Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skärmen får ingen bild ''No signal''

Permalänk
Medlem

Skärmen får ingen bild ''No signal''

Hejsan, nu är det såhär att jag har köpt ett par nya delar eller princip en ny dator jag satt i alla delar med e-band o var försiktig, dubbel checkade så att jag hade satt i alla sladdar i rätt ordning och sa att dom inte satt löst. Datorn startar helt perfekt och grafikkortet lyser grönt och fläkten funkar, CPU:n fläkten funkar. och moderkortet lyser.

Men när jag ska sätta i skärm sladden så får jag ingen bild och säger bara ''No signal'' och har testat att koppla in den i moderkortets inbyggda uttag. Och jag är lite av en nybörjare och vågar inte direkt pilla på något utan att få hjälp!

https://www.komplett.se/intel-core-i5-4670k/780485
https://www.komplett.se/msi-z87-g45-gaming-socket-1150/782065
Corsair 750w
GTX 770

Tack för mig

Permalänk
Hedersmedlem

No Signal brukar bara komma upp när sladden är ur. Har du kollat så att skärmkabeln inte lossnat från skärmen?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

No Signal brukar bara komma upp när sladden är ur. Har du kollat så att skärmkabeln inte lossnat från skärmen?

Japp har dubbel checkat, funkar även på min laptop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PHEEN:

Japp har dubbel checkat, funkar även på min laptop

Något har blivit fel när du byggde. Plocka ur alla delar som inte är nödvändiga för att starta datorn. Moderkort, CPU, ett minne, ev grafikkort, tangentbord, skärm. Du kan om du vill börja med att köra med den interna grafiken, dvs ta bort grafikkortet, för att se om du kan få det att funka.

Funkar det med minimalt antal delar så fortsätter du att sätta i en efter en och ser var det tar stopp.