Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Datorn crashar när jag spelar spel från 2:a HDD

Permalänk
Medlem

Datorn crashar när jag spelar spel från 2:a HDD

Tjenna.
Efter att jag installerat om min dator så har alla spel förrutom LoL fryst min dator som jag har på min 2:a HDD. Jag kan spela i 5-10min sen fryser skärmen och ljudet hänger sig sen försvinner signalen från skärmarna och jag måste reboota. Hittills så har jag stängt av antivirus, defragmenterat hdd:n, sänkt grafikinställningar i spelen och dragit en kabel direkt från nätagget till hdd:n.
Spel jag testat hittills är: War Thunder och Skyrim.
Båda hänger datorn efter 5-10min, spelar bf3 med high inställningar med 3 skärmar så jag tror att det är fel på min hdd men ni kanske har några andra ideér :]

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: AMD 965 BLACK EDITION
Processorkylare: CORSAIR H50
Moderkort: GIGABYTE GA-MA785GT-UD3H
Minne: 4x 4 GB Corsair Vengeance 1 600 MHZ
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD 7970 ghz edition
Hårddisk: Corsair Force 3 120gg SSD och en 350gb hdd
Nätaggregat:Corsair HX 850 W
Övrig kylning: 2x 200mm 4x scytche 120mm 3000rpm
Övriga komponenter: DVD-brännare och Creative X-Fi ljudkort
Temperaturer: CPU: 49grader fullbelastning, GPU: 54grader fullbelastning

Permalänk
Medlem

Vad ligger hårddisken på för temp innan den crashar? Kan vara så att den crashar pga överhettning.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vid crash så låg temperaturen på 30 grader på både min SSD och min HDD.
Finns inga errors i event viewer heller. Bara för kernel power när jag slagit av datorn.
Alla andra temps var normala.

Permalänk
Medlem

hälsan på hårddisken ?
(kika med crystaldiskinfo)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Löste problemet genom att installera om ALLA mina drivers. Vet inte vilken av dem som orsakade felet men det fixade det!
Tack för svaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av monsuano:

Löste problemet genom att installera om ALLA mina drivers. Vet inte vilken av dem som orsakade felet men det fixade det!
Tack för svaren!

Skönt att det löste sig!

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro