Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Har börjat fått bluescreen.

Hejsan Sweclockers!

Nu är det så här att jag har börjat fått bluescreens ibland. Det händer kanske 1-2 gånger per dag. Oftast bruker det krascha efter man har stängt ner ett spel eller dylikt.
Vad kan det vara för fel? Har läst lite att det kan vara RAM-minnena som strular. Vad tror ni?
Jag har inte inte installerat några nya komponenter i burken, var nog tre år sedan sist. Tack på förhand!

Mitt rig:
Processor: Amd Phenom X6 1055T
Ram: Corsair 4GB DDR3 1333Mhz/CL9/1.5V
Nätagg: Cougar PO 550W
GraffKort: XFX HD5850 1GB

Permalänk
Medlem

Testa att byta lite med RAM-stickorna om du misstänker dom. Annars kan jag tänka om det har att göra med nätagget. Stänger man av ett spel försvinnar all last=all belastning försvinner ganska snabbt och den kanske inte gillar det av någon anledning.

Det jag kan tänka på just nu i alla fall. Har ingen erfarenhet av liknande problem.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av grodfan:

Hejsan Sweclockers!

Nu är det så här att jag har börjat fått bluescreens ibland. Det händer kanske 1-2 gånger per dag. Oftast bruker det krascha efter man har stängt ner ett spel eller dylikt.
Vad kan det vara för fel? Har läst lite att det kan vara RAM-minnena som strular. Vad tror ni?
Jag har inte inte installerat några nya komponenter i burken, var nog tre år sedan sist. Tack på förhand!

Mitt rig:
Processor: Amd Phenom X6 1055T
Ram: Corsair 4GB DDR3 1333Mhz/CL9/1.5V
Nätagg: Cougar PO 550W
GraffKort: XFX HD5850 1GB

Vad får du för felkod?

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av grodfan:

Hejsan Sweclockers!

Nu är det så här att jag har börjat fått bluescreens ibland. Det händer kanske 1-2 gånger per dag. Oftast bruker det krascha efter man har stängt ner ett spel eller dylikt.
Vad kan det vara för fel? Har läst lite att det kan vara RAM-minnena som strular. Vad tror ni?
Jag har inte inte installerat några nya komponenter i burken, var nog tre år sedan sist. Tack på förhand!

Mitt rig:
Processor: Amd Phenom X6 1055T
Ram: Corsair 4GB DDR3 1333Mhz/CL9/1.5V
Nätagg: Cougar PO 550W
GraffKort: XFX HD5850 1GB

Vad säger http://www.resplendence.com/whocrashed och/eller http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html ?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tackar, ska kika på det där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Testa att byta lite med RAM-stickorna om du misstänker dom. Annars kan jag tänka om det har att göra med nätagget. Stänger man av ett spel försvinnar all last=all belastning försvinner ganska snabbt och den kanske inte gillar det av någon anledning.

Det jag kan tänka på just nu i alla fall. Har ingen erfarenhet av liknande problem.

Tack! Datan har väl börjat gjort sitt, fem år på nacken. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Vad får du för felkod?

Tror att det exakt det här: