Permalänk

Möss?

Är såhär att jag köpt ett flertal antal möss som jag har eftersom jag försöker hitta en mus som är skön och passar bra till min hand, men ingen mus jag köpt har jag varit nöjd med. Så istället så har jag en massa möss liggande som aldrig blir använda, och jag undrar om det finns något sätt att byta mus med någon eller få testa olika istället för slippa bara köpa köpa köpa hela tiden och bli missnöjd.

Har dessa möss för tillfället:
Razer Deathadder (för stor)
Razer Lachesis (konstiga musknappar)
Razer Taipan (fick ont i handen av denna också efter ett tag användande)
Steelseries Sensei (mest nöjd med isåfall av alla, får inte ont men kan kännas lite stor och klumpig ibland)
Steelseries Kinzu (för liten)
Zowie FK 1 (fick kramp i handen efter ett tag)
Mionix Avior 8200 (känns lite större än steelseries sensei men inte så stor som deathadder)

Uppskattar även med tips och förslag vad jag skulle kunna prova för hitta rätt mus åt mig.

Undrar:
Hur är en Razer Mamba?
Hur är en Razer Naga?
Hur är en Razer Orochi?
Hur är en Razer Abyssus?
Kom gärna med fler mus-förslag.. har som sagt inte råd och köpa alla möss som finns i världen. Och vill gärna hitta en mus som är skön snart.. tycker jag provat för tok för många i junglen redan.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Logitech G502 eller G402

Permalänk
Medlem

Du borde prova en Mionix Naos xxxx, Mycket skönare än avior-modellerna.
När du köper en mus provar du den i en i vecka. Är du missnöjd är det bara att ångra köpet och skicka tillbaks den om den inte passar. 14 dagars ångerrätt

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Lju$mörd4r3n:

Logitech G502 eller G402

Ser faktiskt riktigt skön ut.

Vad är skillnaden ? (Ser likadana ut)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

personligen använder jag mig av en roccat kone+ som jag kan rekommendera starkt då det är den skönaste mus jag har använt. (Ganska stora händer)

Permalänk
Medlem

Har gått igenom en uppsjö möss i olika prisklasser, och den som passar mig bäst som går att få tag på nu är en sketen Logitech G100s. Den är relativt liten, har låg profil, och blir väldigt lätt och trevlig om man plockar bort metallbiten som sitter fastskruvad inuti, förmodligen för att ge tyngd och kvalitetskänsla.

Vidare funkar sensorn perfekt på alla underlag jag testat, däribland mitt skrivbord i mattlackad ek, som många dyrare möss konstigt nog fungerar hopplöst dåligt på. Man tycker ju inte det borde vara något omöjligt underlag direkt.

Mikroswitcharna till vänster- och högerknapparna är från Omron. Mushjulsklickbrytaren och brytaren man ändrar samplerate (eller vad den nu gör) med är något billigare fabrikat, men det spelar nog knappast någon roll, iom att man inte använder de knapparna tillnärmelsevis lika mycket.

Kort och gott är den en enkel mus utan extravaganser som ändå verkar vara byggd med kvalitetskomponenter.

Kan tillägga att jag inte har några jättehänder (handskstorlek 9) och kör claw grip.

Den enda mus jag haft som knäcker G100s är MS Trekker Wheelmouse. Vore det inte en kulmus hade jag fortfarande använt den, formen är i mitt tycke perfekt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Ser faktiskt riktigt skön ut.

Vad är skillnaden ? (Ser likadana ut)

Jag valde G502, för att den har bättre feedback i knapparna (klickigare), och mushjul funktionen (materialet).
G402 är något lättare, och lite smidigare (mera kompakt). Jag har testat bägge.

Det här ger en bra överblick:
http://www.gadgetmac.com/reviews/logitech-g502-proteus-core-v...

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Ser faktiskt riktigt skön ut.

Vad är skillnaden ? (Ser likadana ut)

Nja, inte helt lika.G502 ser ut att ha lite mer stöd för tummen, fler knappar, allmänt kantigare design och ja, se själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Militias:

personligen använder jag mig av en roccat kone+ som jag kan rekommendera starkt då det är den skönaste mus jag har använt. (Ganska stora händer)

beställde en ROCCAT Kone XTD Max Customization nyss.
storleken passar mig bra så får vi se vad den går för efter test
annvänder en Logitech G500 nu.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Jag har en Logitech G700 och gillar den skarpt. Den är lite väl tung och stor, men jag har rätt små händer, så jag vet inte. Den ser nog större ut än Sensein men känns på något sätt mindre, bakdelen är inte lika bred på G700. Den är dock trådlös, vilket är något jag vet inte alltid är uppskattat, även om jag gillar det. Dessutom finns 8 makroknappar (4 på vänster sida + 3 bredvid vänster musklick + 1 mitt på). Dessa kan med programvara programmeras till i princip vad som helst, till vanligt surfande mm. har jag play/pause, CTRL+W, DPI-växling, bakåt och framåt och volym. Och ändå skulle jag vilja ha ännu fler, kanske för CTRL+T och F5. Dessa är den största anledningen till att jag gillar musen. Logitech G402 och G502 har ju nästan lika många knappar, men personligen tycker jag att de ser plastiga, spetsiga och helt enkelt lite för spejsiga ut. Men smaken är som baken, jag har faktiskt inte sett dem i verkligheten, så ska kanske inte uttala mig om det.

Jag har för mig att jag fick den för 600 kr eller något, men den har utgått och du får nöja dig med G700s: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1814042 för 800 kr.

Visa signatur

:)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Trots tidigare tillsägelse fortsätter du skapa trådar med intetsägande rubriker. Du kan PM:a en ny (beskrivande) rubrik ifall tråden ska öppnas igen. Observera att det inte är tillåtet att skapa en ny tråd om ämnet (se §3.3).

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...