Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med nytt tangentbord - ej mekaniska!

Permalänk
Medlem

Hjälp med nytt tangentbord - ej mekaniska!

Hej!

Använder ett logitech ultra x flat just nu men märker att antalet knappar man kan hålla in är begränsat.
Har testat åtskilliga mekaniska tangentbord men finner de så otroligt begränsande (när man håller ner wasd och ska komma åt tex F1-F5 knapparna, oroligt mycket enklare att nå knapparna på ett flat tangentbord)

Jag letar efter ett scissor switch tangentbord med full n key rollover så att alla knappar registreras oavsett hur många som hålls ner, eller ett mekaniskt tangentbord som har mycket lägre travel distance att bottna ut, men vad jag vet så finns inte detta...

Permalänk
Medlem

Det enda tangentbord jag känner till som har n-key rollover (17-KRO egentligen), har relativt låg profil och inte är mekaniskt är Microsoft Sidewinder X4.

Det finns andra gaming-tangentbord med lågprofil-tangenter, men de har bättre anti-ghosting endast på och/eller runt WASD-tangenterna och sämre på andra tangenter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Skulle säga Razer deathstalker eller Steelseries Apex.

Permalänk
Medlem

Sidewinder X4 är ett bra tangentbord. Särskilt för priset. Äger ett ex själv.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Skulle vilja testa SideWinder men den verkar ha utgått ur allas sortiment... Finns det någon uppföljare till detta tangentbord?