Permalänk
Medlem

Mekaniska tangetbord

Hej, jag har lite besluts ångest på vad jag ska välja. Jag har kollat runt lite på Youtube och såg ett mycket fint Tangentbord som intresserar mig. Den heter nämnligen "CM Storm QuickFire Rapid Keyboard Red", yes den har röda cherry MX. Jag tycker designen på den är mycket förtjusande, litet, stil rent och jag älskar röda switchar.

Det ända som hindrar mig från att köpa tangentbordet är backlit. Jag ser att tangetbordet inte är fully backlit som jag hade velat, keycapsen lyser inte men under keycapsen lyser det och min fråga är, kan man se bokstäverna ändå även i mörket?

Om någon av er som läser detta har detta tangentbordet, ladda gärna upp en bild på erat tangetbord i mörkret så jag få se, hade hjälp väldigt mycket! Tack!

http://www.inet.se/files/img/max/6101698_14.png

Permalänk
Medlem

bara för å jävlas ! "corsair vengeance k70 rgb"

Permalänk
Medlem

Kollat på lite videos på youtube och som det ser ut så har CM Storm QuickFire Rapid Keyboard Red ingen backlight alls, utan endast en röd platta under tangenterna. Vill du ha ett stiligt tangentbord med röd backlight så skulle jag rekommendera Ducky Shine 3 TKL

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide Air 240 MOBO: EVGA x99 MICROCPU: i7 5820k @ 4.5GHzCooling: Fractal Kelvin S24GPU: EVGA GTX Titan X RAM: Corsair 16GB 2800MHz Platinum SSD: Samsung 850 512GBStorage: Samsung 840 256GBPSU: EVGA Supernova 750 G2Keyboard: Ducky Shine 3 TKL, Das Keyboard Mouse: Steelseries Sensei, Logitech G600 Monitors: ASUS PB278Q,ASUS SWIFT PG278Q, Dell U2713HM

Permalänk
Avstängd

corsair vengeance k70 ... underbar kvalite!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Som fur3x säger så har CM Quickfire Rapid ingen bakgrundsbelysning alls. Men det är ett mycket trevligt litet tangentbord. Det som är dess akilleshäl är dess keycaps. Texten slits ut oerhört fort på dem. Redan efter några timmars användning så blev texten på mitt "a" skitit och märkbart mörkare än andra tangenter. Så att köpa nya keycaps om man har det tangentbordet rekommenderas.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Du kan ju köpa versionen som heter TK.. Den är lika stor fast med fler knappar och har "vanlig" backlight. Dom har lyckats klämma in en numpad samt piltangenter.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1581515

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pokekidz:

Det ända som hindrar mig från att köpa tangentbordet är backlit. Jag ser att tangetbordet inte är fully backlit som jag hade velat, keycapsen lyser inte men under keycapsen lyser det och min fråga är, kan man se bokstäverna ändå även i mörket?

Jag har ett CM Storm Quickfire Rapid Red MX och jag är mycket nöjd, gediget och bra kvalité, utan en klumpig numpad.

1. Det är ingen backlit överhuvudtaget. Det ända du kan få att lysa är det vanliga, d.v.s CAPS, Scroll och function-key.
2. Ser bokstäverna i mörkret gör du inte(om du inte har nightvision), men du kanske känner var tangenterna är?
(om du är van användare så är backlit rätt pointless imo)

Det röda du ser på bilden är tyvärr lite vilseledande, det är backplate som är röd.
Loggan ovanför piltangenterna finns inte heller där(tidiga versioner), en logga finns diskret placerad i framkant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Du kan ju köpa versionen som heter TK.. Den är lika stor fast med fler knappar och har "vanlig" backlight. Dom har lyckats klämma in en numpad samt piltangenter.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1581515

Dock inte alls samma byggkvalitet, tyvärr.

Hade först ett TK, blev extremt missnöjd och skaffade ett QF Rapid istället och det är stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Det som är dess akilleshäl är dess keycaps. Texten slits ut oerhört fort på dem. Redan efter några timmars användning så blev texten på mitt "a" skitit och märkbart mörkare än andra tangenter.

Jag kan inte alls hålla med om det, haft mitt QF ett bra tag nu. Minst 6 månader.

Texten är i det närmaste oförändrad.

PROTIP: Kanske ska ta och sköta din handhygien bättre?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Falcon:

Jag kan inte alls hålla med om det, haft mitt QF ett bra tag nu. Minst 6 månader.

Texten är i det närmaste oförändrad.

PROTIP: Kanske ska ta och sköta din handhygien bättre?

Ja du tack för tipset eller nåt men när man jobbar på lager som mig och handskas med oljiga och skitiga bussningar hela dagarna så slinker det med lite skit hem ibland som inte alltid är så lätt att få bort. Men seriöst du kan inte försvara kvalitén på dess kassa legends.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Ja du tack för tipset eller nåt men när man jobbar på lager som mig och handskas med oljiga och skitiga bussningar hela dagarna så slinker det med lite skit hem ibland som inte alltid är så lätt att få bort. Men seriöst du kan inte försvara kvalitén på dess kassa legends.

Jo, jag tänker fortsätta försvara tangenterna.
Jag har inte märkt någon förändring på mina, 6 mån+ användning.

Tittade extra noga nu t.om och nej, det ser bra ut.

Inte konstigt om de blir mörkare om man har smutsiga händer, det händer även på andra "högkvalitativa" bord åla Filco/Ducky.

Permalänk
Medlem

Varför inte kika in Cooler Master's Quick Fire Rapid - I ?
Då får du full backlit med samma tenkeyless design som dess äldre versioner.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!