Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

"WD My Passport" fungerar inte! Behöver hjälp.

Permalänk
Medlem

"WD My Passport" fungerar inte! Behöver hjälp.

Hej

Jag har en Extern hårdisk, WD My Passport, och den har slutat fungera. Datorn hittar den i "Den här Datorn" och det går inte komma in på den, hela datorn fryser fast när jag väl klickar på den. När jag kollar i Enhetshanteraren står det Att enheten inte kan starta, code 10.

Är sjukt tacksam om jag får hjälp.

Permalänk
Medlem

Kan vara så att den mekaniska disken (som det är i alla äldre) i den fått sig en smäll för mycket och slutat fungera, prova att ladda ner:
http://wd-diagnostics.software.informer.com/ eller liknande och se vad det är för problem.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag testade det programmet, men programmet "svarar inte" när jag kopplar in hårdisken. När jag startar programmet när hårddisken är i så startar inte programmet :S

Permalänk
Skrivet av MinO:

Hej

Jag har en Extern hårdisk, WD My Passport, och den har slutat fungera. Datorn hittar den i "Den här Datorn" och det går inte komma in på den, hela datorn fryser fast när jag väl klickar på den. När jag kollar i Enhetshanteraren står det Att enheten inte kan starta, code 10.

Är sjukt tacksam om jag får hjälp.

Kontrollerkortet kan ha pajjat, skruva ur den och släng in den i en stationär.
Och om den funkar där så är det bara att köpa ett nytt HD-kabinett om du måste
ha en extern..

Permalänk
Medlem

Det finns inga Sata ingångar, de är direkt kopplat/lött till USB. Det finns två andra konstiga uttag som jag aldrig har sätt förut.

Permalänk
Medlem

Jag fick det fungera, typ. Jag installerade Ubuntu på en gammal dator och kopplade in hårddisken, men det tog typ 10-20min tills datorn kunde använda den. Det stog "Unable to access "My Passport". Men efter de långa minuterna kunde jag kopiera ifrån hårddisken till datorn som tur så. Dock gick det väldigt långsamt, 10-1000kB / Sec och vissa filer var inte hela, viss data var korrupt och inte fick med hela datan ifrån filen. Men jag fick många filer som jag behövde som jag hade arbetat på.