Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

thermal radar visar fel temps

tjenare! jag börjar störa mig på ai suite(speciellt på thermal radar). Programmet är helt efter! jag stresstestar min processor och kollar på coretemp och ser att cpun är 70C (en 3770k på 4.6ghz) men när jag kollar på thermal radar så står det att de 30c?!?
Riktigt kasst program och tempen är ju helt fel! Det är så att jag har ett h100 och styr fläktarna med moderkortet pga av att jag inte kan koppla fläktarna i h100, så finns det något annat program som styr bättre och håller koll på tempen bättre? eller vad ska jag göra?

Permalänk
Skrivet av 007onex:

tjenare! jag börjar störa mig på ai suite(speciellt på thermal radar). Programmet är helt efter! jag stresstestar min processor och kollar på coretemp och ser att cpun är 70C (en 3770k på 4.6ghz) men när jag kollar på thermal radar så står det att de 30c?!?
Riktigt kasst program och tempen är ju helt fel! Det är så att jag har ett h100 och styr fläktarna med moderkortet pga av att jag inte kan koppla fläktarna i h100, så finns det något annat program som styr bättre och håller koll på tempen bättre? eller vad ska jag göra?

styra fläktar ? speedfan kanske.
se rätt temp HWinfo, realtemp,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

tjenare! jag börjar störa mig på ai suite(speciellt på thermal radar). Programmet är helt efter! jag stresstestar min processor och kollar på coretemp och ser att cpun är 70C (en 3770k på 4.6ghz) men när jag kollar på thermal radar så står det att de 30c?!?
Riktigt kasst program och tempen är ju helt fel! Det är så att jag har ett h100 och styr fläktarna med moderkortet pga av att jag inte kan koppla fläktarna i h100, så finns det något annat program som styr bättre och håller koll på tempen bättre? eller vad ska jag göra?

Styr fläktarna med moderkortet utan programmet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Eftersom du tidigare blivit tillsagd angående otydliga trådrubriker är jag rädd att jag måste låsa tråden den här gången. Kom på en tydligare rubrik om PM:a mig så låser jag upp tråden igen.

*Tråd upplåst igen*

tråd upplåst
Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

styra fläktar ? speedfan kanske.
se rätt temp HWinfo, realtemp,

Skrivet av Commander:

Styr fläktarna med moderkortet utan programmet.

hur styr jag med speedfan då? jag vill ha en kurva
hur styr jag med moderkortet, vill ha en kurva som sagt