. Nu är det så att jag har skaffat en ny dator men den vill inte starta. Vi tror att vi har kopplat allt rätt men vi vet inte vad som är felet.
Det är Atx. Moderkortet lyser inte ens när elkabeln är i.

http://sv.tinypic.com/r/256b9y0/8
http://sv.tinypic.com/r/2bz4sy/8

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Medlem

På första bilden så sitter dom 4 extrapinnarna inte i moderkortet, fast det finns plats för det! Har ni kollat det?

Visa signatur
Permalänk

Ja det har vi o de var inte det som var problemet . vi fick fläktarna att börja snurra o sen enligt min kompis kom det nå ljus o börja lukta bränt.

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Medlem

Kan nog vara värt att du listar alla komponenter. Dubbelkolla alla kablar så de verkligen sitter i ordentligt - och kika lite extra på chassikablarna som man kopplar längst ner till höger på moderkortet. Till ett av mina första byggen så startade inte datorn heller och det visade sig att powersladden satt på fel håll.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Vänta nu........Ni kom väl ihåg distanserna till moderkortet?
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Är det jag som är blind, inga skruvar till moderkortet ? Har ni bara lagt moderkortet i chassi utan distanser och ej skruvat fast det?

Permalänk

"Det kom ett ljus och började lukta bränt"

Låter som en komponent på kortet som brann. Jag råkade ut för precis samma sak när jag satte på strömmen till ett helt nytt moderkort, det var en diod som brann upp (Kraftigt ljus och bränd lukt).

Gå igenom hela kortet och titta om det brunnit.

Sen verkar ni inte ha skruvat fast kortet?

Permalänk

Vad jag vet så skruvade dem ihop moderkortet. Och distanserna vet jag ingenting om :/ och om moderkortet brann är de möjligt att få de på garantin?

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolen8123:

Vad jag vet så skruvade dem ihop moderkortet. Och distanserna vet jag ingenting om :/ och om moderkortet brann är de möjligt att få de på garantin?

Nej inte om det är pga oaktsamhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolen8123:

Vi tror att vi har kopplat allt rätt men vi vet inte vad som är felet.

Skrivet av lolen8123:

Vad jag vet så skruvade dem ihop moderkortet. Och distanserna vet jag ingenting om

Har du byggt datorn själv eller har nåt företaget gjort det åt dig?

Tycker det låter som moderkortet har kortslutits, som andra är inne på distanserna.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolen8123:

Vad jag vet så skruvade dem ihop moderkortet. Och distanserna vet jag ingenting om :/ och om moderkortet brann är de möjligt att få de på garantin?

skulle du kunna ta lite skarpare bilder, mer ljus vore inte fel och ta det mer uppifrån och försök få bilden lite skarpare. vart köpte du datorn? var den ihopmonterad eller gjorde du det själv?

Denna bild uppladdare är bättre http://imgur.com/ inte massa extra reklam och sånt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Det var jag och mina polare. det var min polares dator så jag kan inte ta några bilder tyvärr då jag nu är hemma.
Men det verkade som vi hedde plus på minus och minus på plus så. Jag skriver när dem testat

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Medlem

Plus på minus och minus på plus ? Hur fick ni ihop det? Kontakter kan man bara sätta på ett sätt. Har ni gjort något annat så har ni lyckats