Problem med Grafikbuggar, vad är problemet? (ny dator)

Permalänk
Medlem

Problem med Grafikbuggar, vad är problemet? (ny dator)

Som ni ser på bilderna så framkommer det ibland "rutor" på delar av skärmen när jag spelar, främst inne i CS-GO.
Problemen fastnar inte på Printscreen så jag måste ta kort med mobilen, det säger la att det inte är spelets fel?
Utan något i datorn skulle jag gissa...

LÄNK TILL ALLA BILDER
http://imgur.com/a/aodQB

Någon som har en idé av vad jag kan göra för att ändra det?

Specs

Grafikkort: MSI Radeon R9 280X 3GB GAMING
RAM: ADATA 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION, Svarta
Motherboard: ASUS Z97-A +
Processor: Intel i7 4790K
SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB
HDD: 2TB Seagate Desktop HDD 7200rpm 64MB

Tack till alla som hjälper, orkar inte med detta när man har ny dator :/

SKRIK i trådrubriken redigerat [mod]
Permalänk
Medlem

Får grafikkortet tillräckligt med ström?
Vad har du för nätaggregat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk

Tar du en print screen av vad som visas på skärmen så tas en bild vad som skickas till skärmen, inte det som just nu visas.
Hade en gång i tiden problem av ett grönt streck mitt i skärmen och pga det så bytte jag grafikkort. Liksom dig så syntes inte detta strecket på en print screen.
Problemet borde ligga i skärmen, kabeln från grafikkortet eller strömkabeln till skärmen. Testa med en annan skärm så kan du i alla fall utesluta ett probelm

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

Kimpur har ett EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär, så det borde nog inte vara ett problem, iallafall inte vad inet sade..

Oscar, skall kolla, men lite jobbigt att fixa en ny skärm bara för en gissning, men kan väl koppla in typ TV:n eller nått ett tag och se vad som händer :/ För rutorna är ju inte alltid där :/

Permalänk
Medlem

Har likadant grafikkort och moderkort och hdd som dig, Sweclockers sommardator med viss mod och jag får samma fel. Skickade in det till Inet och dom körde det i 8 dagar utan att hitta ett enda fel. Jag har provat alla felsökningsprogram kända av mänskligheten utan att hitta felet, minnen, processor, vram, temperaturer, hdds, ny bios, ändrat frekvens på skärmen, andra utgångar från nätagget, dragit om kablar för att minska ev störningar.
Provade ett Sapphire Radeon 6970 utan problem i 2 veckor vilket är väldigt konstigt.

Har dock en uppsjö av andra glitchar såsom flickering och artifacts men det är absolut inte glitchar hela tiden eller varje gång jag spelar.
Lirat b.l.a Arma 2 Dayz mods, Sniper Elite 3 och payday 2 och får glicthar i alla spelen, även i Firefox.
Jag tar screenshots genom steam.

Intel Core i5-4690K
Asus Z97-A
Corsair Vengeance LP 8 GB
AMD Radeon R9 280X
SSD Samsung 840 EVO 250 GB
EVGA Supernova G2 750 W

Permalänk
Medlem

ÄNDRING:
MINA RUTOR FASTNAR VISST HELT PLÖTSLIGT PÅ SCREENSHOTS..
Vad kan felet vara?

BTW: Pwnbny, jag har liknande grafikbuggar i spel, så om du hittar en lösning så kontakta mig omgående här eller via PM
Även alla andra som har lösningar på dessa problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av josson:

ÄNDRING:
MINA RUTOR FASTNAR VISST HELT PLÖTSLIGT PÅ SCREENSHOTS..
Vad kan felet vara?

BTW: Pwnbny, jag har liknande grafikbuggar i spel, så om du hittar en lösning så kontakta mig omgående här eller via PM
Även alla andra som har lösningar på dessa problem
http://i.imgur.com/m6igCzF.jpg

Prova att underklocka minnet på grafikkortet lite med hjälp av till exempel MSI Afterburner och se om det hjälper.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Hade samma fel en gång förut också fast i BF3. Fick mängder av trianglar, fyrkanter etc i massa olika färger, mest rosa. Alla containrar i spelet var helt rosa/svart prickiga. Hade testat att ta andra drivrutiner på grafiken, testat installera om spelet etc, funkade dock ifall man sänkte grafiken rejält. Mitt fel var också stegvis, det började lugnt men fortsatte jag spela blev det bara värre och värre, tillslut såg jag inget. I en period på kanske 1 timme?

Fixade det genom att uppgradera datorn, all förutom grafikkortet blev nytt. Felet var borta såklart efter detta. Men vad exakt som fixade det vet jag inte, jag skippade formatera datorn bara för att jag visste den var rätt dålig redan. Kan varit modekortet, antingen hårdvara eller mjukvara. Eller så är det helt enkelt CPU som antingen har svårt med att arbeta tillsammans med de andra komponenterna eller att det är för dåligt.

Så...ledsen att jag inte kom med ett specifikt svar, men detta gjorde jag när mitt exakt samma fel dök upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Prova att underklocka minnet på grafikkortet lite med hjälp av till exempel MSI Afterburner och se om det hjälper.

Har provat dra ner både minnet och gpun "några" hundra hz utan skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av josson:

ÄNDRING:
MINA RUTOR FASTNAR VISST HELT PLÖTSLIGT PÅ SCREENSHOTS..
Vad kan felet vara?

BTW: Pwnbny, jag har liknande grafikbuggar i spel, så om du hittar en lösning så kontakta mig omgående här eller via PM
Även alla andra som har lösningar på dessa problem
http://i.imgur.com/m6igCzF.jpg

Har kört in en ny verison av MSI Fireburner nu och lyckats dra ner frekvensen på minnet med 1/5 (300) och det har gett en avsevärd effekt. Kört nerklockat i några veckor nu och det verkar som att bara minnet behöver klockas ned, inte gpun.
Har kontaktat MSI om ny vbios så får ser vad dom svara.

https://rumorscity.com/2013/12/12/msi-r9-280x-bios-update-to-fix-overheating-and-vrm-temperatures/
Verkar vara som om det kan vara problemet, har inte testat utan väntar på MSI's svar först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwnbny:

Har kört in en ny verison av MSI Fireburner nu och lyckats dra ner frekvensen på minnet med 1/5 (300) och det har gett en avsevärd effekt. Kört nerklockat i några veckor nu och det verkar som att bara minnet behöver klockas ned, inte gpun.
Har kontaktat MSI om ny vbios så får ser vad dom svara.

https://rumorscity.com/2013/12/12/msi-r9-280x-bios-update-to-fix-overheating-and-vrm-temperatures/
Verkar vara som om det kan vara problemet, har inte testat utan väntar på MSI's svar först.

Om det fungerar med minnet nedklockat men inte i standardfrekvens så är det ett defekt kort. Du bör reklamera ditt kort.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Tänkte bara uppdatera läget. Felanmälde kortet igen och Inet hörde av sig och jag i princip krävde ett nytt kort då jag var så less på skiten. Blev erbjuden ett ersättningskort och om det inte heller skulle fungera så skulle vi hitta nån annan lösning. Ersättningskortet har funkat problemfritt nu över ett halvår så det var första kortet det var fel få oavsett vad Inet säger.