Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

kopplat om ingen bild

Hej sweclockers. Igår skulle jag fixa min dator inuti lite smått få undan sladdar osv. Jag har tidigare haft 2st nvidia 570, efter att jag köpt ett nytt ljudkort så tog det för mkt ström så jag plockade ut en gpu. Så jag hade kvar kortet i slot 3 så det nästan låg emot min psu. Så igår flyttade jag upp de till slot 2 så att de fick lite mer svängrum. Jag flyttade också mina ram, 4x dominator 4gb st. Fått höra att dom ska sitta i en speciell ordning så jag flyttade 2 st ram. Sen så drog jag ut sladdarna till min psu och drog dom bakom backplaten eller vad de heter. Nu får jag ingen bild alls! Inte ens så jag kan gå in i bios. Bara helt svart. Jag har testat att ta ut chipset och testat att flytta tillbaka gpu som den var och flyttat mina ram som dom var och tagit ut ljudkortet jag har testat att koppla in min andra gpu ensamt och med sli i alla pci slots. Jag har testat att flytta runt på psun med sladdarna. Vad mer kan jag göra?

Specs.

Asus sabertooth x58
Gainward GeForce GTX 570
Corsair dominator dhx+ 1600mhz
Intel i7-930 3,2ghz

Permalänk

Kolla att det är rätt kontakter som sitter på rätt plats på PCI-E kontakten. De har olika former som sitter i ett mönster, se till att de sitter i rätt hål. Hade problem med det med mitt senaste grafikkort pga. av 6+2 kontakt som var dåligt utformad.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN