Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver akut hjälp (datorn startar men inget händer!!)

Permalänk
Medlem

Behöver akut hjälp (datorn startar men inget händer!!)

Som rubriken, ungefär. Bytte precis cpu och ram. Nu när jag startar datorn så lyser inte musen/tangentbordet och jag får inte upp något på skärmen.. Vad kan vara fel?

Visa signatur

AMD Phenom(tm) II X4 955 3,2GHz - 4GB RAM - NVIDIA GeForce GTX 460 2GB - GameCom 780

Permalänk
Medlem

Din nya cpu kanske kräver en update av bios?

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Och ska jag göra det när skärmen är svart och ingenting annat lyser (tangetbord/mus)?

Visa signatur

AMD Phenom(tm) II X4 955 3,2GHz - 4GB RAM - NVIDIA GeForce GTX 460 2GB - GameCom 780

Permalänk
Medlem

Du får byta cpu till ditt gamla

Permalänk
Medlem

Varför? Jag antar att det är fel på min nya men vad beror det på?

Visa signatur

AMD Phenom(tm) II X4 955 3,2GHz - 4GB RAM - NVIDIA GeForce GTX 460 2GB - GameCom 780

Permalänk
Medlem

Skriv vad du har för komponenter... Kolla att moderkortet stöder CPU, kolla att minnet sitter i ordentligt.

Permalänk
Medlem

Cpu: AMD FX 4350 black edition am3+ (nyköpt)
Ram: corsair vengeance (nyköpt)
Asus M4a87td
Innan den nya cpu:n och ramen så hade jag det som står i min signatur. Så mycket som jag vet så ska båda komponenterna passa och fungera med moderkortet

Visa signatur

AMD Phenom(tm) II X4 955 3,2GHz - 4GB RAM - NVIDIA GeForce GTX 460 2GB - GameCom 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyny:

Varför? Jag antar att det är fel på min nya men vad beror det på?

jerseph har redan förklarat varför.
Du har köpt en ny CPU till ett moderkort med gammalt bios.

Edit:
Du har inte kollat tillräckligt noga om de passar. Bios måste också klara av CPU.

Permalänk
Medlem

Yes sry. Startade datorn med den gamla cpu:n, ska uppdatera om jag listar ut hur^^. Hur vet jag annars om bios klarar av den nya? Tack för hjälpen

Visa signatur

AMD Phenom(tm) II X4 955 3,2GHz - 4GB RAM - NVIDIA GeForce GTX 460 2GB - GameCom 780

Permalänk
Medlem

På samma ställe där du hämnar drivrutiner och bios till moderkortet finns en CPU lista där även bios version som behövs står.

Nån får kolla för jag hittar inte CPU du köpt i listan.

Permalänk
Medlem

Problemet är nu fixat.. Men det kostade 1200kr Köpte nytt moderkort, bios var inte anpassat till min nya cpu, men tack för alla svar! Blev iaf smartare

Visa signatur

AMD Phenom(tm) II X4 955 3,2GHz - 4GB RAM - NVIDIA GeForce GTX 460 2GB - GameCom 780