Permalänk
Medlem

Mionix naos 5000 slutat fungera

Min naos 5000 slutade plötsligt fungera i fredags. Det enda som händer är att en liten ruta kommer upp och det står att "USB Device Not Recognized" och vet inte riktigt vad jag ska göra. Om det är så att någon vet vad som har hänt med den så skulle jag vara väldigt tacksam.

Permalänk
Medlem

Kanske en dålig uppdatering från Microsoft. Såg en annan på nätet som rapporterade samma problem i Fredags efter en uppdatering. Så prova avinstallera uppdateringar från de senaste dagarna 19 November och framåt och se om det hjälper.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Kanske en dålig uppdatering från Microsoft. Såg en annan på nätet som rapporterade samma problem i Fredags efter en uppdatering. Så prova avinstallera uppdateringar från de senaste dagarna 19 November och framåt och se om det hjälper.

Hur gör jag det? är inte så data kunnig

Permalänk
Medlem

Det första du kan prova innan du försöker dig på att återställa systemet är att stänga av datorn och bryta strömmen till nätagget via strömbrytaren som sitter baktill på agget. Vänta sedan några minuter och byt sedan port som musen är kopplad till. Sätt på strömmen igen och starta upp datorn och se om den fungerar nu.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det första du kan prova innan du försöker dig på att återställa systemet är att stänga av datorn och bryta strömmen till nätagget via strömbrytaren som sitter baktill på agget. Vänta sedan några minuter och byt sedan port som musen är kopplad till. Sätt på strömmen igen och starta upp datorn och se om den fungerar nu.

Har gjort det nu och fixat med uppdateringen och musen funkade denna gången men bara i några minuter sen så la den av igen