Verktyg Visningsval
2012-12-09, 17:39   #1

Jesperu97

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: nov 2011

Ett bra headset

Tjenare SweClockare!

Mitt headset har gått sönder och jag vill köpa ett nytt med rabattkoden jag fick från cdon expo. Då jag är en fattig student och inte har så bra koll på headset så undrar jag om detta är bra?

http://cdon.se/hemelektronik/headset...gn=prisjakt_se

Jag kommer mest att använda headsetet till att spela och prata med polare genom skype. Det kan hända att jag även lyssnar på lite musik ibland.

Finns det något bättre och mer prisvärda? Jag kan tänka mig att gå upp till runt 500kr som max, efter 25% rabattkoden, enda kravet är att den finns på cdon.

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.
Jesperu97 är inte uppkopplad
2012-12-09, 17:41   #2

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2011

Kan tipsa att du köper hörlurar + mic, mycket bättre ljud för pengarna.
2012-12-09, 17:51   #3

Jesperu97

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sheik Yerbouti Visa inlägg
Kan tipsa att du köper hörlurar + mic, mycket bättre ljud för pengarna.
Något förslag? Föredrar att ha det i ett och samma headset då det blir enklare för mig då jag inte har så mycket utrymme att ha micen på.

2012-12-09, 17:52   #4

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jesperu97 Visa inlägg
Något förslag? Föredrar att ha det i ett och samma headset då det blir enklare för mig då jag inte har så mycket utrymme att ha micen på.
Denna rekommenderar många: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=127878

AKG K518 är rätt bra för priset.
2012-12-09, 17:59   #5

Lexius

Medlem

Lexiuss avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: dec 2011

Creative tactic 3d rage kom just till sverige .
Amd Phenom IIX6 1090T 4GHZ, 8gb ddr3 1333mhz,GTX 660 TI 1113mhz DC CUII, Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb, Antec kuhler H2O 620 V4 GTS 450 AMP 900mhz dedikerat PhysXkort ,1TB Caviar black]Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr 3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt
Lexius är inte uppkopplad
2012-12-09, 18:07   #6

Jesperu97

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lexius Visa inlägg
Creative tactic 3d rage kom just till sverige .
Vet du om den är bra?

2012-12-09, 18:14   #7

Lexius

Medlem

Lexiuss avatar

Har den själv och kan säga att ljud inte blir bättre än detta . Dom är jävligt snygga och lyser nice också men är inte så bekväma. Har haft sigma innan men basen va dock inte så djup men basen i dessa är 10/10 . Ska va ärlig redan efter 1 timme fick jag ont men det går över efter några dar . Jag har haft väldigt många headsets och dessa har det bästa ljudet men tycker Sibiria v2 är goare att ha på sig. Så du får bestämma själv om de värt btw dom är trådlösa vilket är riktigt nice
http://www.creative.com/soundblaster.../ragewireless/

Senast redigerad av Lexius 2012-12-09 klockan 18:30.
Amd Phenom IIX6 1090T 4GHZ, 8gb ddr3 1333mhz,GTX 660 TI 1113mhz DC CUII, Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb, Antec kuhler H2O 620 V4 GTS 450 AMP 900mhz dedikerat PhysXkort ,1TB Caviar black]Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr 3 500GB HDD](HTPC)
2012-12-09, 18:44   #8

Jesperu97

Medlem

Citat:
Har den själv och kan säga att ljud inte blir bättre än detta . Dom är jävligt snygga och lyser nice också men är inte så bekväma. Har haft sigma innan men basen va dock inte så djup men basen i dessa är 10/10 . Ska va ärlig redan efter 1 timme fick jag ont men det går över efter några dar . Jag har haft väldigt många headsets och dessa har det bästa ljudet men tycker Sibiria v2 är goare att ha på sig. Så du får bestämma själv om de värt btw dom är trådlösa vilket är riktigt nice
Efter att ha kollat på lite reviews så tror jag nog att jag väljer plantronic headsetet. Det ska tydligen ge ett bra ljud, men samtidigt också vara väldigt bekvämt. Det kan vara ett + för mig då det blir ganska långa pass ibland, speciellt nu när jag blir ledig under julen

2012-12-09, 18:47   #9

bjajjull

Medlem

bjajjulls avatar

Registrerad: mar 2012

Citat:
Efter att ha kollat på lite reviews så tror jag nog att jag väljer plantronic headsetet. Det ska tydligen ge ett bra ljud, men samtidigt också vara väldigt bekvämt. Det kan vara ett + för mig då det blir ganska långa pass ibland, speciellt nu när jag blir ledig under julen
Har själv ett sånt. Väldigt nöjd
bjajjull är inte uppkopplad
2012-12-09, 18:52   #10

Jesperu97

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bjajjull Visa inlägg
Har själv ett sånt. Väldigt nöjd
Skönt att det är någon annan än någon youtubeare som kan ge kritik, tackar

Tror du dom sitter bra även om man har glasögon?

2012-12-09, 18:57   #11

bjajjull

Medlem

bjajjulls avatar

Registrerad: mar 2012

Citat:
Skönt att det är någon annan än någon youtubeare som kan ge kritik, tackar

Tror du dom sitter bra även om man har glasögon?
Vet ej.
Här är en review med en kille som har glasögon, verkar funka bra http://www.youtube.com/watch?v=Ycaa_GrgdOg
bjajjull är inte uppkopplad
2012-12-09, 20:18   #12

LöparnN

Medlem

Registrerad: feb 2012

Citat:
Har tactic 3d sigma. Basen började att glappa efter ett halvår och min mikrofon brusar ibland när jag rör på huvudet. Basen fungerar fint igen men micken är fortfarande konstig. Om man bortser från hållbarheten på detta headset så är jag extremt nöjd med det, sjukt bra ljud och det sitter rätt så bekvämt. Jag har ingen egen erfarenhet av Rage versionen men förhoppningsvis har det lite bättre hållbarhet än min Sigma. Fungerar också fint med glasögon.
2012-12-09, 20:37   #13

Lexius

Medlem

Lexiuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LöparnN Visa inlägg
Har tactic 3d sigma. Basen började att glappa efter ett halvår och min mikrofon brusar ibland när jag rör på huvudet. Basen fungerar fint igen men micken är fortfarande konstig. Om man bortser från hållbarheten på detta headset så är jag extremt nöjd med det, sjukt bra ljud och det sitter rätt så bekvämt. Jag har ingen egen erfarenhet av Rage versionen men förhoppningsvis har det lite bättre hållbarhet än min Sigma. Fungerar också fint med glasögon.
Ja rage har bättre bas men sigma är goare . Är besviken på att Creative inte tänkte på detta .
2012-12-09, 20:39   #14

stoltz

Medlem

Plats: Kristianstad

Registrerad: feb 2010

Om du skall utnyttja cdon koden och ligga runt den prisklassen som du länkade i ditt första inlägg skulle jag utan tvekan hellre valt Sennheiser Headset PC320.
stoltz är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb