Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Problem med dator, svart skärm mm.

Hej,

Byggde en ny dator för ca en månad sedan och nu har problem börjat uppstå.

Jag satt och spelade på datorn och plötsligt så stängde datorn av för att sedan sätta på sig själv igen men då fick jag ingen bild (Den var helt svart).

Jag väntade då ett tag och satte på datorn igen och då gick den igång men när windows login kom upp så starta datorn om sig igen och visade bara svart skärm. Startade sedan upp datorn igen och då funkade den precis som vanligt. Nu idag så körde jag igång datorn men fick samma problem som förut med svart skärm och nu tänds inte ens power led på mitt chassi men fläktarna osv kör igång.

Någon som kan hjälpa mig? Kan de vara fel på nätagget eller kanske moderkortet?

Moderkort: Msi g45 gaming z97
Nätagg: Fractal design 750W
Chassi: Fractal design r4
Proccesor: intel 4770k
Grafikkort: Hd 6870 (Ska bytas)
Corsair Vengeance lp 16gb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan det vara glapp någonstans mellan power-knappen och moderkortet? Du hade kunnat testa att använda kabeln till reset-knappen där power-kabeln sitter. Borde ju inte vara moderkortet eller nätagget när det är såpass nytt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eisaapeittää:

Kan det vara glapp någonstans mellan power-knappen och moderkortet? Du hade kunnat testa att använda kabeln till reset-knappen där power-kabeln sitter. Borde ju inte vara moderkortet eller nätagget när det är såpass nytt...

Ska testa, är dock på semester just nu men jag återkommer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej, de funkade inte. Nån som har några fler tips?

Permalänk

Drivrutiner?

Permalänk

Till mobot

Permalänk
Medlem

Ser nu att även chassifläkten och grafikkortsfläktarna ej snurrar när jag startar datorn. Heller inget ljus från powerknappen (som nämts tidigare).

Permalänk
Skrivet av Raven088:

Ser nu att även chassifläkten och grafikkortsfläktarna ej snurrar när jag startar datorn. Heller inget ljus från powerknappen (som nämts tidigare).

Kommer du in i bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Kommer du in i bios?

Nope bara svart skärm. Tidigare idag efter att datorn stått i ett par timmar avstängd så lyckades jag komma in i bios men datorn starta om sig precis efter det och visade bara en svart skärm efter omstarten.

Permalänk
Medlem

De löste sig. Det var nätagget som var trasigt. Fick ett nytt på garantin. Tack för hjälpen endå

Permalänk

Härligt att det löste sig!