Permalänk

Intel 3930 eller 3770

Hej vilken av dem här processorerna är bäst 3930 eller 3770 och nu menar jag i allt inte bara spel utan att man överklockar dem.
Så undrar jag vilken kylare som är bäst vatten kylare eller vanlig fläkt kylare.

Permalänk
Medlem

Själv gjorde jag valet för ett par månader sedan och det blev då en 3930k i stället för att vänta in något som troligen inte skulle bli allt för upphetsande (som det inte heller blev)

Sen är ju vatten att föredra på en 3930. Sen om du vill gå custom eller slutet system är upp till dig.
Självklar fungerar luft också fint.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv

3930K är grym för OC, 3770K har enorma värmeproblem (vid OC).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

menar du att 3930 funkar bättre eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

menar du att 3930 funkar bättre eller ?

En 3930 är som dom sa i fredagspanelen sist något längre bort än entusiast och mer åt hardcore.
Ut efter det får du skapa dig din egen uppfattning om vad som är bäst.

Ingen av dom cpuerna är dåliga.
Men jag säger att om du vill ha en och har råd med en 3930 så kör för allt i världen på den så du inte sitter och tänker "varför oo varför tog jag inte den sexkärniga".

Är spel 100% fokus så kör på 3770 men då det inte var så så ser jag inget vinnande argument för 4 kärnor.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Nej spel är inte 100 % men man spelar ganska mycket. bra då har jag bestämt mig tack för svaren det blir en 3930k

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

Nej spel är inte 100 % men man spelar ganska mycket. bra då har jag bestämt mig tack för svaren det blir en 3930k

Trevligt

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

mm tack för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

3770K har enorma värmeproblem (vid OC).

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer det verkligen?
vad jag har sett så drar ivy brige prollarna aningen mindre ström än sina sandy bridge syskon.
Skulle du kunna länka till någon källa för det?
Verkar ju lite mysko om den lyckas generera mer värme helt magiskt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

stämmer det verkligen?
vad jag har sett så drar ivy brige prollarna aningen mindre ström än sina sandy bridge syskon
Skulle du kunna länka till någon källa för det?
Verkar ju lite mysko om den lyckas generera mer värme helt magiskt.

umm.
http://www.sweclockers.com/recension/15291-intel-core-i7-3770...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Heh, där ser man!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en 2600k och ångrar att jag inte köpte en 3930 ....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Jag sitter på en 2600k och ångrar att jag inte köpte en 3930 ....

Varför? Nyfiken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad hade du tänkt använda datorn till?

Rent spontant skulle jag rekommendera 3930k från CDON.
3744kr inkl SweC rabatt och frakt - galet bra pris för en 3930k!

Permalänk

Det var inte dyrt dem brukar ju kosta över 4000 annars så får man räkna med frakten tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexanderchr:

Varför? Nyfiken

Dom har ju sjunkit i pris en del.. Både processor och moderkort.. Skulle gärna ha två kärnor till för att slippa uppgradera på några år... När det inte blir nån ivy-e heller...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.