Mina 2 titan z droppar med gpu usage i nästan alla spel

Permalänk
Avstängd

Mina 2 titan z droppar med gpu usage i nästan alla spel

Mina två titan z droppar i usage när jag spelar dom flesta spel. Dom går upp i 100 när jag kör 3dmark och får perfekta resultat. Bf4 tar också mellan 70-100. Och det är bra men assassins creed unity, watch dogs, far cry 4 och metro last light tar den fan bara mellan 10-30 högst och det blir ungefär 10 fps och ospelbart. Värst på watch dogs där får jag runt 10 fps men far cry 4 för jag runt 60-100. Metro typ 50-60 och kör bara på 1080p och har till och med försökt sänka men fortfarande lagg. 2 titan z ska klara av det så vad är felet? Specs

2 titan Z
Intel i7 5930k
Asus rampage v
8gb ddr4 2400 mhz ram.

Är det för lite ram? Hjälp behövs

Permalänk
Medlem

Två titan z och enbart 8GB ram?
Kolla hur mycket RAM du använder helt enkelt för att ta reda på om du behöver mer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Två titan z och enbart 8GB ram?
Kolla hur mycket RAM du använder helt enkelt för att ta reda på om du behöver mer.

Men om det inte är det vad fan år det då?

Permalänk

Prövat andra drivrutiner etc?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Snillet99:

Men om det inte är det vad fan år det då?

Kan vara processorn som flaskar om det är inte är ram som är problemet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vzano:

Kan vara processorn som flaskar om det är inte är ram som är problemet.

Ram är det inte men det är konstigt att det fungerar i vissa spel och vissa inte. 3DMark får jag högt likadant med bf4

Permalänk
Medlem

om du har två titan Z skulle det inte förvåna mig en sekund att cpun fläskar. du lär brhöva klocka som en dåre eller skaffa den bästa. Men vad vet jag, har aldrig haft en datör för över 16 papp

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Avstängd

blir det samma med bara ett kort i drift?

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt 280

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slarr3n:

om du har två titan Z skulle det inte förvåna mig en sekund att cpun fläskar. du lär brhöva klocka som en dåre eller skaffa den bästa. Men vad vet jag, har aldrig haft en datör för över 16 papp

Spelar ingen roll om den är överklockad eller inte den fortsätter droppa som fsn

Permalänk
Avstängd

2st Titan Z, blir 4 gpu´s, problem med drivrutiner eller har det funkat tidigare?
Hur blir det när du kör med ett kort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JSvanberg:

blir det samma med bara ett kort i drift?

Nej...... Konstigt den går på 98 procent då

Skrivet av makn:

2st Titan Z, blir 4 gpu´s, problem med drivrutiner eller har det funkat tidigare?
Hur blir det när du kör med ett kort?

Funkade igår

Skrivet av makn:

2st Titan Z, blir 4 gpu´s, problem med drivrutiner eller har det funkat tidigare?
Hur blir det när du kör med ett kort?

Spelen kanske inte är optimerade?

Inlägg sammanfogade, använd [Redigera] eller [Citera flera].
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Snillet99:

Mina två titan z droppar i usage när jag spelar dom flesta spel. Dom går upp i 100 när jag kör 3dmark och får perfekta resultat. Bf4 tar också mellan 70-100. Och det är bra men assassins creed unity, watch dogs, far cry 4 och metro last light tar den fan bara mellan 10-30 högst och det blir ungefär 10 fps och ospelbart. Värst på watch dogs där får jag runt 10 fps men far cry 4 för jag runt 60-100. Metro typ 50-60 och kör bara på 1080p och har till och med försökt sänka men fortfarande lagg. 2 titan z ska klara av det så vad är felet? Specs

2 titan Z
Intel i7 5930k
Asus rampage v
8gb ddr4 2400 mhz ram.

Är det för lite ram? Hjälp behövs

Alla spel du nämner lider av enorma Ali problem så inget fel på din dator det är spelen som är kassa fixa skyrim + mods så har du ett bra spel men seriöst 2xtitan z ? Renderas det stenhårt ? Jag rekommenderar ofta max 3st grafikkort för gaming.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

för det första så kan du sluta spela assassins creed unity, det är ospelbart oavsett dator. vidare så är inte många spel optimerade för att handera 4 GPUer, så även att du har två toppkort så blir det lite omvänd effekt, testa att bara köra på ett kort i spelen du får värst resultat i till att börja med. Vidare så är 8GB ram tillräckligt såvida du inte har 18 applikationer körandes i bakgunden.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

[8gb ddr4 2400 mhz ram]
Hur många stickor har du?
Eftersom Cpu´n har stöd för 4st minnen, Så det bästa är ju att ha 4 stickor med minnen!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd massivt rensad.*

Citat:

§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snillet99:

Mina två titan z droppar i usage när jag spelar dom flesta spel. Dom går upp i 100 när jag kör 3dmark och får perfekta resultat. Bf4 tar också mellan 70-100. Och det är bra men assassins creed unity, watch dogs, far cry 4 och metro last light tar den fan bara mellan 10-30 högst och det blir ungefär 10 fps och ospelbart. Värst på watch dogs där får jag runt 10 fps men far cry 4 för jag runt 60-100. Metro typ 50-60 och kör bara på 1080p och har till och med försökt sänka men fortfarande lagg. 2 titan z ska klara av det så vad är felet? Specs

2 titan Z
Intel i7 5930k
Asus rampage v
8gb ddr4 2400 mhz ram.

Är det för lite ram? Hjälp behövs

Spelen du nämner har problem på alla datorer. Särskilt med flera grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Klart det inte är CPU-flaskhals rakt av om man får 10 fps i vissa spel med de GPU'erna och den CPU'n. Något annat måste ju vara den huvudsakliga boven. Det kan ju tyvärr vara så enkelt som att Quad-SLI inte fungerar korrekt pga att Quad SLI inte alltid brukar göra det. Föreslår helt enkelt att du testar fler spel, samt fler (kanske äldre) versioner av grafikdrivrutinerna.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infocus:

[8gb ddr4 2400 mhz ram]
Hur många stickor har du?
Eftersom Cpu´n har stöd för 4st minnen, Så det bästa är ju att ha 4 stickor med minnen!

1 8gb sticka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

Klart det inte är CPU-flaskhals rakt av om man får 10 fps i vissa spel med de GPU'erna och den CPU'n. Något annat måste ju vara den huvudsakliga boven. Det kan ju tyvärr vara så enkelt som att Quad-SLI inte fungerar korrekt pga att Quad SLI inte alltid brukar göra det. Föreslår helt enkelt att du testar fler spel, samt fler (kanske äldre) versioner av grafikdrivrutinerna.

Alla säger att spelen inte är optimerade för quad sli och eftersom 3DMark funkar så är det väl spelen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snillet99:

1 8gb sticka

En minnelskanal av fyra använd men 2st Titan Z? Jag råder dig att läsa på innan du får för mycket pengar nästa gång.

Köp 4st 4GB-moduler (som är godkända för ditt moderkort) först och främst.

Edit: LÄS: #15100116
*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

En minnelskanal av fyra använd men 2st Titan Z? Jag råder dig att läsa på innan du får för mycket pengar nästa gång.

Köp 4st 4GB-moduler (som är godkända för ditt moderkort) först och främst.

Edit: LÄS: #15100116
*Inlägg raderat*

Bara att köpa mer stickor?