Permalänk

Dator stängs mystikt av.

Tja

har ett problem med min dator, när jag har haft igång den i ca en timme så dör den helt mystiskt. kan det vara något med nätaggregatet? snabbt svar tack innan den dör igen. (har en stationär windows 7 home premium om man behöver veta)

Permalänk

mitt jag har nu är ett 620w Modular power supply

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

mitt jag har nu är ett 620w Modular power supply

Tjenix!
Kan vara att det överhettas och blir för varmt i chassit så den stängs av.. Har du kollat värmen i chassit?

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Skrivet av EmiCem:

Tjenix!
Kan vara att det överhettas och blir för varmt i chassit så den stängs av.. Har du kollat värmen i chassit?

nej, finns det något program för det? hur varmt ska det vara?

Permalänk
Medlem

Hmmm, Kolla värmen med Core Temp och se hur varm datorn är.

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Skrivet av EmiCem:

Hmmm, Kolla värmen med Core Temp och se hur varm datorn är.

den ligger på 43-47

Permalänk
Medlem

Kan du kolla så nätaggregatet fungerar korrekt? Kolla så fläkten snurrar och nätagget inte är varmt.

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd flyttad#

§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.

/Moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

mitt jag har nu är ett 620w Modular power supply

Det finns massor med såna. Du måste säga exakt vad det är, hur gammal den är och vilket grafikkort som används med nätagget.

Permalänk
Medlem

Har fixat en dator där fästet för processorkylaren var trasig. Då dog den efter ett tag. Men som EmiCem skriver så kolla värmen. Det brukar man kunna göra i BIOS också.

Permalänk
Medlem

Det jag frågade tidigare om nätagget krävs för att någon ska kunna avgöra hur troligt det är att den är orsaken. Grafikkortet är den som ställer till mest problem för nätagget.

Lite bakgrunds historia kan underlätta att hitta felet.

Är det en märkesdator, byggt själv eller byggt av butik?
Blev datorn plötsligt så är en dag utan eller gjorde du något speciellt innan allt började?

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Det jag frågade tidigare om nätagget krävs för att någon ska kunna avgöra hur troligt det är att den är orsaken. Grafikkortet är den som ställer till mest problem för nätagget.

Lite bakgrunds historia kan underlätta att hitta felet.

Är det en märkesdator, byggt själv eller byggt av butik?
Blev datorn plötsligt så är en dag utan eller gjorde du något speciellt innan allt började?

Den är ihopbyggd själv, grafikkortet är ATI Radeon HD 4800 series, jag gjorde inget speciellt innan det började, hur ser man namnet på proccesor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

Den är ihopbyggd själv, grafikkortet är ATI Radeon HD 4800 series, jag gjorde inget speciellt innan det började, hur ser man namnet på proccesor?

För att se vilken processor du har:

Start > Högerklicka "Dator" > Egenskaper > Under System Ser du "Processor"

Dold text

Mvh
EmiCem

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Skrivet av EmiCem:

För att se vilken processor du har:

Start > Högerklicka "Dator" > Egenskaper > Under System Ser du "Processor"

Dold text

Mvh
EmiCem

intel core i5 760 @2.80GHz 351 Ghz

Permalänk
Inaktiv

Startar den om efter prick 60 minuter varje gång, eller gör du något speciellt när den startar om?